Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 501
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 319
Post: #11
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Wozy są dosyć ciche, szybkie i ogólnie fajnie się nimi jedzie:). Mam tylko zastrzeżenia do jakości wykonania, już w pierwszych dniach eksploatacji było "słychać dziury" w drodze. Mam wrażenie, że zbyt długo nie wytrzymają na naszych drogach. Zapraszam do obejrzenia filmu z przejazdu 2 posty wyżej.


Sprzęt: KLIK
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.07.2015 07:50 przez Pro123.)
01.07.2015 07:49
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #12
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Na podstawie tych filmów odnoszę wrażenie, że podczas jazdy diesle z Cumminsem są cichsze.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

01.07.2015 07:55
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #13
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Wybaczcie post pod postem, ale patrząc na shitstorm na Facebooku wygląda na to, że nasi przyjaciele zza Odry mają sporo problemów z tymi wynalazkami - berliński #1688 stoi aktualnie w zajezdni i ma problemy z oprogramowaniem, a oba Düsseldorfczyki się za szybko rozładowują, psuje się klimatyzacja i ogrzewanie, też mają problem z oprogramowaniem.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

07.07.2015 22:32
Szukaj postów Cytat

Pan ołówek
Użytkownicy
Liczba postów: 211
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 45
Post: #14
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
(01.07.2015 07:55)Goppel napisał(a):  Na podstawie tych filmów odnoszę wrażenie, że podczas jazdy diesle z Cumminsem są cichsze.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Chodzi jak typowy trolejbus, no ale tak ma być.


Zapraszam!
sgo70 TV

NASTĘPNY PRZYSTANEK:
OCH TEATR (Ż)
MKM'y precz!
07.07.2015 22:53
Szukaj postów Cytat

Tynkarz malarz akrobata ;)
Użytkownicy
Liczba postów: 676
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 297
Post: #15
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Jak tak ma być? Dźwięki ogólnie Solarisow są tragiczne Euro 6 chodzi głośniej niż Euro 4 czy 3! A na tych filmikach te wozy... Tragedia.

Wysłane z mojego LG G3 przy użyciu Taptalka


[Obrazek: poznan-logo.png]
07.07.2015 22:56
Szukaj postów Cytat

Pan ołówek
Użytkownicy
Liczba postów: 211
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 45
Post: #16
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Silniki elektryczne tak pracują. Nie rozumiem dlaczego ktoś wiesza psy na producencie autobusu, jeżeli ten wkłada silnik nie własnej produkcji a zakupiony tak jak np. daf mx11.
Miałem "przyjemność" przejechać się Conecto E6. Dźwięk silnika jakiś taki nijaki, a przy przegubie wcale go nie było słychać. Sam wóz chodzil i jeździł gorzej niż zwykłe Conecto. Dlaczego? A dlatego, że musi spełniać normy E6 czyli być cichy i ekologiczny, a żeby spełniał tą normę musi być zamulony. Także to jest wina norm, a nie producentów... Tak sano ma się sprawa z rozrastająca się wieżą. Nie dość, że w tym conecto wieża była pokaźnych rozmiarów to w z tyłu było jeszcze alpinarium... Sam pojazd dodatkowo zmontowany tragicznie.
Ponadto to czy komuś podoba się dźwięk mx11 to odczucie na tyle subiektywne, że nie może być brane pod uwagę przy ocenie. Sam wolałem paccara, ale mx11 mi zupełnie nie przeszkdza. Jest po prostu ok.

Btw ciekawe co powiesz w takim razie o dźwięku silnika Iveco z M121I4.
Warto również pamiętać, że komunikacja publiczna ma być dla ludzi, a nie miłośników. W związku z czym większość z nich nie zwraca na to uwagi, a brzmienie paccara mogło być wręcz wulgarne i brutalne. A tak mają cichy i nowoczesny pojazd.


Zapraszam!
sgo70 TV

NASTĘPNY PRZYSTANEK:
OCH TEATR (Ż)
MKM'y precz!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2015 09:07 przez sgo.)
08.07.2015 09:01
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #17
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
No właśnie, powinien być cichszy, a jest głośniejszy. Poza tym to producent decyduje co będzie montować do swoich wyrobów - to nie PRL, gdzie się montowało co było. Teraz można wybrać Cumminsa palącego ponad 50 litrów na 100 kilometrów, albo nieziemsko głośnego DAFa. Dlaczego porównujesz słabe Conecto z Urbino? Żeby pokazać, że Urbino takie fajne? Żeby ośmieszyć Mercedesa? To ja ci powiem, że jechałem parę razy Citaro2 K i jedyny dźwięk jaki wydawało to szelest amortyzatorów i szczęk pieniędzy w Emarze. Dlaczego? Bo to Mercedes. Nie Mercedes Türk, tylko Mercedes. Ale porównując słabe wozy ze słabymi wozami - jechałem ostatnio Solbusem, tym brzydkim, bodajże SN11. Nie dość, że układ wnętrza lepszy, niż w Urbino (10 miejsc dostępnych z niskiej podłogi przeciw sześciu), to jeszcze byłem zszokowany jak płynnie i cicho ten autobus jechał. Jedyne, to czego można się przyczepić to uderzające w siebie lufciki w oknach.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

08.07.2015 09:15
Szukaj postów Cytat

Tynkarz malarz akrobata ;)
Użytkownicy
Liczba postów: 676
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 297
Post: #18
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
No właśnie Euro 6 ma być ciche a u Solarisa przy kierowcy silnik słychać! I jest to wina producentów! Widzę, że nie masz pojęcia na temat budowy silnika Euro 6 bo jest to jak najbardziej normalne, że silnik i wieża jest pokaźnych rozmiarów! Jest bardzo dużo producentów silników, a Solaris nawet poprawnego oprogramowania nie umie wgrać. Autobusy są fatalnie montowane, małe silniki Comminus oddają tyle ciepła do środka, że klima nie zdąży schłodzić powietrza. Do tego jak jeszcze jest awaria, że działa ogrzewanie i klima razem to już w ogóle jest wesoło. Wszyscy sobie tak chwalą te Solarisy a nasi sąsiedzi z zachodu mają co raz więcej z nimi problemów. Jeśli problem z oprogramowaniem wystąpił już w 2 wozach w różnych miastach, z różnych dostaw, to tylko czekać aż w Warszawie i innych miastach zacznie sypać błędami. Solarisa można porównać do komputronika który nie produkuje komputerów tylko składa wszystko do swoich obudów, zresztą często felernie. Wracając na chwilę do Euro 6 był u nas Citaro E6. Cichutko, chłodno, czysty komfort z jazdy. Teraz mamy Solarisa bo był tańszy, mama mnie nie słyszy jak coś do niej przez telefon mówię, jak się załączy jakiś tam osprzęt...


[Obrazek: poznan-logo.png]
08.07.2015 09:18
Szukaj postów Cytat

Pan ołówek
Użytkownicy
Liczba postów: 211
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 45
Post: #19
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
(08.07.2015 09:15)Goppel napisał(a):  No właśnie, powinien być cichszy, a jest głośniejszy.

To nie wiem jakim Ty jechałeś. Jeżeli mowa o MX11 vs Paccar. MX11 jest nieporównywalnie cichszy.

Cytat:Teraz można wybrać Cumminsa palącego ponad 50 litrów na 100 kilometrów, albo nieziemsko głośnego DAFa.

Serio?? Nie wiedziałem... Jakiego DAFa, precyzuj wypowiedzi.

Cytat:Dlaczego porównujesz słabe Conecto z Urbino?
A dlaczego nie?

Cytat:Żeby ośmieszyć Mercedesa?
Mercedes sam się ośmiesza przysyłając wozy niezgodne ze specyfikacją. Pamiętam jaki był problem, żeby zamontowali w lubelskich w kabinie przyciski od otwierania drzwi 3 i 4... Za nic w świecie nie chcieli, ale w końcu jakoś ulegli. Totalne przeciwieństwo do konkurencji z Bolechowa, gdzie jakby zamówiło się rurę do striptizu to i tancerkę by przysłali.

Cytat:Żeby pokazać, że Urbino takie fajne?

No bo jest fajne. To swoją drogą ciekawe, że masz solarisowego jamnika na profilowym i hejtujesz tą markę.

Cytat:Nie Mercedes Türk, tylko Mercedes.
Conecto znacząco odbiega jakością od Citaro. Tak się chyba nie robi jeżeli komuś zależy na klientach... Tu się zgadzam w 100 %.

grubyw111 napisał(a):No właśnie Euro 6 ma być ciche a u Solarisa przy kierowcy silnik słychać!
To ciekawe.
Cytat:Widzę, że nie masz pojęcia na temat budowy silnika Euro 6, bo jest to jak najbardziej normalne, że silnik i wieża jest pokaźnych rozmiarów!
A gdzie napisałem, że nie jest to normalne? Pewnie że jest i dobrze o tym wiem, tylko dla mnie te wszystkie normy "zielonego lobby" zakrawają o kpinę. Jak to ktoś powiedział w Euro 10 4 drzwi będą przed 3 osią.
Cytat: Autobusy są fatalnie montowane
od 1 lipca w Lublinie Irex objął 16 zadań na U18 E6. Nic nie tłucze nic nie trzeszczy. Po rozmowie z kierowcami wiem, że wozy są bezproblemowe. Generalnie w Solarisie im tańsza wersja tym gorzej wykonana. Może to śmieszne ale tak jest.:D
Cytat:Jeśli problem z oprogramowaniem wystąpił już w 2 wozach w różnych miastach, z różnych dostaw, to tylko czekać aż w Warszawie i innych miastach zacznie sypać błędami.
Kwadratura koła i doszukiwanie się zależności, które mogą wystąpić, ale mogą też nie wystąpić.
Cytat:Teraz mamy Solarisa bo był tańszy, mama mnie nie słyszy jak coś do niej przez telefon mówię, jak się załączy jakiś tam osprzęt...
Nie chcę być nie miły, więc nie skomentuję tego. Odnoszę wrażenie, że jesteś indolentem w temacie i bazujesz na subiektywnych odczuciach, a nie na faktach.

To najlepiej obrazuje konkretyzm Twojego posta.
Cytat:jakiś tam

Z werdyktami wstrzymałbym się. Póki co to jakieś pojedyncze przypadki. Może jakaś kiepska seria? Zgodzę się jednak, że od kiedy pan Krzysztof Olszewski nie jest już prezesem marka straciła trochę w lidze.


Zapraszam!
sgo70 TV

NASTĘPNY PRZYSTANEK:
OCH TEATR (Ż)
MKM'y precz!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2015 11:07 przez sgo.)
08.07.2015 10:55
Szukaj postów Cytat

Tynkarz malarz akrobata ;)
Użytkownicy
Liczba postów: 676
Dołączył: 07-2013
Podziękowań: 297
Post: #20
RE: Solaris Urbino 12 electric Warszawa
Widzę, wielki fan Solarisa... Nie, nie jestem indolentem. Mam w ogóle nadzieję, że znasz znaczenie tego słowa, gdyż nie jestem niedołężną osobą. Rozeznanie w temacie mam i to "dość" duże. Użyłem sformułowania "jakiś tam" gdyż w Solarisie może to być wszystko! Mamy ponad 200 wozów tej marki i może tylko 50 jest atrakcyjnych, są z czasów kiedy jeszcze Solaris był porządną marką. Fakty są takie , że 90% kierowców preferuje pojazdy MAN-a, które są cichsze, nie tak twarde i się tak nie rozpadają. Jakim cudem Solaris Urbino 18 Hybryda musi być wysyłany na linie podmiejskie gdyż pali więcej niż zwykły 18-metrowiec? Chciałeś fakty? Proszę bardzo; spalanie U12 z Cominusem (45l/100km) podczas gdy MAN, Mercedes oscylują w okolicach 30 litrów. Solarisy Urbino 8,6 które na świeżo przyjechały do nas musiały wracać bo wszystkie były felerne. Podczas jazdy wszystko trzeszczy (i pojazdy są z tej wyższej półki, nie te tanie). Pojazdy z 2009 roku całe pordzewiałe. Drzwi Ventura zamontowane w Solarisach prawie się otwierają podczas jazdy, podczas gdy w MAN-ach wszystko pięknie działa. Dodam, że Euro 6 w Solarisach, że tak powiem działa z opóźnieniem. Trzeba przejechać dość dużą odległość i porządnie rozgrzać silnik, żeby filtr cząstek stały zaczął działać jak powinien. Firma Mercedes wprowadziła pewna innowację, dzięki której działa to dużo szybciej, podczas gdy Solaris... No cóż, musi trochę przejechać, żeby dźwięk ustał. Dlatego na paradzie autobus stał uruchomiony przez pół godziny... Solaris bardzo dużo stracił po tym jak pan Olszewski oddał prezesurę swojej żonie... Kontrola jakości też szwankuje. Tak, tutaj mam pewność gdyż mama mojego kolegi jest przedstawicielem handlowym i zna cały proces produkcyjny. Problem też pojawia się w szkielecie który jest produkowany w Środzie Wilkopolskiej(mój błąd). Przyjeżdża do Bolechowa i co? Pojawia się jakis problem a ludzie którzy średnio się na tym znają musza to naprawić, bo nie opłaca się wysyłac pojazdu z powrotem. Elektryki też mają dużo problemów technologicznych ale za dużo by tego pisać. Nie oceniaj mnie czy się znam czy nie, bo po pierwsze byłem w fabryce MAN-a i Solarisa i widziałem różnicę. Poza tym tak jak mówiłem mam znajomości w firmie Solaris oraz w poznańskiej zajezdni. Poza tym nie tylko ja mam takie zdanie o tych pojazdach a na prawdę porównywanie Mercedesa do Solarisa to jak porównanie Solarisa do PESY inna klasa pojazdów.


[Obrazek: poznan-logo.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.07.2015 09:34 przez grubyw111.)
08.07.2015 11:57
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: solari-adi
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: