Odpowiedź 
Brak przeźroczystości w obiektach.
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 30
Dołączył: 10-2015
Podziękowań: 3
Post: #1
Brak przeźroczystości w obiektach.
Witam.

Tworzę sobie swój obiekt do OMSI.
W sketchup'ie daję teksturę Fenster_int.tga.
W blender'ze wszystko wygląda poprawnie - eksport do .x.

I tu zaczynają się problemy:

- Po eksporcie do .x i wczytaniu do OMSI obiekt się nie pojawia (DirectX wywala się w logu)

- Po eksporcie z .x do .o3d obiekt pojawia się, ale szyby (Fenster_int.tga) są szare.

Próbowałem zmienić teksturę szyby w blender'ze z tga na dds (konwert DDS DXT5 w Paint .Net'ie) nadal jest brak przeźroczystości.

Przesyłam .sco
[groups]
1
kewin111 (Anonim14PL)
Malczyce

[friendlyname]
Posterunek

[rendertype]
4


[mesh]
posterunek.o3d



[matl]
Fenster_int.dds
0

[matl_alpha]
2

[matl_envmap]
envmaptest.bmp
0.75

[fixed]

[shadow]

Co powinienem zrobić / dopisać?
Proszę o pomoc.


Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
08.07.2019 11:08
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 131
Dołączył: 05-2013
Post: #2
RE: Brak przeźroczystości w obiektach.
Prawdopodobnie materiał z fenster_int.dds wyeksportował się kilka razy z rzędu (typowe dla połączenia Sketchup + X-Converter z SDK i makabryczne dla wydajności), a wpis matl działa tylko na pojedynczy (numer porządkowy materiału definiuje liczba pod nazwą tekstury).

08.07.2019 11:12
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 30
Dołączył: 10-2015
Podziękowań: 3
Post: #3
RE: Brak przeźroczystości w obiektach.
Czyli co zrobić?

Już sam głupiałem, bo kiedyś też eksportowałem to .o3d i nie było problemu.


Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
08.07.2019 11:24
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 131
Dołączył: 05-2013
Post: #4
RE: Brak przeźroczystości w obiektach.
Pora zaspamować tym samym linkiem co zawsze. Sprawdzone doświadczalnie, z obiektami importowanymi ze sketchupa radzi sobie dobrze.

08.07.2019 11:35
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: kewin111

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 30
Dołączył: 10-2015
Podziękowań: 3
Post: #5
RE: Brak przeźroczystości w obiektach.
Witam raz jeszcze.
Otóż Wszystko jest już dobrze, ale chciałbym żeby odbicia pojawiały się przy przeźroczystości "normalnej" ( [matl_alpha] = 1) a nie przy przeźroczystości która powoduje że w szybie nie widać wnętrza ( [matl_alpha] = 2).

Da się to zrobić?


Pomogłem? kliknij +rep !
W ten sposób motywujesz mnie do działania!
08.07.2019 12:25
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 131
Dołączył: 05-2013
Post: #6
RE: Brak przeźroczystości w obiektach.
Przezroczystość „normalna” (1 = alpha test) oznacza, że obiekt jest albo widoczny albo nie, bez stopni pośrednich. W przypadku 2 (alpha blend) dobrze jest wyeksportować same szyby względnie inne przezroczyste szyby do osobnego pliku 3D i dodać go do sco po normalnym obiekcie a najlepiej na samym końcu, wtedy problemu ze znikającym wnętrzem nie będzie.

08.07.2019 12:29
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: kewin111
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: