Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Jak poprawnie ustawić widok kamer?

#1

Witam!
Jeśli temat już jest ( szukałem i nie znalazłem), to proszę o przekierowanie mnie do niego, a ten usunąć. Mam problem, nie potrafię sobie poradzić z poprawnym ustawieniem kamery gracza. Wiem, gdzie się ten wpis znajduje i że są w nim x i y, aczkolwiek skąd mam wziąć do nich dane? Co i jak zaznaczyć, żeby móc te dane spisać na kartkę ? Jeszcze jedno, czy jak już odpowiednio ustawię kamery, to kierowca znajdzie się na swoim miejscu?
Pozdrawiam!
Cole
Odpowiedz

#2

Tylko i wyłącznie "na pałę", inaczej się nie da i każdy tak ustawia kamery.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#3

Rozumiem i dzięki za odpowiedź....
Mam jeszcze jedno pytanie, czy na przykładzie tego krótkiego wpisu
Kod:
0: Blick nach ganz links
[add_camera_driver]
-0.698
4.530
1.458
-7.601
48
-120
-5
Moglibyście opisać co do czego? Tzn. Które to Y, które X, a które Z? Wiem, że to było pisane w którymś modelu, nie pamiętam jakim. Był bym wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam!
Cole
Odpowiedz

#4

x - szerokość pojazdu
y - długość
z - wysokość

dwa ostatnie to kąty. Reszta nie pamiętam i w sumie nie używam tego
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.07.2013, 22:17 przez siwy_Snk.)

Kod:
    * x (lateral)
    * y (longitudinal)
    * z (vertikal)
    * dist, d.h. wie weit befindet sich das Auge vor dem Halsgelenk ;-) vgl. Außensicht:
        hier ist die Distanz variabel und normalerweise einige Dekameter positiv, sodass
        der Mittelpunkt (durch x,y,z) in Form des Busses sichtbar und zentriert ist.
        Beim Fahrer sollte der Wert ein wenig negativ sein, da sich der Kopf nicht ums Auge sondern
        um eine Punkt, ca. 6cm dahinter dreht ;-)
    * sichtwinkel: Bildausschnitt in Grad, für Fahrer normalerweise 52°, normal ist jedoch 45°.
    * Normale Sichtausrichtung in Querrichtung in °
    * Normale Sichtausrichtung in vertikale Richtung in °

* przesunięcie widoku po osi wszerz
* przesunięcie widoku po osi wzdłuż
* przesunięcie widoku po osi pionowej
* odległość od oczu do połączenia szyi
* pole widzenia wyrażony w stopniach, dla kierowcy jest to 52*, normalnie 45*
* obrót wzroku po osi Z (poziomo) wyrażony w stopniach *
* obrót wzroku po osi X (pionowo) wyrażony w stopniach *
 Podziękowania za post: izba99(+1) , kontousuniete_16023(+1)
Odpowiedz

#6

A który plik odpowiada za ustawienia kamer w pojeździe?
Odpowiedz

#7

Konkretny plik z rozszerzeniem .bus w folderze pojazdu w Vehicles. Jego nazwa zależy od widzimisię autora, ale przeważnie ma jakiś sens i łatwo rozpoznać, którego pliku szukamy.
:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

 Podziękowania za post: Wttwu.(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości