Brak przeźroczystości w obiektach. | ||||||
Witam.
Tworzę sobie swój obiekt do OMSI. W sketchup'ie daję teksturę Fenster_int.tga. W blender'ze wszystko wygląda poprawnie - eksport do .x. I tu zaczynają się problemy: - Po eksporcie do .x i wczytaniu do OMSI obiekt się nie pojawia (DirectX wywala się w logu) - Po eksporcie z .x do .o3d obiekt pojawia się, ale szyby (Fenster_int.tga) są szare. Próbowałem zmienić teksturę szyby w blender'ze z tga na dds (konwert DDS DXT5 w Paint .Net'ie) nadal jest brak przeźroczystości. Przesyłam .sco Co powinienem zrobić / dopisać? Proszę o pomoc.
Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
Prawdopodobnie materiał z fenster_int.dds wyeksportował się kilka razy z rzędu (typowe dla połączenia Sketchup + X-Converter z SDK i makabryczne dla wydajności), a wpis matl działa tylko na pojedynczy (numer porządkowy materiału definiuje liczba pod nazwą tekstury).
![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Czyli co zrobić?
Już sam głupiałem, bo kiedyś też eksportowałem to .o3d i nie było problemu.
Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
Witam raz jeszcze.
Otóż Wszystko jest już dobrze, ale chciałbym żeby odbicia pojawiały się przy przeźroczystości "normalnej" ( [matl_alpha] = 1) a nie przy przeźroczystości która powoduje że w szybie nie widać wnętrza ( [matl_alpha] = 2). Da się to zrobić?
Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
Przezroczystość „normalna” (1 = alpha test) oznacza, że obiekt jest albo widoczny albo nie, bez stopni pośrednich. W przypadku 2 (alpha blend) dobrze jest wyeksportować same szyby względnie inne przezroczyste szyby do osobnego pliku 3D i dodać go do sco po normalnym obiekcie a najlepiej na samym końcu, wtedy problemu ze znikającym wnętrzem nie będzie.
![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |