1. WYMIARY ZEWNĘTRZNE I POJEMNOŚĆ AUTOBUSU
1.1. DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA 18 125 mm
1.2. SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA 2 550 mm
1.3. WYSOKOŚĆ CAŁKOWITA 3 120 mm
1.4. CAŁKOWITA LICZBA MIEJSC,
LICZBA MIEJSC SIEDZĄCYCH WRAZ Z KIEROWCĄ całkowita liczba miejsc: 150+1 (kierowca)
liczba miejsc siedzących: 45+1 (kierowca)
2. NADWOZIE
Konstrukcja nadwozia oraz poszycia wykonana ze stali o podwyższonej jakości, zabezpieczonej przed korozją metodą kataforezy zanurzeniowej w zamkniętym cyklu produkcyjnym.
3. PRZEDZIAŁ PASAŻERSKI
3.1 PRZEBIEG I POKRYCIE PODŁOGI
- Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu,
- Wysokość podłogi na progach drzwi I-IV – 320 mm,
- Podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową, wszystkie złącza zgrzewane.
3.2 ŚCIANY AUTOBUSU Ściany boczne wykonane z płyt jednostronnie powlekanych, wodoodpornych, łatwo zmywalnych, trudno palnych.
3.3 DRZWI - Czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości 1250mm, otwierane do wewnątrz, wyposażone w mechanizm automatycznego powrotnego otwierania. Możliwość ponownego otwierania drzwi przez kierowcę po uaktywnieniu przez niego funkcji zamykania.
- Pierwsze skrzydło drzwi przednich wyposażone w szybę podwójną,
- Sterowanie skrzydłami drzwi przednich niezależne,
- Układ drzwi 2-2-2-2.
3.4. SIEDZENIA PASAŻERSKIE - Siedzenia pasażerskie, odporne na ścieranie, zabrudzenia, akty wandalizmu, miękkotapicerowane,
- Szkielety z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną nie palną z możliwością demontażu
i montażu.
3.5. OŚWIETLENIE WNĘTRZA
- Oświetlenie przedziału pasażerskiego jarzeniowe,
- Łatwa dostępność obsługowa.
3.6. WNĘTRZE - Na wysokości drugich drzwi miejsce na wózek dziecięcy i wózek inwalidzki z mocowaniem pasażera na wózku inwalidzkim umożliwiającym jego bezpieczny przewóz - wykonane zgodnie Regulaminem nr 107 EKG ONZ (załącznik nr

,
- Rampa dla wózków inwalidzkich odkładana ręcznie w drugich drzwiach,
- Bariera ograniczająca przebywanie pasażerów na przednim pomoście oddzielająca kabinę i przednie skrzydło przednich drzwi od przestrzeni pasażerskiej.
4. SILNIK
- Mercedes-Benz, typ OM 457 LA
- Silnik o zapłonie samoczynnym, stojący, chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 11 967 cm3, spełniający normę EEV,
- Moc silnika 260 KW
- Max moment obrotowy 1600 Nm
- Automatyczne uzupełnianie oleju w silniku GROENEVELD,
- Wyposażony w system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika,
- Okres międzyobsługowy 60 000 km.
5. SKRZYNIA BIEGÓW
Voit DIWA 864.5 4-biegowa
automatyczna, ze zintegrowanym reatarderem sterowany pedałem hamulca, i=6,20
6. UKŁAD PNEUMATYCZNY
6.1. PRZEWODY UKŁADU
W strefie gorącej wykonane ze stali nierdzewnej,
w pozostałych strefach sztywne z tworzywa o dużej wytrzymałości.
6.2. WYPOSAŻENIE UKŁADU PNEUMATYCZNEGO - osuszacz powietrza podgrzewany,
- separator wody,
- łatwo dostępne złącza do testowania oraz łatwy dostęp do odwadniaczy.
7. INSTALACJA WODNA
Wykonana z materiału odpornego na korozję, w strefie gorącej z metalu, pozostałe z tworzywa, w izolacji.
8. UKŁAD OGRZEWANIA
- System ogrzewania przedziału pasażerskiego Ogrzewanie zapewnia utrzymanie temp. w granicach od + 10 do +15 C przy temperaturze zewnętrznej – 15 C,
- Jedno urządzenie dodatkowe podgrzewania cieczy o mocy 35 kW (SPHEROS Thermo 350)
- Rury grzewcze z miedzi, termoizolowane.
9. UKŁAD WENTYLACJI
- Układ wentylacji naturalny: okna boczne uchylne (8 szt.), klapy dachowe (3 szt.),
- Wentylacja wymuszona: klimatyzacja kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej, wentylatory wyciągowe z filtrem powietrza na dolocie.
10. STANOWISKO KIEROWCY
- Kabina wydzielona typu półzamkniętego,
- Siedzenie kierowcy GRAMMER MSG 90.6: elastyczne zawieszenie, wielostopniowa regulacja, wyposażone w zagłówek,
- Rolety przeciwsłoneczne na szybie przedniej i bocznej,
- Lusterko wewnętrzne,
- Lusterka zewnętrzne z prawej i lewej strony pojazdu ogrzewane z możliwością łatwego demontażu przez kierowcę.
11. UKŁAD HAMULCOWY
- Hamulec zasadniczy dwuobwodowy, pneumatyczny, wyposażony w ABS i ASR,
- Hamulec postojowy – pneumatycznie uruchamiany hamulec sprężynowy działający bezpośrednio na tylne koła,
- Hamulec przystankowy – automatycznie uruchamiany po otwarciu drzwi.
12. OGUMIENIE
Dunlop 275/70 R 22,5 bezdętkowe, typu miejskiego, ze wzmocnionym płaszczem bocznym, zapewniające przebieg około 150.000 km.
13. KOLORYSTYKA ZEWNĘTRZNA
Biało-niebieski: RAL 9010 i RAL 5017.
14. ZAWIESZENIE
Pneumatyczne z elektronicznym system regulacji wysokości zawieszenia i ciśnienia w miechach (ECS) z możliwością wykonywania tzw. przyklęku przed otwarciem drzwi.
oś 1 przednia – producent: ZF typ RL 75 EC
oś 2 środkowa– producent: ZF typ: AVN 132,
oś 3 napędowa - producent: ZF typ: AV 132,
- centralne smarowanie VOGEL.
15. UKŁAD KIEROWNICZY
W pełni hydrauliczny ze wspomaganiem.
16. ZBIORNIK PALIWA
Pojemność: 300 dcm3.
17. UKŁAD ELEKTRYCZNY
- system identyfikacji przewodów, końcówek, złączy itp. j
- przyłącze do rozruchu silnika umożliwiające wykorzystanie zewnętrznego źródła prądu.
18. WYPOSAŻENIE DODATKOWE
- zaczepy holownicze z przodu i tyłu pojazdu,
- dwie gaśnice z zaworem dźwigniowym, stałociśnieniowe z proszkiem ABC o ładunku 6 kg.
Źródło: ZKM Gdynia