Kanał alfa na obiektach. | ||||||||||||
Witam,
Dzisiaj nauczyłem się tworzyć obiekty w Blenderze. Nie wiem jak dodać kanał alfa na obiekt. Dodałem w grafice ale nie skutkuje. Chodzi mi o to, aby był widoczny sam napis "GDYNIA GŁÓWNA" bez tła. Ma ktoś z was pomysł jak to naprawić?
A jaki musi być ten wpis?
Plik .sco Kod: [friendlyname]
Dodaj wpis:
[matl_alpha] 1
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Nie działa. W .sco, oraz w .cfg. Zamieszczam ponownie plik .sco i.cfg. Sam model się wyświetla tylko w miejscu kanału alfa jest kolor biały. Oczywiście tekstury są zapisane w formacie obsługującym kanał alfa. Dodam jeszcze, że w blenderze też jest tak samo jak w OMSI.
.sco Kod: [friendlyname] .cfg Kod: [mesh]
Wpis matl_alpha ma być w .sco.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
dodaj wpis do sco:
Kod: [matl] samo matl_alpha raczej nie wystarczy ;d
hejka
![]()
A jeśli tekstura jest podzielona tj. na jeden obiekt przypada kilka plików z teksturami?
Przezroczysty będzie ten obiekt, który jest oteksturowan z alfą. Inne pozostaną takie, jakie były.
Udzielam bezpłatnej pomocy na forum, pomoc na PW wyłącznie ODPŁATNIE.
TUF GAMING X570-PLUS + 5800X + RTX3060Ti 12GB + 32GB RAM Dziękuję za 400 punktów reputacji! ![]()
Jeśli jeden .o3d posiada kilka tekstur to matl_alpha zastosuje się tylko do jednej tekstury. Trzeba każdą teksturę tak samo opisywać a kolejność tekstur sprawdzisz w Blenderze lub w programie XVI_32.
![]()
| ||||||||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |