Odpowiedź 
Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Autor Wiadomość

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #1
Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Witam,

Od pewnego czasu grzebię sobie w pewnej mapce. Chciałem połączyć dwie ulice w różnych miejscach mapy autostradą. Wyprowadziłem wylot z jednej ulicy, poprowadziłem autostradę w opowiednie miejsce, z drugiej ulicy też poprowadziłem wylot i chciałem go połączyć z autostradą.
Tutaj zaczyna się problem: opcja "complete to" nie działa (wyskakują dwa błędy, nie może znaleźć rozwiązania, nie może znaleźć punktu). Postanowiłem nawet ręcznie zagiąć ulicę tak, by był idealnie dopasowany, jednak ścieżka pokazuje, że jest przerwana w tym miejscu. Dodam, że oba spliny, które chcę połączyć są na pewnej wysokości.
Czy jest jakaś możliwość połączenia takich splinów?

Dziękuję z góry za odpowiedzi.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
08.08.2013 09:11
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 519
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 680
Post: #2
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Siemka,
słuchaj ta opcja jest tak beznadziejna, że...
Bywa tak, że czasami działa bez problemu a czasami trzeba siedzieć nawet godzinę, bądź dłużej (aż się uda) - najlepszym rozwiązaniem jest kombinowanie (:hihi: ), albo dopasowanie ręczne (jest to pracochłonne, ale możliwe - sam tak robię).
Co do łączenia, najlepiej łączyć je pasami (punkt w tym samym miejscu - w ulicy a i b), u mnie czasami pomaga zwiększenie liczny na 2000, ale tak jak pisałem wcześniej - ta opcja jest wybredna, wszystko jej przeszkadza w prawidłowym funkcjonowaniu.:)

Pozdrawiam,
MrYanke$


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.08.2013 13:23 przez MrYanke$.)
08.08.2013 13:21
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mattez

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #3
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Zmiana opcji łączenia na 2000 nic nie pomogła, jednak kombinowałem ile wlezie z dopasowaniem ręcznie i udało się. Okazało się, że musi być idealny kąt i idealna odległość, żeby splin załapał połączenie z drugim. Jeżeli po wybraniu tracks&trips pokazuje źle połączone spliny trzeba zrobić tak, by znaczek błędu nałożył się na drugi znaczek, wtedy łapie.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
08.08.2013 13:50
Szukaj postów Cytat

PowerMan
Zasłużeni
Liczba postów: 697
Dołączył: 04-2013
Podziękowań: 206
Post: #4
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Zrobię mały odkop i podepnę się pod ten temat, by nie tworzyć nie potrzebnie nowego.
Pytanko odnośnie edytora OMSI 2 i oczywiście funkcji "complete to", która jak wspomniał Mattez, nie zawsze działa.

I tak, jeśli nie możemy połączyć np. invis street za pomocą w/w opcji i kombinujemy ręcznie, udaje nam się nie ma żadnych znaczków które wskazywały by na złe połączenie ścieżek.
Pytanie czy przy takim "połączeniu" ścieżek, samochody nie będą nam potem znikały ?
Czy będzie się działo tak tylko w przypadku złego połączenia ?

Pozdrawiam.

03.12.2014 21:14
Szukaj postów Cytat

Administrator
Administratorzy
Liczba postów: 1,327
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 420
Post: #5
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
101%, jeśli nie ma znaczków - pojazdy będą jechały normalnie. To akurat wielokrotnie sprawdzałem.


!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
03.12.2014 21:45
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Spons_

VisonProjects
Użytkownicy
Liczba postów: 78
Dołączył: 05-2014
Podziękowań: 59
Post: #6
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Przepraszam, że odkopuje stary jak świat temat ale jak mam precyzyjnie określić odległość tak żeby spliny się połączyły?


Projekty:
Poznań Rataje linia T1
Głębce Kłodawa v0.99a
Youtube: Link
Moja Strona: Link
17.01.2019 11:52
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,752
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #7
RE: Edytor/łączenie splinów - funkcja "complete to"
Jak ścieżka jest odpowiednio połączona i nie ma żadnych błędów, znaczka ani nic to oznacza, że jest dobrze połączone. Chociaż że complete to nie jest takie złe, nieraz można pobawić się z małymi splinami, np. 1m i 100 radiusa, później -100 i próbować do skutku.


17.01.2019 12:14
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: