Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Jak dodać różne rzeczy do kokpitu? (Np. Bileterkę)

#1

Cześć wszystkim. Mógłby ktoś mi pomóc umieścić bileterkę w Setrze S313? Nie umiem do końca modyfikować pliku .o3d. Proszę o pomoc. Bardzo mi na tym zależy. Pozdrawiam
Odpowiedz

#2

Witam. Wiem tylko tyle że pliku o.3d nie da się otworzyć tylko trzeba go przekonwertować do innego formatu.
Odpowiedz

#3

Rzeczy do kabiny dodajesz edytując plik .cfg modelu pojazdu a co do bileterki to również plik .bus w celu dodania skryptów. Jeżeli nie wiesz co do czego to raczej tak szybko nie ogarniesz...
Odpowiedz

#4

Nie tylko. Blender również jest potrzebny, aby umieścić w odpowiednim miejscu.
Odpowiedz

#5

Zakładając bardziej przyjemny scenariusz potrzebujemy tylko plików samej bileterki (.o3d)
skryptów od niej oraz pliku .bus i.cfg modelu w którym chcemy dany element mieć.

Zakładając mniej przyjemny scenariusz potrzebujemy mniej lub bardziej legalnych konwerterów (nazwy nie podam bo bane będzie), samego blendera bądź 3dsmax'a. Musimy posiadać umiejętność odpowiedniego importowania i exportowania plików. Nie obejdzie się również bez znajomości działania przeróżnych wpisów w plikach .bus i .cfg (to akurat dla każdego wariantu). Po więcej informacji co jak z czym się je zapraszam do odpowiednich wątków na forum, sam z nich korzystałem i pomagają.
Prawda jest okruchem lodu.
 Podziękowania za post: Sebal29(+1) , Konduktor5-8(+1)
Odpowiedz

#6

Ok. Bileterka jest w pliku .blend także jest przygotowana. Chodzi o Emara 105. Załóżmy że chciałbym zastąpić kasę z setry s317 Emarem. W takim razie muszę odszukać plik kokpitu i odytować go?
Odpowiedz

#7

Tak czy siak potrzebujesz blendera i zaawansowaną umiejętność obsługi skryptów i plików innych. Nudzi sama bileterce dopasować do kokpitu, a nie kokpit do bileterki, jak już to zrobisz musisz odpowiednio wyeksportować. Kolejnym krokiem będzie edycja plików .bus pod kątem skryptów i pliku .cfg pod kątem animacji oraz wpisów [mesh]. Najtrudniejsze zadanie to skrypty oraz animacje i taki przeciętny użytkownik nie poradzi sobie z tym zadaniem. Także polecam tobie zobaczyć różnego rodzaju poradniki czy to polskie czy to zagraniczne.

A i zapomniałem.ze nie możesz pomieszać warstw na plikach Emara bo nie będzie ci się prawidłowo wyświetlał wyświetlacz a bardziej wartości ma nim.
Prawda jest okruchem lodu.
Odpowiedz

#8
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2020, 07:32 przez jakub.har@op.pl.)

Odświeżam temat, ostatnio trochę podszkoliłem się, zająłem się blenderem tak z ciekawości i mniej więcej wiem jak przesuwać obiekt aby go umieścić w pojeździe. Podjąłem próbę umieszczenia Emara, zacząłem od skryptów tak jak to opisał autor w Readme. Postępowałem zgodnie z "instrukcją" oraz wzorowałem się na skryptach z Mercedesa O303 (ich rozmieszczeniu) które trzeba dodać (dla pewności) Niestety omsi w logfile posypało błędami, a kierowca po załadowaniu Setry wisiał w powietrzu:P Nie mam pojęcia jak to możliwe że wyskakuje jakiś błąd mimo poprawnego umieszczenia skryptów w odpowiednich plikach. Ale to Omsi i jak można tego symulatora nie kochać:D
Pozdrawiam:)
Odpowiedz

#9

Post do zamknięcia, już wszystko ogarnąłem
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości