Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych
Autor Wiadomość

a. k. a. "ten od tramwajów"
Użytkownicy
Liczba postów: 39
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 156
Post: #1
Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych
Jak zapewne zauważyła już lwia część tego szacownego forum, jestem typem zwariowanym na punkcie ładnej, efekciarskiej grafiki robiącej dobry użytek z dorobku przemysłu kinematograficznego, szczególnie, jeśli zawiera ona kolejki wąskotorowe.

Z tego względu nie muszę chyba przedstawiać motywacji dla rozpoczęcia tego projektu. Opiera się on na silniku Unity 3D - nie korzysta wprawdzie z najnowszego renderera HDRP (zaczekam, aż zostanie wydany w wersji stabilnej), niemniej odważyłem się na zastosowanie nowej wersji stosu efektów post-processingu z Unity 2018.1/.2. (Fanatyków Unreala uprzedzam - również korzystam z "filmowej" przestrzeni kolorów ACES.)

Feature'y (na chwilę obecną)
  • Fizyka oparta na PhysX, obsługująca kolizje z innymi pojazdami jak i otoczeniem, wykolejenia, realistyczną bezwładność etc.
  • Autorski system spline'ów proceduralnych, zoptymalizowany pod kątem łatwego układania realistycznych układów torowych (trzymając się jak najdalej od krzywych Béziera, na podstawie zdefiniowanego ciągu węzłów generuje łuki kołowe o danym promieniu połączone prostymi sekcjami)
  • Generator wyboczeń toru zintegrowany ze spline'ami

Pojazdy trakcyjne (do "podstawki")
  • Diema DS12, konfiguracja powojenna - praca w toku (por. screeny)
  • Jung EL105 - gotowy, czeka na optymalizację
  • LKM Ns1 - planowany
  • LKM Ns2f - planowany
  • WLs50 - gotowy (wydany jako model AI razem z mapą Piechcina), czeka na nowe tekstury, optymalizację siatki oraz wnętrze
  • Deutz OME - w sferze "a może by jednak?"
  • Deutz ML - jw.

Wsparcie dla modyfikacji?
Będzie. Wraz z wydaniem wypuszczę szablony do edytora Unity wraz z potrzebnymi bibliotekami dll celem umożliwienia tworzenia własnych pojazdów i map.

Demo?
Jak będzie więcej do pokazania.

Strona internetowa projektu?
Chwilowo brak motywacji.

Prezentacja:
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Jakiś tam losowy modelarz, który sobie tramwaje wymyślił.
Na warsztacie: 4N, Münchner M-Wagen
Gościnnie: Projekt ZTM, Piekary Stare i Nowe
Chcesz wesprzeć rozwój projektów? Zapraszam!
11.07.2018 22:17
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555 , Iwo , ryszard , Pablo_Osw , JanixPL , Aragok , Pro123

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 387
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 443
Post: #2
RE: Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych
Ogólnie to dla mnie bomba!
Bardzo lubię twoją dbałość o modele, zawsze są one wymuskane! Nawet teraz, taka diema, w trakcie prac wygląda bardzo przyzwoicie. W związku, że jestem prawie zupełnym laikiem jeśli chodzi o kolejki wąskotorowe to zapytam, wersja powojenna to taka z zadaszeniem miejsca pracy maszynisty, czy bez? (Jak mniemam to nie jedyna różnica, jeżeli w ogóle)
I jeszcze pytanie bardziej dotyczące fizyki szyn. Widzę, że nie są one idealnie proste tylko mają właśnie te wyboczenia jakoś tam generowane. Moje pytanie brzmi, czy te wyboczenie tworzone są dla każdej szyny osobno, czy razem dla obu szyn? Zastanawia mnie, czy można po prostu wygiąć jedną z szyn zamiast obu równolegle?

Początki wyglądają obiecująco, plany wyglądają ambitnie, z chęcią będę śledził postępy projektu:D


5 ostatnich reputów do 400 w minutę? Dlaczego nie? ~Halt
11.07.2018 22:43
Szukaj postów Cytat

a. k. a. "ten od tramwajów"
Użytkownicy
Liczba postów: 39
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 156
Post: #3
RE: Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych
I z zadaszeniem, i bez, to zależało od zamawiającego. DS12 z lat 30. ma zupełnie inną, zaokrągloną "haubę" dookoła silnika i skrzyni biegów i przypomina bardziej Deutza OME/OMZ albo produkty Henschla niż wersję z lat 50.

Razem dla obu. Nie widzę trochę zbytnio powodów, żeby aż tak komplikować sprawę wydajnościowo, a w przypadku torów na podkładach stalowych, w szczególności składanych z przęseł prefabrykowanych, szyny powinny trzymać linię względem siebie.


Jakiś tam losowy modelarz, który sobie tramwaje wymyślił.
Na warsztacie: 4N, Münchner M-Wagen
Gościnnie: Projekt ZTM, Piekary Stare i Nowe
Chcesz wesprzeć rozwój projektów? Zapraszam!
11.07.2018 22:55
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555

a. k. a. "ten od tramwajów"
Użytkownicy
Liczba postów: 39
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 156
Post: #4
RE: Ta mała gra o kolejkach [nazwa robocza] - kolejny symulator pojazdów szynowych
Zarejestruj się bądź zaloguj by zobaczyć zawartość. Please register or login to show this content.


Jakiś tam losowy modelarz, który sobie tramwaje wymyślił.
Na warsztacie: 4N, Münchner M-Wagen
Gościnnie: Projekt ZTM, Piekary Stare i Nowe
Chcesz wesprzeć rozwój projektów? Zapraszam!
Wczoraj 15:26
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: