| Jak konwertować obiekty z Google Earth - poradnik | |||
|
Potrzebne programy:
Blender v 2.49 http://www.instalki.pl/programy/download...p_Pro.html Omsi X Converter 2. Po znalezieniu jakiegoś pliku *.skp (wiele ciekawych modeli można znaleźć tutaj.) otwieramy go w Sketchupie. 3. Często w modelach pobranych z 3d Warehouse znajduje się kawałek "ziemi". Można go usunąć poprzez zaznaczenie go i wciśnięcie klawisza DEL. Jeżeli fragment pozostaje na miejscu, należy kliknąć nań prawym przyciskiem myszy, wybrać opcję Unlock i spróbować ponownie. ![]() 4. Wybieramy opcje File ->Export -> 3D Model.... ![]() 5. Plik zapisujemy w rozszerzeniu *.3ds. Zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Texture. ![]() 6. Plik *.3ds importujemy w Blenderze. Teraz, jeżeli nasz obiekt "wisi" w powietrzu należy, po wciśnięciu przycisku G, przesunąć go tak, aby dotykał siatki. ![]() ![]() W wielu przypadkach obiekty są źle przeskalowane. Nie chcemy chyba, aby nasza kamienica była mniejsza od znaku drogowego, nie? . Można tego dokonać po wciśnięciu przycisku S. Skalujemy według takiej skali: ![]() 7. Eksportujemy plik do formatu *.x, zapisujemy go do folderu Omsi -> SceneryObject -> Twój folder -> Model. 8. Uruchamiamy program OMSI X Converter. Sprawdzamy, czy wszystkie opcje zgadzają się z poniższymi i klikamy Convert. Przechodzimy do naszego folderu model i wybieramy nasz plik *.x. ![]() 9. Z byle jakiego folderu w SceneryObject kopiujemy byle jaki plik *.sco, otwieramy go za pomocą Notatnika (ja osobiście korzystam z programu Notepad++ i jestem z niego zadowolony) i kopiujemy do niego: Kod: [friendlyname]Krótkie objaśnienie: nazwa wyświetlana w OMSI - chyba nie muszę tłumaczyć ![]() ilość podfolderów - na początek zalecam jeden nazwy podfolderów - zalecam twój nick nazwa pliku o3d - nazwa pliku zapisywanego przez Blender. UWAGA! Znaki < i > usuwamy !! Prawidłowy plik *.sco: Kod: [friendlyname]10. Otwieramy Edytor OMSI, wchodzimy w zakładkę Objects, klikamy Load, wybieramy stworzony przez nas plik SCO. Wciskamy przycisk N i cieszymy się naszym obiektem. ![]() Wszystkie pytanie, problemy, prośby oraz ewentualne groźby proszę kierować do mnie w tym temacie
Poradnik jest trochę nieaktualny link do 3dWarenhouse z pierwszego postu jest nieaktualny, zrobiłem kilka bloków z osiedla Kopernika w Poznaniu, ale jeszcze muszę trochę dedyków do linii 45 zrobić. Nasuwa mi się pytanie jak pobrać model z Google Earth, a nie bezpośrednio z 3D Warenhouse, tylko tak jak Routeres. Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polsku, a ja ciągle tego nie rozumiem.
. Routeres pobierał modele w ten sposób:Aktualny link do 3D Warenhouse https://3dwarehouse.sketchup.com/ Cytat: Niestety poradnik Routeresa nic mi nie pomaga, bo poradnik jest po niemiecku. Oglądnąłem kilka turtoriali o załadowywaniu terenu z Google, niestety żaden z nich nie jest po polskuCzy możesz podesłać linki lub nazwy tych odcinków? Też jestem zainteresowany tematem. Adres:
Włocławek Kujawy Polska | |||
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
| 2 gości |

![[Obrazek: volora.png]](http://i47.tinypic.com/volora.png)
![[Obrazek: 119t7kn.png]](http://i46.tinypic.com/119t7kn.png)
![[Obrazek: 6xtg81.png]](http://i47.tinypic.com/6xtg81.png)
![[Obrazek: 19t7gk.png]](http://i50.tinypic.com/19t7gk.png)
![[Obrazek: b3subo.png]](http://i50.tinypic.com/b3subo.png)
. Można tego dokonać po wciśnięciu przycisku ![[Obrazek: 34sjwh1.png]](http://i48.tinypic.com/34sjwh1.png)
![[Obrazek: 20f83yu.jpg]](http://i48.tinypic.com/20f83yu.jpg)

![[Obrazek: 15ek77t.png]](http://i49.tinypic.com/15ek77t.png)
. Routeres pobierał modele w ten sposób:![[Obrazek: QMIRFya.jpg]](https://i.imgur.com/QMIRFya.jpg)