Cities: Skylines | |||
![]() Cities: Skylines to wydana 10 marca tego roku gra PC polegająca na budowaniu dobrze prosperującego miasta. Jest porównywana do SimCity 4 w oprawie 3D. Ogólny opis gry możecie przeczytać chociażby tutaj: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=24497 , więc nie będę tego wszystkiego powtarzał. Wymienię plusy i minusy z własnego punktu widzenia, gdyż grę zamówiłem już w preorderze. Plusy: - ogrooooomny teren do zagospodarowania, teoretycznie jest to 36 km kwadratowych, w praktyce po użyciu odpowiedniego moda - aż 100 km kwadratowych (dla porównania w najnowszym SimCity było to 9 km kwadratowych), gra prawdopodobnie pozwala na zbudowanie miasta o populacji przekraczającej kilkaset tysięcy osób, ograniczeniem może być jednak konfiguracja sprzętowa; - otwartość gry na mody i dodatki, już dzień po premierze w Steam Workshop jest około 300 nowych terenów i 500 budynków a to dopiero próby; - intuicyjne sterowanie i obsługa; - dobrze dopracowana mechanika gry; - rozsądne wymagania sprzętowe, mocny w czasach swoich świetności trzyletni komputer powinien móc uciągnąć tą grę, ale oczywiście z większymi miastami może sobie nie poradzić; - dość rozbudowane możliwości układania dróg i planowania komunikacji miejskiej (brakuje w zasadzie tylko tramwajów); - przyjemna grafika; - możliwość podziału miasta na dzielnice i zarządzania nimi w odrębny sposób; - kreator terenów i obiektów. Punkty neutralne: - średnia liczba budynków, zarówno tych budowanych na strefach mieszkalnych, handlowych i przemysłowych jak i budynkach stawianych samodzielnie (użyteczności publicznej powiedzmy), daję to w punktach neutralnych, gdyż modderzy nad tym już pracują a i pewnie wyjdzie parę DLC; - odblokowywanie danych budynków i funkcjonalności po osiągnięciu danych kryteriów. Minusy - lekko niedopracowany ruch drogowy: nieustępowanie miejsca pojazdom uprzywilejowanym, nieoptymalne wybieranie pasów (przez co tworzą się korki); - brak zanieczyszczenia powietrza, mamy jednak wskaźniki zanieczyszczenia gleby, wody i wskaźniki hałasu; - brak trybu dzień/noc (pewnie pojawi się to w jakimś późniejszym dodatku), katastrof naturalnych i pór roku; - brak jakiegokolwiek trybu multiplayer; - wydaje mi się, że gra trochę zbyt łatwa (ale może wynika to stąd, że namiętnie grałem w SimCity 4 i mam już sporo doświadczeń); - kilka innych mniejszych problemów, do szybkiego załatania. Polski filmik z miastem o populacji przekraczającej 100 tysięcy mieszkańców z przedpremierowej wersji gry: Screenów jest w internecie mnóstwo, więc w temat wstawiał nie będę. Osobiście uważam, że jest to absolutny "must-have" każdego, kto lubi tytuły ekonomiczno-strategiczne. W tej chwili lepszej gry w budowanie miasta - nie ma. Perspektywy rozwoju "Cities: Skylines" są także bardzo duże, ze względu na otwartość na nowe obiekty ale także inne mody. Jednak nawet bez tego, gra jest zdecydowanie już kompletna i można przy niej spędzić miłe i długie godziny. Otrzymała też wysokie noty największych stron internetowych poświęconych grom komputerowym. Oficjalne wymagania sprzętowe (źródło: gry-online.pl): Zalecane: Intel Core i5-3470 3.20 GHz/AMD FX-6300 3.5 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows 7/8 64-bit Minimalne: Intel Core 2 Duo 3.0 GHz/AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 5670 lub lepsza, 4 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1 64-bit Gra dostępna do kupienia na Steamie za niemałe pieniądze, ale w cdp.pl ceny nie są już takie przerażające. Wersja zwykła kosztuje 79zł, a deluxe 99zł. Mały haczyk jest jednak w tym, że grę trzeba pobrać z terenu Polski (ze Steama oczywiście). Brak informacji na temat wersji pudełkowej. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry to chętnie odpowiem. ![]()
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Jak włączysz grę to tam będziesz miał nie pamiętam jak się nazywa,
trzecia od dołu czy jakoś tak. Potem tylko odpowiednia zakładka mody. Następnie uaktywnić i gotowe.
Fajnie ;/ tylko że ja tego modu co wybrałem to nie mam go w ogóle na liście modów ;/
Jeśli masz pirata albo kupiłeś grę "za parę złotych" z blokadą regionalną to w takim przypadku nie pomożemy. Instalacja modów odbywa się na zasadzie subskrypcji w warsztacie Steam, po czym w grze trzeba taki mod uaktywnić w "Menedżerze treści" i nie ma opcji żeby nie działało.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Jeśli chodzi o mody to mogę polecić:
- Tree Brush - znacznie ułatwia budowę "zielonych" fragmentów mapy; - First-person camera, czyli możliwość obserwowania miasta z widoku przechodnia; - City Vitals Watch - najbardziej potrzebne informacje o "mediach" w jednym miejscu; - Toggle Traffic Lights - możliwość usuwania świateł ze skrzyżowań, co usprawnia ruch w niektórych miejscach; - All 25 Areas purchasable, dzięki czemu możemy wykupić aż 25 kafli pod budowę miasta; - Extended Public Transport UI - rozszerzone informacje o transporcie miejskim. Z ciekawostek to może jeszcze Flight Cimulator.
♪ "Nie pytaj mnie, wiem tyle co i ty" ♪
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
| |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |