Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Kanał alfa na obiektach.

#1
Question 

Witam,
Dzisiaj nauczyłem się tworzyć obiekty w Blenderze. Nie wiem jak dodać kanał alfa na obiekt. Dodałem w grafice ale nie skutkuje. Chodzi mi o to, aby był widoczny sam napis "GDYNIA GŁÓWNA" bez tła. Ma ktoś z was pomysł jak to naprawić?
Odpowiedz

#2

Tutaj nic nie ma do roboty z tym w Blenderze, to jest tylko kwestia tekstury i odpowiedniego wpisu w CFG dla danego obiektu.
~~Jeśli pomogłem klknij rep+ ~~
[Obrazek: psiuk450x60.png]
 Podziękowania za post: Golfsztrom(+1)
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2016, 20:20 przez Golfsztrom.)

A jaki musi być ten wpis?

Plik .sco

Kod:
[friendlyname]
#5001

[groups]
2
Gdynia
Statyki

[mesh]
5001.o3d

[collisions_mesh]
5001.o3d

[fixed]
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2016, 22:13 przez Ikarus 132.)

Dodaj wpis:
[matl_alpha]
1
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
 Podziękowania za post: Golfsztrom(+1)
Odpowiedz

#5

Nie działa. W .sco, oraz w .cfg. Zamieszczam ponownie plik .sco i.cfg. Sam model się wyświetla tylko w miejscu kanału alfa jest kolor biały. Oczywiście tekstury są zapisane w formacie obsługującym kanał alfa. Dodam jeszcze, że w blenderze też jest tak samo jak w OMSI.

.sco
Kod:
[friendlyname]
#5001 New

[groups]
2
Gdynia
Statyki

[model]
model\Model_SU12.cfg

[fixed]

.cfg
Kod:
[mesh]
5001.o3d

[collisions_mesh]
5001.o3d

[matl_alpha]
1
Odpowiedz

#6

Wpis matl_alpha ma być w .sco.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#7

dodaj wpis do sco:

Kod:
[matl]
nazwatwojejtekstury.rozszerzenie
0

[matl_alpha]
1

samo matl_alpha raczej nie wystarczy ;d
hejka:)
 Podziękowania za post: Golfsztrom(+1)
Odpowiedz

#8

A jeśli tekstura jest podzielona tj. na jeden obiekt przypada kilka plików z teksturami?
Odpowiedz

#9

Przezroczysty będzie ten obiekt, który jest oteksturowan z alfą. Inne pozostaną takie, jakie były.
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM

Dziękuję za 400 punktów reputacji! :D
Odpowiedz

#10

Jeśli jeden .o3d posiada kilka tekstur to matl_alpha zastosuje się tylko do jednej tekstury. Trzeba każdą teksturę tak samo opisywać a kolejność tekstur sprawdzisz w Blenderze lub w programie XVI_32.
[Obrazek: 71972199532229830538.png]
 Podziękowania za post: Golfsztrom(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości