| Brakujące części mapy. | |||
(11.11.2014, 19:36)pause1 napisał(a): Są to pliki tekstur, które są w innym miejscu niż Omsi się "spodziewało", ale poptem je odnajdzie i poprawnie użyje. Jak już mówiłem: wpływu na grę to mieć nie może. Kod: ====================
Wysypuje się podczas ładowania pojazdów ruchu AI (ostatnie wpisy w logfile z etykietą "Error:"). Brakuje ci konkretnie pociągów MAV. Poproś o nie w odpowiednim dziale.
(12.11.2014, 11:17)siwy_Snk napisał(a): Tak, jedna: idź do wróżki albo podaj nowy logfile! To są dwie propozycje. Proszę logfile Kod: ====================
To wina obiektów, których brakuje siwy, a nie MAV-a. Najwyżej by nie jeździł a nie wywalał mapę.
Że zacytuję poprzedni post z tematu:
pasue1 napisał(a):@KMSzczecin Warningi w żadnym wypadku nie oznaczają braku obiektów, a brak pojazdów AI owszem - może wysypać całą grę, już nie raz miałem takie przypadki. Przypomniało mi się za to co innego... Mapa ta została pierwotnie wydana pod OMSI 1, potem wyszła wersja nr.2 na OMSI 2. Upewnij się, że posiadasz wersję mapy adekwatną do wersji OMSI. Wejdź na tą stronę > http://www.omsi-dobel.de/downloads/ < i pobierz raz jeszcze aktualną i przede wszystkim odpowiednią wersję (OMSI 1 / OMSI 2), spróbuj zainstalować i uruchomić a potem napisz co z tego wyszło. Więcej rzeczy w przypadku czystego logfile oraz braku brakujących obiektów nie przychodzi mi do głowy. Na wszelki wypadek upewnij się też, że posiadasz wszystkie pojazdy AI z pliku ailist.cfg znajdującego się w folderze mapy. Spróbuj też zrobić screena ekranu przy którym wyrzuca błąd, zazwyczaj na ekranie w tle (takim pomarańczowym) jest napisane co w danej chwili jest wczytywane (wczytywanie mapy, ładowanie AI, generowanie ruchu AI itp...).
Nic się nie zmieniło ale dodam jeszcze screeny dla zobrazowania błędu:
Kod: ====================
Z daleka nie widać wszystkich kafli
Czyli żaden błąd już nie występuje
Po prostu działa tak zwany LOD, z ang. Level of Detail. Działa to tak, że im dalej odsuwasz kamerę tym bardziej szczegółowe elementy znikają. Dzieje się tak, by zaoszczędzić pamięć RAM, aby nie ładować niepotrzebnie skomplikowanych elementów, które na ekranie zajmują i tak powierzchnię max kilkudziesięciu pikseli bądź mniej. Jeśli chcesz zobaczyć całą mapę, możesz w opcjach ustawić w zakładce grafika suwak "Ilość wyświetlanych sąsiadujących segmentów mapy" na maksimum, potem "Maksymalną odległość rysowania elementów" również na maksa. Tylko ostrzegam, nie istnieje jeszcze taka karta graficzna, która by to wytrzymała
| |||
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: |


![[Obrazek: sYPhfuv.png]](https://i.imgur.com/sYPhfuv.png)
![[Obrazek: tbAFzek.png]](https://i.imgur.com/tbAFzek.png)
Po prostu działa tak zwany LOD, z ang. Level of Detail. Działa to tak, że im dalej odsuwasz kamerę tym bardziej szczegółowe elementy znikają. Dzieje się tak, by zaoszczędzić pamięć RAM, aby nie ładować niepotrzebnie skomplikowanych elementów, które na ekranie zajmują i tak powierzchnię max kilkudziesięciu pikseli bądź mniej. Jeśli chcesz zobaczyć całą mapę, możesz w opcjach ustawić w zakładce grafika suwak "Ilość wyświetlanych sąsiadujących segmentów mapy" na maksimum, potem "Maksymalną odległość rysowania elementów" również na maksa. Tylko ostrzegam, nie istnieje jeszcze taka karta graficzna, która by to wytrzymała