Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Nierówny autorski splin.

#1

Witam.

Co należy zrobić by mojego splina nierównej drogi zrobić wyboistego, a nie by jeździło się po nim jak po stole?

Pozdrawiam,
KMSzczecin.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#2

Skopiować teksture, zrobić ją na czerwono. Jeżeli dobrze pamiętam to im ciemniejszy czerwony tym wyższa górka, ale nie dam sobie głowy uciąć. Po skończonym malowaniu dodać na końcu ".surf", tak aby plik przykładowo wyglądał: "kostka.bmp.surf" i cieszyć się w grze.
Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!

Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.06.2018, 19:25 przez MichauSto.)

„Zrobić ją na czerwono” — pozwolę sobie doprecyzować. Kanał zielony i niebieski powinny wszędzie być ustawione na zero, w przeciwnym razie nie tylko nie działają wypukłości, ale autobus zapada się pod powierzchnię. Teksturę zapisujemy jako 24-bitowy plik bmp i nadajemy nazwę „nazwatekstury.rozszerzenietekstury.surf”.

Edit: plik surf nie musi mieć tej samej rozdzielczości co bazowa tekstura. Zdaje się, że ze względów wydajnościowych nawet zaleca się mniejszą (128*128 u mnie się sprawdzała).
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości