Jak konwertować obiekty z Google Earth - poradnik | |||
Potrzebne programy:
Blender v 2.49 http://www.instalki.pl/programy/download...p_Pro.html Omsi X Converter 2. Po znalezieniu jakiegoś pliku *.skp (wiele ciekawych modeli można znaleźć tutaj.) otwieramy go w Sketchupie. 3. Często w modelach pobranych z 3d Warehouse znajduje się kawałek "ziemi". Można go usunąć poprzez zaznaczenie go i wciśnięcie klawisza DEL. Jeżeli fragment pozostaje na miejscu, należy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Unlock i spróbować ponownie. ![]() 4. Wybieramy opcje File ->Export -> 3D Model.... ![]() 5. Plik zapisujemy w rozszerzeniu *.3ds. Zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Texture. ![]() 6. Plik *.3ds importujemy w Blenderze. Teraz, jeżeli nasz obiekt "wisi" w powietrzu należy, po wciśnięciu przycisku G, przesunąć go tak, aby dotykał siatki. ![]() ![]() W wielu przypadkach obiekty są źle przeskalowane. Nie chcemy chyba, aby nasza kamienica była mniejsza od znaku drogowego, nie? ![]() ![]() 7. Eksportujemy plik do formatu *.x, zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Model. 8. Uruchamiamy program OMSI X Converter. Sprawdzamy, czy wszystkie opcje zgadzają się z poniższymi i klikamy Convert. Przechodzimy do naszego folderu model i wybieramy nasz plik *.x. ![]() 9. Z byle jakiego folderu w SceneryObject kopiujemy byle jaki plik *.sco, otwieramy go za pomocą Notatnika (ja osobiście korzystam z programu Notepad++ i jestem z niego zadowolony) i kopiujemy do niego: Kod: [friendlyname] Krótkie objaśnienie: nazwa wyświetlana w OMSI - chyba nie muszę tłumaczyć ![]() ilość podfolderów - na początek zalecam jeden nazwy podfolderów - zalecam twój nick nazwa pliku o3d - nazwa pliku zapisywanego przez Blender. UWAGA! Znaki < i > usuwamy !! Prawidłowy plik *.sco: Kod: [friendlyname] 10. Otwieramy Edytor OMSI, wchodzimy w zakładkę Objects, klikamy Load, wybieramy stworzony przez nas plik SCO. Wciskamy przycisk N i cieszymy się naszym obiektem. ![]() Wszystkie pytanie, problemy, prośby oraz ewentualne groźby proszę kierować do mnie w tym temacie ![]()
Poradnik jest trochę nieaktualny link do 3dWarenhouse z pierwszego postu jest nieaktualny, zrobiłem kilka bloków z osiedla Kopernika w Poznaniu, ale jeszcze muszę trochę dedyków do linii 45 zrobić. Nasuwa mi się pytanie jak pobrać model z Google Earth, a nie bezpośrednio z 3D Warenhouse, tylko tak jak Routeres. Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polsku, a ja ciągle tego nie rozumiem.
![]() Aktualny link do 3D Warenhouse https://3dwarehouse.sketchup.com/ Cytat: Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polskuCzy możesz podesłać linki lub nazwy tych odcinków? Też jestem zainteresowany tematem. Adres:
Włocławek Kujawy Polska | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |