Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Dobór ustawień OMSI do sprzętu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.11.2018, 03:16 przez Michalxd123.)

Wpierw to ty pokaż ustawienia (czytaj 1 stronę tego wątku) aby ci pomóc.

@skawek przy małych mapach jakoś idzie, ale mam problemy z Fikcyjnym Szczecinem i kilkoma dużymi mapkami oto logfile. Może i w logfile jest tylko Fikcyjny Szczecin, ale jest to samo w innych mapach.

Załączone pliki
.txt   logfile.txt (Rozmiar: 75.33 KB / Pobrań: 7)

Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.11.2018, 07:27 przez piotrek017.)

Mi chodziło tylko o to żeby porównać użycie GPU innych użytkowników aby mieć porównanie. Z ustawieniami nie mam problemu ale jak będę w domu to wrzucę. Dzięki
Kod:
GENERAL ------------------------

[last_map]
maps\Fikcyjny Szczecin\global.cfg

[last_driver]
Drivers\OMSI-Fan.odr

[currWeather_ICAO]
EPKT - Katowice

[driverview_smooth]

[no_collision]

[no_collision_terrain]

[no_collision_vehToVeh]

[no_collision_pedastrians]

[wear_lifespan]
0

[ticketselling]
0

[no_ticketinfo_visible]
[no_automaticClutch]
[no_schedAnaPopUp]
[see_own_driver]

[radio]
http://www.fresh80s.de/flashplayer/index.php

[font_typewriter]
Courier New

[language]
ENG

MULTITHREADING ------------------------

GRAPHICS ------------------------

[noAutoSave]

[performance_realreflexions]
economy

[performance_reflTexSize]
7

[no_stencilbuffer]

[no_humans_on_rain_refl]

[sunglow]

[shadow_stencil]
off

[performance_tiledistmax]
1

[performance_maxObjDist]
600.000

[performance_minObjSize]
0.000

[performance_minObjSizeRefl]
0.025

[maxcomplexity]
2

[maxcomplexity_map]
0

[performance_dyn_redrefl]
0.000
0.000

[performance_dyn_tile_red]
0.000
0.000

[maxFPS]
35

[texFilter]
3
16

[texture]
0
1

[texmemlimit]
4196.0

[smokesystems]
0
100
1
1

SOUND ------------------------

[sound_maxcount]
524

[sound_vol_master]
0.59999999058405

[sound_stereo]
17

[sound_doppler]
off

[sound_ai]

[sound_scenery]

[sound_noreverb]

GAME CONTROLERS ------------------------

[gamectrleron]

AI ------------------------

[AIMaxCountRandom]
315
500
0
0
0
0
0
0
0

[AIUnschedFactor]
100

[AIMaxCountParked]
5

[AIPassFactor]
150

[AIMaxCountScheduled]
700

[AIPriorityScheduled]
3
[useLowAIList]

Editor ------------------------

[Editor_LinkAerial]


Załączone pliki
.txt   logfile.txt (Rozmiar: 27.09 KB / Pobrań: 2)
Odpowiedz


GTX1060 szczególnie w wersji z 6GB VRAM i pełnym taktowaniem to, delikatnie mówiąc, lekki overkill jak na OMSI. Po ustawieniu wszystkich opcji graficznych OMSI na maksymalne i uczynieniu podobnie z antialiasingiem w panelu sterowania NVidia (programiku MSI do podkręcania nie używam) wykorzystanie procesora graficznego oscyluje między 25 a 30% przy stałych 60FPS*. Jeśli mają miejsce przycinki lub spadki FPS, winny jest procesor - w pierwszej kolejności polecałbym zredukować ilość pojazdów AI, a także użyć do sprawdzenia wydajności domyślnego pojazdu z OMSI, a nie modyfikacji (tutaj w kwestii wydajności zróżnicowanie jest znaczne).

* kafel testowy ukształtowany pod kątem uzyskania konkretnego obciążenia GPU przy jednoczesnej redukcji nakładu obliczeniowego procesora, pojazd - NG272 z podstawki.
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
 Podziękowania za post: piotrek017(+1)
Odpowiedz


Dzięki o taką odpowiedź mi chodziło:). Procek faktycznie jest obciążony średnio 80% na rdzeń (3 rdzeń prawie nic się nie obciążą:) ). Co do pojazdów fakt Many od M&R są lekkie dlatego używam ich jako AI. Co do ramu to też niby mam przypisane ponad 4 Gb , a jak patrzę to maksymalnie nawet na Szczecinie , używane jest maks. 2 Gb vRamu. No nic trzeba jakoś z tym żyć , a i pobawię sie z AI. Dzięki jeszcze raz.
Odpowiedz


Omsi używa maksymalnie dwóch rdzeni - przy czym wszystkie obliczenia wykonuje na pierwszym, a drugi zajmuje się jeśli dobrze pamiętam tylko obsługą AI i to nie całego.
W VRamie są tylko tekstury znajdujące się na załadowanych kaflach, zatem dwa giga to i tak sporo.
Szczecin nie jest żadnym wyznacznikiem - są miejsca gdzie jest zoptymalizowany, są też takie gdzie optymalizacja jest fatalna.
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

 Podziękowania za post: piotrek017(+1)
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2018, 00:18 przez piotrek017.)

Dzisiaj zrobiłem format c:) i niestety problem dalej jest. Zastanawia mnie tylko fakt , że przycinania/freezy nigdzie nie są odnotowane. W HD Tune jest chwilowa przerwa , ale wtedy całe OMSI "stoi",tak samo w wykresach GPU i CPU nie widać skoków/spadków. Linia cały czas idzie prawie po równym (ok 80% użycia). Pobawiłem się ustawianiami AI i też nie widzę jakiejś różnicy w obciążeniu CPU. Sama gra na minimalnych ustawieniach też strasznie się przycina , w panelu Nvidii też powyłączałem całe AA itp a OMSI dalej swoje:). Ogólnie to nie wiem czy tylko u mnie od momentu kliknięcia "omsi.exe" troszkę czasu mija zanim załaduje się menu tytułowe a mam SSD. To sam start W10 jest szybszy:). Tak samo jak wczytywanie mapy , najdłużej ładuje "enviromental traffic" mimo iż mam ustawione na kilka procent. Czy u was też tak wygląda ładowanie samej gry?? Gdzie ewentualnie jeszcze grzebać ?? Szybciej chyba zrobię prawko na autobus niż znajdę sposób na OMSI. Dzieki:D
Odpowiedz


A wyłączałeś cienie czy zmniejszałeś odbicia? Grzeb dalej bo u mnie była wina cienie które cholernie przeciążają grę.
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2018, 05:42 przez piotrek017.)

Mam wyłączone. Zresztą nigdy z tego nie korzystałem. Zauważyłem że te przycięcia występują najbardziej w momencie wczytywania tekstur czy to autobusu czy otoczenia. W tym momencie następuje freez. Zresztą podczas wczytywania ludzi też jest kilkusekundowe zawieszanie.
Odpowiedz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.11.2018, 18:54 przez Michalxd123.)

Zmniejsz te ustawienia jak podałem niżej.
Odpowiedz


Już całkowicie zgłupiałem.Korzystałem z tego opisu https://steamcommunity.com/sharedfiles/f...ustawiałem sobie ruch AI według zaleceń i teraz obciążenie CPU jest maks 40% na rdzeń , a przycięcia i freezy są dalej. Odinstalowałem nawet Intel Rapid które wręcz przeszkadza w pracy dysków SSD ale bez rezultatów.Procesor wykluczony , GPU wykluczone , zastaje , RAM , i ewentualnie słaby chipset na płycie głównej (B85) , bądź SB Audigy.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości