| [OMSI 2] Fikcyjne Mazury PKS (wydanie 19.06.2021) | ||||||||||||||||||||||||
27.08.2020, 14:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.06.2021, 20:19 przez Sołtys wsi Jazgarzewszczyzny.)
Witam przychodzę pokazać mój kolejny projekt , nad którym pracuję . Są to Fikcyjne Mazury PKS , czyli prawdopodobnie pierwsza mapa PKS z tych rejonów.
Jest to przeróbka mojego poprzedniego projektu , jednak stare miejsca zostaną zmienione , aby nadać mazurski klimat .Planuję zrobić 7 linii autobusowych , mają to być głównie linie międzymiastowe. Obecnie planuję zrobić połączenie Tomczyn - Osiedle Guzianka , oraz Ruciane-Nida Osiedle - Pisz Centrum. Udało mi się wykonać mapę do Rucianego-Nida Osiedla , gdzie dalej planuję zrobić Dworzec. Przesyłam parę screenów , mam nadzieję , że mapa wam się spodoba. Co miesiąc będę wysyłał screeny ze stanem prac nad mapą ![]() https://imgur.com/SVW6adf https://imgur.com/00WHYEi https://imgur.com/6OaA0wj https://imgur.com/QtGOiiN https://imgur.com/cbkBrBS https://imgur.com/yAJxAJ5 https://imgur.com/fPncTna https://imgur.com/O8RqGOH https://imgur.com/PyX2Ws0 https://imgur.com/cfrfRqC https://imgur.com/cJghUXZ https://imgur.com/f8hkres https://imgur.com/NaP9Q6R https://imgur.com/eXthRtY https://imgur.com/zR8ArEy
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
Ciekawy projekt na dobrym poziomie. Jeśli miałbym jakieś zastrzeżenia czy sugestię, to będą to:
Screen nr 4 - zamieniłbym przynajmniej jeden z tych zardzewiałych słupków PKS na jakiś inny dla różnorodności Screen nr 6 - znaki drogowe trochę za blisko jezdni Screen 7 i 8 - zbyt mocne wcięcia przy dojeździe do skrzyżowania. Jest za wąsko, autobusy będą haczyć ośką po tym. Linią niebieską zaznaczyłem, jak mogłaby iść droga: Screen 11 - znak "koniec terenu zabudowanego" przesunąłbym trochę w prawo od jezdni Screen 14 - tutaj można nieco urozmaicić, poprzez wstawienie kilku innych autobusów statycznych np. Ikarus 395 czy Autosan H9 (statyczna H9-tka jest dostępna wraz z wersją H9 do ruchu AI na forum). To tyle z sugestii, nie ma o co więcej się "przyczepić". Życzę powodzenia w pracach i ukończeniu tego projektu
Bardzo podoba mi się ten projekt, na większości ulic mapa wygląda schludnie i estetycznie, ale jest parę rzeczy do poprawy lub zastanowienia się, aby mapa mogła być jeszcze lepsza:
#1 - ten bilbord wygląda trochę samotnie i nienaturalnie, #3 - zatoczka wydaje mi się być za szeroka, przez co dziwnie wygląda, #5 - wymieniłbym ten znak z nazwą miejscowości na inny, taki na którym nazwa miejscowości byłaby większa #6 - dodałbym więcej znaków informujących o zbliżaniu się do przejazdu #9 - widać łączenia splinów trylinki, tzn. zrobiłbym ten wjazd w inny sposób, #15 - tekstura kostki baumy na parkingu marketu jest zdecydowanie za duża, przez co nie wygląda to dobrze To tyle, rozumiem, że nie jest to jeszcze finalny wygląd i mapę będziesz rozbudowywał, a po poprawie tych paru mankamentów mapa może być naprawdę świetna
Świetna robota! Widać że bardzo się starasz
A wiadomo jakiej długości będą linie?
(29.08.2020, 09:25)Janusz7761 napisał(a): Świetna robota! Widać że bardzo się starasz Linie planuję , aby były długie , powyżej 30 minut w jedną stronę , Połączenie Tomczyn > Osiedle Guzianka już ma 30 minut w jedną stronę , oraz mam w planach zrobić jakieś wyczerpujące połączenie do 50 minut w jednym kierunku.
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
26.10.2020, 19:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.10.2020, 19:20 przez Sołtys wsi Jazgarzewszczyzny.)
Witam ,otóż postanowiłem , że wydam mapę jako Fikcyjne Mazury PKS , ponieważ dodałem trochę więcej nowych terenów , z czego wyjdą 4 obiegi w tym 1 nocny.
obieg 132 Tomczyn -> Ruciane-Nida Osiedle obieg 134 Stare-Sady Dworzec Kolejowy -> Ruciane-Nida Dworzec PKP obieg 135 Ruciane-Nida Dworzec PKP -> Jazgarzewszczyzna Pętla obieg N131 Ruciane-Nida Dworzec PKP ->Tomczyn (przez Spychowo , Uktę , powrót przez Stare Sady , Spychowo) Tutaj przedstawiam wam screeny z obecnym stanem prac: Spychowo https://imgur.com/U6xUq6a https://imgur.com/URlTPhV Jazgarzewszczyzna https://imgur.com/KfJOJC0 Zalipie https://imgur.com/tZ4gnTG https://imgur.com/MnLs22v https://imgur.com/sgsuyAa https://imgur.com/IhJbUJk[/img] Stare Sady https://imgur.com/gPyoAaZ https://imgur.com/F1u6FrV https://imgur.com/O3oUXMm https://imgur.com/vfAUx73 https://imgur.com/yu1wkAh https://imgur.com/FoSlVDo Tomczyn https://imgur.com/wme29JQ https://imgur.com/sNviR5H https://imgur.com/XpbDzPq
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
Witam , chciałbym się pochwalić dość sporym "progressem" na mapie
Całe tereny aż do urzędu miasta w Rucianych-Nidach zostały skończone , w tym AI od Tomczyna do Jazgarzewszczyzny. Postanowiłem , że niedługo wydam publiczną Betę Mazur , na której będą znajdowały się 3 obiegi: -Obieg 133 Tomczyn -> Jazgarzewszczyzna (15 min w jedną stronę) -Obieg 134 Tomczyn -> Ruciane-Nida Dworzec PKP (30 minut w jedną stronę) -Przewóz dzieci Ruciane-Nida Szkoła -> Wojnowo (12 minut w jedną stronę) Do mapy zostaną dołączone dedykowane malowania od Allisona. Oczywiście trochę screenów: Stare Sady https://imgur.com/E4jm8FT https://imgur.com/DlFsZbZ https://imgur.com/2FpL2kQ https://imgur.com/Umeek4n Kierwik https://imgur.com/tSARoi3 https://imgur.com/xPIqF77 https://imgur.com/WRfdRTN https://imgur.com/qWtpHKW https://imgur.com/ISrKbpu https://imgur.com/6PT7TU4 Bystrz https://imgur.com/5ybQetK https://imgur.com/MttRGi3 Spychowo bocznica kolejowa https://imgur.com/ImGtLQx Spychowo ulica Juranda https://imgur.com/fiUq7Yl Ruciane-Nida https://imgur.com/vwvtKOT https://imgur.com/m9jD8yk https://imgur.com/DkOxCZy https://imgur.com/cpJbkgf https://imgur.com/nuf49nM https://imgur.com/S8M2DrW Chwilowy koniec naszej wycieczki po Mazurach , czyli urząd miasta w Rucianych-Nidach https://imgur.com/lo485Jc
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
No hejka,
pierwsza sprawa, błagam, pokazując mapę wrzucaj screeny w postaci obrazków z tagiem "[img] [/ img]", można wtedy szybciej to przejrzeć i nie trzeba odpalać 1000 kart. Mapa jest nawet przyjemna w odbiorze, chociaż pozwolę sobie przyczepić się do niektórych detali. Wszędzie wzdłuż drogi dodałbym teksturę ziemi i piachu na łączeniu pobocza z trawnikiem. Polecam do tego "Texture\Heir\Ziemia.bmp" i "Texture\Sand.bmp". Wymieniłbym też znaki drogowe na te z Wrocławia, bo mają trochę lepsze tekstury niż te z podstawki, można to szybko zrobić notepadem. -> Dosyć dziwnie wygląda brukowana zatoczka w tym miejscu, podobnie jak to piaskowe pobocze. Raczej też nie kładzie się kostki pod kątem 45 stopni przy końcach zatoki. Użyj skewa. -> Ten krawężnik nie może być taki kwadratowy. W tle droga się nagle urywa. -> Znak informujący o nazwie miejscowości wydaje mi się, że jest zwykle wieszany nad znakiem terenu zabudowanego. -> Zdecydowanie pobaw się teksturami terenu przy rzece. -> tak samo co na ja pierwszym screenie, wyprostuj tą trylinkę, chodnik zakończyłbym raczej krawężnikiem, a nie wbijał go w ziemię. -> poobracaj trochę te busze po prawej stronie, żeby były pod kątem, a nie równolegle do drogi. Wydaje mi się, że stawiasz je ręcznie, więc polecam do tego opcję "To spline". Z łąką po lewej stronie też bym coś podziałał, bo imo wygląda na strasznie zarośniętą. Użyłbym więcej buszu 7 niż yyy tego co masz tutaj (busz 5?) -> zdecydowanie trzeba pobawić się teksturami terenu, bo ta trawa po prawej jest zbyt jednolita, -> czerwień się aż wylewa z tej kostki, malowali ją jakąś farbą ostatnio? Też ją wyprostuj. -> podwójny krawężnik po prawej stronie. -> tu też krawężniki się nakładają na siebie. -> tu też jest podwójny krawężnik. Poza tym, naprawdę w lesie położyli chodniki z obu stron? -> znowu krawężniki. Przy przystanku obniż krzaki, albo zmień ja na na przykład Sceneryobjects\Trees_MC\shrubbery_04, bo te nie są zbyt urodziwe. Mapa ma ciekawe ukształtowanie terenu, nie jest płaska jak większość map, może być bardzo przyjemne w jeździe, ale osobiście bym ją trochę dopieścił, bo jak wiadomo, to szczegóły tworzą całość
Idzie nowe
![]() Nie udzielam pomocy na PW!
Dziękuje , za małe podpowiedzi co do tych szczegółów , przymknę na nie oko , ale za to niestety trudno będzie coś zrobić z tymi krawężnikami wnikającymi w chodnik , gdyż zastosowałem je w całej Rucianej-Nidzie , a jeśli chodzi o to , że są ułożone w lesie , to było to miejsce wzorowane na realnym , gdzie właśnie chodnik był tam ułożony , mimo wszystko , jak znajdę więcej czasu postaram się to poprawić , pozdrawiam.
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
13.06.2021, 15:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.06.2021, 15:39 przez Sołtys wsi Jazgarzewszczyzny.)
Dobry.
Po wielu miesiącach przerwy chciałbym ogłosić , że Fikcyjne Mazury są już na ukończeniu. Wydanie planowane jest na 19.06.2021 w sobotę. Mapa kilka miesięcy kurzyła mi się na dysku z powodu braku czasu na OMSI ![]() Jednak udało mi się uzupełnić braki i poprawić część błędów. Z góry chciałbym podziękować Allisonowi za pomoc merytoryczną , stworzenie dedykowanych malowań , HOFów , dykt , tablic kierunkowych , helperów , testów mapy i wielu innych kwestii mapowych.Również dziękuje Visonowi za zrobienie ruchu AI i przetestowaniu mapy. Z innych osób chciałbym wymienić KMSa , który pomógł mi z optymalizacją mapy , oraz podpowiedział jak urozmaicić krajobraz <3 . Końcowo na mapie znajdują się 3 obiegi autobusowe , które przedstawione są na mapce poniżej autorstwa Allisona. ![]() Oczywiście to póki co Beta mapy i po wydaniu zamierzam ją coraz bardziej rozbudowywać. Na koniec przesyłam jeszcze screen obrazujący Mercedesa O307 opuszczającego miasto Stare Sady.
5.2 Sygnatura niezgodna z Regulaminem (+20%) /Ikarus 132
| ||||||||||||||||||||||||
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
| 1 gości |


![[Obrazek: ke5zVJz.jpg]](https://i.imgur.com/ke5zVJz.jpg)
![[Obrazek: ncOfwP0.jpg]](https://i.imgur.com/ncOfwP0.jpg)
-> Dosyć dziwnie wygląda brukowana zatoczka w tym miejscu, podobnie jak to piaskowe pobocze. Raczej też nie kładzie się kostki pod kątem 45 stopni przy końcach zatoki. Użyj skewa.
-> Ten krawężnik nie może być taki kwadratowy. W tle droga się nagle urywa.
-> Znak informujący o nazwie miejscowości wydaje mi się, że jest zwykle wieszany nad znakiem terenu zabudowanego.
-> Zdecydowanie pobaw się teksturami terenu przy rzece.
-> tak samo co na ja pierwszym screenie, wyprostuj tą trylinkę, chodnik zakończyłbym raczej krawężnikiem, a nie wbijał go w ziemię.
-> poobracaj trochę te busze po prawej stronie, żeby były pod kątem, a nie równolegle do drogi. Wydaje mi się, że stawiasz je ręcznie, więc polecam do tego opcję "To spline". Z łąką po lewej stronie też bym coś podziałał, bo imo wygląda na strasznie zarośniętą. Użyłbym więcej buszu 7 niż yyy tego co masz tutaj (busz 5?)
-> zdecydowanie trzeba pobawić się teksturami terenu, bo ta trawa po prawej jest zbyt jednolita,
-> czerwień się aż wylewa z tej kostki, malowali ją jakąś farbą ostatnio? Też ją wyprostuj.
-> podwójny krawężnik po prawej stronie.
-> tu też krawężniki się nakładają na siebie.
-> tu też jest podwójny krawężnik. Poza tym, naprawdę w lesie położyli chodniki z obu stron?
-> znowu krawężniki. Przy przystanku obniż krzaki, albo zmień ja na na przykład Sceneryobjects\Trees_MC\shrubbery_04, bo te nie są zbyt urodziwe. ![[Obrazek: Yj88rpM.png]](https://i.imgur.com/Yj88rpM.png)

![[Obrazek: jUmNHRk.jpg]](https://i.imgur.com/jUmNHRk.jpg)