Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


   W dniu dzisiejszym między 20:00 a 0:00 nastąpi 15 minutowa przerwa techniczna ze względu na konserwację serwera.

[OMSI 2]  Bielsko-Biała v.2.0

#21

WItam! Podsłyam, duży zestaw linii AI z poprawkami. Paczka zawiera linie: 1, 7, 8, 10, 11, 20, 24, 33, 56, 57, P2, N2. Póki co wszystkie rozkłady sa zrobione na robocze dni. Do poprawnego działania potrzebne sa:
Malowania od koletra dla Solarisów 2009 i Mercedesów Citaro.
UWAGA!! W AiList są równiez malowania dla Solarisów od IWO! Wiec kto ich nie posiada musi je usunąć z AiLst!

Paczuszka:
https://drive.google.com/file/d/1DL-JXNk...drive_link
Udanej zabawy!
 Podziękowania za post: lordwader432(+1) , ostatni87(+1)
Odpowiedz

#22

Cześć,
informacyjnie pisze, że osoby, które ciągle zmagają się z problemem nie ładującego się dworca, czyli nie wczytuje się Wam kafel odpowiadający za skrzyżowanie ulicy Piastowskiej z 3 Maja.
Zalecam wyłączenie opcji w ustawieniach OMSI "kolizje z innymi pojazdami i otoczeniem" oraz zresetowanie gry.
Nie mam stuprocentowej pewności czy to rozwiąże problem, ale warto spróbować ;)
Odpowiedz

#23

Nowa wersja mapy jest już dostępna :D
Miłej jazdy
Odpowiedz

#24

Mała prośba - nie wiem czy widzisz czy nie, ale promowanie mapy obrazkiem ze zdupconą wiatą to chyba średni pomysł. Podmień to póki nie poszło to dalej w świat.
Odpowiedz

#25

(05.07.2025, 11:17)Wamp napisał(a): Mała prośba - nie wiem czy widzisz czy nie, ale promowanie mapy obrazkiem ze zdupconą wiatą to chyba średni pomysł. Podmień to póki nie poszło to dalej w świat.

Będę promował czym chce ;)
Odpowiedz

#26

Cześć, przejechałem się linią nr. 15 i muszę przyznać była to nawet przyjemna przejażdżka. Zacznę od tego co jest na plus w nowej wersji, na pewno poprawiło się otoczenie które jest znacznie bardziej przyjemne dla oka, ścieżki AI które zostały poprawione przez co jazda z włączonym AI nie powoduje nerwicy przez jej zachowanie. Skrzyżowanie ulic Lwowskiej, Stojałowskiego, Lipnickiej i Żywieckiej jest odwzorowane niemalże identycznie do rzeczywistości. Poprawiony podjazd pod osiedle Kopernika cieszy bo teraz można podjechać tam normalnie autobusem co w poprzedniej wersji niektórymi było niemożliwe. A teraz te rzeczy które są do poprawy, ulica Wałowa jest zdecydowanie za długa i nie realna, brakuje tam mostu nad torami jak i nachylenia samej jezdni. Ulica Łagodna od skrzyżowania z Lenartowicza do Żywieckiej zamiast iść prosto to ma jakiś dziwny slalom, to samo z ulicą Konopnickiej. Wiata przystankowa na osiedlu Kopernika opisana już przez Wamp-a, ten turkus absolutnie daje po oczach i wygląda okropnie. Z mniejszych rzeczy i uwag to podział w AI List na marki jest bez sensu znaczenie lepszym by było zintegrowanie poprawki mojej i Adamer-a gdzie podział jest na klasy długości pojazdów przez co mamy większą różnorodność mijanych przez nas autobusów zamiast na danej linii tylko mercedesów albo solarisów. Dobrze by było zrobić rozkłady pod aktualny plik Holidays, gdyż na 4 śmiga sobie przegubowe citaro w weekend co jest niemożliwe w rzeczywistości. Wiaty przystankowe jak i sygnalizacje świetlną wymieniłbym na tą od Sobol-a.
Ogólna ocena mapy w wersji 2.0 to 6/10. Jest dobrze a w niektórych miejscach bardzo dobrze ale występują też miejsca na mapie które zniechęcają do gry.
Odpowiedz

#27

Okej. A wiec spędziłem dosłownie kilka chwil z mapą, gdyż chwilowo nawał roboty, jednak widziałem na tyle by móc się wypowiedzieć. Zaczne od tego, że osobiście odbieram mapę bardzo pozytywnie. Wiele miejsc na mapie, odzwierciedla idealnie miejsca w realu, na plus zasługuje równiez fakt, iż autor postarał sie i dodał obecnie obowiązujący na ul. Piastowskiej objazd. Kolejnym plusem sa bardzo ładnie dobrane obiekty na mapie, i klimacik elementów wokół mapy, jakimi sa np: szyldy reklamowe itp. dodaje to dużo uroku i poczucia realności. Cieszą równiez poprawki na PCK i w innych miejscach względem V1. Widać, że sie autor solidnie napracował i mapa nie była zrobiona na odwal się. Jednak musze sie zgodzić z przedmówcą, niektóre miejsca wymagają solidnych poprawek, pod względem realności, choć to co jest wcale nie jest brzydkie i mimo, odbiegu od faktycznego stanu nadal wygląda ładnie, to w mojej osobistej ocenie wolałbym by te miejsca jednak bardziej przypominały rzeczywistość. Miejsca takie jak wspomniana Ul. Wałowa, okrutnie bez potrzeby długa, o ile brak wiaduktu i pochylenie jest jeszcze moim zdaniem do wybaczenia, gdyż tamto miejsce odwzorować to nie łatwa sprawa, o tyle nie rozumiem czemu została ona tak dziwnie zrobiona. Kolejnym miejscem jest ul. Sempołowskiej... choć wyglądowo jest ładna, zastanawia mnie fakt, jej pokręcenia i długości. Wspomniana wyżej ul. Konopnickiej tez dośc nietypowa. Może jeszcze dodam też nietypowe ułożenie ul. Starobielskiej na objeździe wspomnianym wyżej. Jest jeszcze kilka pomniejszych miejsc ktore można było zrobić lepiej... ale poza tym co pisałem wyżej to nie ma sensu nawet nad nimi sie pochylać bo nie oczekuje idału w temacie. Co do logistycznej strony mapy, czyli AI i te sprawy chwilowo sie nie wypowiem gdyz brakuje czasu na testy... Jednak jeżeli kiedyś sie do tego dorwe na pewno pozwole sobie, na dodanie tego czy tamtego i udostepnienie tego tu... jednak nie bedzie to prędko...

Dobra kończąc ten wywód... kawał mega solidnej roboty i mimo kilku wad, o których pisałem, jestem nadal pod mega wrażeniem jakością skrzyżowań, i detalami które dodaja tej mapie smaczku. Może niektórzy sie nie zgodzą... ale odemnie 8/10.:) Trzymaj tak dalej ziom!
 Podziękowania za post: grzesica768(+1)
Odpowiedz

#28

Tak jak zostało napisane w opisie mapy "odwzorowywuje ona 95% aktualnych terenów Bielska-Białej". Wszystkie zabiegi opisane w powyższych wiadomościach, czyli nierealne długości i ukształtowanie paru ulic były konieczne, aby mapa była grywalna. W nie dużej części przypadków jestem w stanie poprawić ich realizm, natomiast nie będzie to miało dużego wpływu na odczucia z jazdy. Odnosząc się do innych uwag (wiaty, sygnalizacja i Ai list) to kwestia gustu.
Odpowiedz

#29

Hmmm myślę, ze dałoby sie poprawić najbardziej newralgiczne miejsca... jedyne czego możemy żałować to fakt, ze edytor jest siermiężny... I nie posiada narzędzi, które to mogłyby nam pomóc to zrobić szybko i efektownie, jak w innych edytorach... np zaznaczanie i przenoszenie kawałków mapy itp... wtedy naniesienie takich poprawek byłoby proste... temu zastanawiam sie nad przejściem na The Bus... nie dość, ze multi to z tego co słyszałem twórcy mają lepsze narzędzia... na pewno trzeba bedzie obserwować ten produkt...
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
Alfik27, dokimik, Kuba6790, Mzkgdynia, 1 niewidocznych użytkowników, 2 gości