Ja mam naprawdę złom i gram, jak czytam że osoby z takim, a takim komputerem mają problemy, to się zastanawiam, czy zmieniać.
Oczywiście są granice i muszę mieć odpowiednie ustawienia itd., ale na sprzęcie z
IntelCore2 Extreme Q6850 3gHz, 3 GB RAM, karta graficzna Geforce 8800 GTX 768 MB, Vista 32 -bitowy.
gram np. na Wrocławiu w stopniu dla mnie zadowalającym. Ostatnio np.SOR BN12(ze zmniejszonymi teksturami wnętrza)
Jeśli chodzi o ustawienia (może komuś się przyda przy słabym sprzęcie), to w tej chwili są one takie:
Główne:
Symulacja bezwładności głowy wyłączona(nie pasowała mi)
Płynne przejścia w widoku kierowcy włączone
Zaawansowane:
Tu mam wyłączony autozapis.
Grafika:
Ograniczenie liczby FPS 27 (Tu miałem i więcej, testowo jeszcze zmniejszyłem)
Liczba segmentów oczywiście 1
Maks. odległość rysowania 406. Tu mi to trochę przeszkadza, w tej chwili chyba najbardziej ze wszystkiego, bo niektóre wskakujące wieżowce
wyglądają średnio,
mógłbym trochę zwiększyć, bo nigdy nie miałem mniej, ale ogólnie na mapach, na których gram jest to odległość ok
Min. wielkość obiektu 3%
Dla odbić 9.50
Odbicia w lusterkach niskiej jakości
Cząsteczki na emiter 400
Spaliny tylko przy pojeździe gracza
Brak cząstek w odbiciach
Blask słońca włączony
Opcje wczytywanie obiektów 1
Głębia szczegółowości 1
Co do 2 tych opcji wyżej, to działają one na każdej mapie, czy musi to być specjalnie wykonane przez twórcę? Nie przypominam bym to jakoś specjalnie widział).
Efekty buforowania
Cienie wyłączone
Kałuże i odbicia w wodzie włączone
Przechodnie widoczni w kałużach włączone
Grafika zaawansowane
Auto. zmniejszanie jakości odbić
20
40
Widoczność segmentów- nie dotyczy, włączony 1, inne ustawienia jak 1 ponoć i tak nie mają sensu
Efekty materiałowy włączone wszystko oprócz BumpMap
Słaba jakość tekstur i ograniczenie rozdzielczości wyłączone
Maksymalna ilość pamięci dla tekstur wysokiej jakości 680 MB
Rozdzielczość w lusterkach 256
Ruch drogowy
Tu kombinuję, warto przyjrzeć się planowanym autobusom, u mnie na Del-Pest robią masakrę
W tej chwili
Przypadkowe 176
Współczynnik ruchu 75%
Zaparkowane auta 27%
Limit liczby ludzi 141
Liczba pasażerów 100%
Planowane autobusy 4
Zredukuj liczbę aut wyłączone
Oczywiście mógłbym tu jeszcze pokombinować ogólnie.
Przy wspomnianym Wrocławiu i śląskich Ikarusach już jest problem. Autobus nie skacze co prawda, ale komfortu nie ma, natomiast na takim chociażby Szczecinie 4 jest ok.
Teraz włączyłem dla testu Wrocław, po załadowaniu na dworcu autobusowym widoczne 3 autobusy AI, wartość FPS 27, czyli maksymalna ze względu na ustawione ograniczenie. Po załadowaniu SOR BN12 na linię 125, widok z wewnątrz(przede mną autobus AI) nadal 27 FPS(nawet lekko ponad - średnia 27,6). Załadowana pogoda z Katowic-bezchmurna, godzina 12. Komp chodzi od iluś tam godzin, włączony Firefox itp.
Czyli chyba rzeczywiście przy odpowiedniej mapie itd. mógłbym jeszcze pokombinować z ustawieniami.
No dobra, jak już włączyłem, to jadę.
P.S. Zdecydowałem się na ikarusa 280 by VL67 & IkarusSTR i tu na Szczecinie, po załadowaniu na Placu Rodła muszę się zgodzić już na 17 FPS. Ale to nie jest coś lekkiego, więc nie narzekam.
P.S. 2 Po wyjechaniu z P. Rodła FPS około 22, przy mijaniu z AI bez spadku.