Mode wiem, że odpowiedź na wydzielony, ale to ważne.
Why not? Co z tego, że w przyszłości ktoś zrobi jakiś model. Teraz nie jest dostępny, po drugie, jeśli tobie chodziło o dwa modele od dwóch różnych wykonawców. Po drugie odniosę się do mojego starego jeszcze regulaminu. pkt. 2i
Cytat:Nie przyjmuje zamówień na pojazdy nie będące dostępne
publicznie (WiP, ViP itd.)
Według mnie (moje osobiste zdanie) modyfikacje "udostępnione" za niewielką opłatą, przez pośrednictwem różnych platform "wspierających" podchodzi pod ten punkt w moim regulaminie. Oczywiście wielu moje zdanie się może nie podobać, bo jak tu nie zapłacić x waluty za modele/tekstury/mapy. Przecież trzeba wspierać twórcę. Tak twórcę trzeba wspierać, bo jeśli coś robi to lepiej się to robi, gdy ma się do tego motywację. A jak co jakiś czas wpadnie kilkanaście waluty do swojego portfela to jest miło. Jednak ja patrzę na to inaczej, sam nie mam ochoty wydawać na wczesny dostęp do dodatku, mam ważniejsze wydatki niż zagranie 5 min modelem/na mapie.
Ja robiąc tekstury na takie mody zmuszam swoich odbiorców do wykupienia takowej usługi, żeby pojeździć modelem. W przypadku DLC to jest inna dla mnie sprawa, bo każdy posiadający legalną grę może sobie takowe kupić i jest to jednorazowa transakcja. Nie miesięczna subskrypcja. Nie przemawia do mnie zapłać za jeden miesiąc i będziesz miał, argument taki sam jak kupienie DLC. Możemy się obrzucać argumentami, dlaczego tak a nie inaczej oraz do niczego nie pójdziemy.
Co do tego procederu "Nie tego modelu". Nie rozumiem, tego fenomenu. Kiedyś nikt nie miał problemu z tym, że robiło się Connecto na Citaro FL czy Fake IV (przez pewien okres), Nie było modeli więc robiło się na czym się da. Po drugie fikcja, rządzi się swoimi prawami, można podpiąć pod to wszystko. Jeśli kiedyś będą modele które spełniają moje wymagania to przerobię je na takowe.
Większość tekstur jakie zostały stworzone to fikcja z prostego założenia, nie mam na tyle materiałów na zrobienie w 100% realnej tekstury. Ilość naklejek, tapicerek, rdzy itp. w pojazdach jest za dużo. Modele musiały być mocno udoskonalane, żeby zrobić teksturę realnie. Co często się wiąże z załamaniem licencji dodatku. Oczywiście dla osoby robiącej prywatne modele i tekstury to nie przeszkadza, bo przecież to ViP (prywatnie można praktycznie wszystko zrobić, puki pozostaje to prywatnie). A ja chce robić rzeczy, które będą dostępne publicznie, można z każdym twórcą dogadać w tej sprawie, tylko że nie mam na to czasu. W przypadku miasta, w którym mieszkam mogę się pokusić o wysoko szczegółowe tekstury, bo mam dostęp do pojazdów. Czy gdy byłem w innych miastach to w nie wielu przypadkach mogłem na spokojnie pochodzić po autobusie i porobić odpowiednie materiały. Tak na przykład było w przypadku SPAK #1248 czy ogólnie reklam cało-pojazdowych. (Podziękowania dla wszystkich kierowców, którzy byli na tyle mili oraz nie mili).
Zdaję sobie z tego sprawę, że zawsze przecież można coś zrobić. Tylko potrzebne są trzy rzeczy.
- Materiały
- Czas
- Chęci
Bez jednego z tych nie można niczego zrobić. Materiały zazwyczaj najłatwiej zdobyć, jednak pozostałe dwa już są inne.
Jeśli ktoś mówi, że tutaj udostępniane tekstury są Fikcyjne to się zgodzę z nim, bo jak powiedziałem wcześniej, bardzo ciężko zrobić Realną teksturę. Ja tylko robię malowania nie ingeruję w model, jeśli chodzi o 3D, nie zmieniam w nim nic poza na przykład dodaniem wpisów do już istniejących tekstur. Czasami się pokuszę o wywalenie czegoś, bo mi przeszkadza. Jeżeli ktoś będzie używał tekstur bez dodatkowych plików to będą one działać tylko nie będzie na nich pewnych zmodyfikowanych elementów.
Zawsze można też powiedzieć, nie podoba się to nie patrz. Idź dalej, bo po co się denerwować niech sobie robi co żywnie się mu podoba. Mnie nie interesuje mnie co robią inni, mam na coś ochotę to zrobię, nie ważne że XYZ twórca to zrobił.
Koniec. Ja wracam do swojego bunkra, robić coś.