[OMSI 2] Generacja N - tramwaj retro do OMSI | ||||||||||||||||||
Jako że i tak nikt już nie wierzy w "model na ukończeniu", pochwalę się może nowościami...
Po pierwsze, zacząłem kompletny rework bryły zewnętrznej (chciałem to zrobić po nadejściu LOTUSa, ale coś mię natchnęło) - z niezbyt estetycznych listew 3D i innych małych wydajnościowych sabotażystów rezygnujemy na rzecz wysokiej jakości tekstur wypieczonych z siatki high poly: ![]() ...co prawdopodobnie będzie również korzystniejsze dla raklakierników, ponieważ rozkład UV jest znacznie bardziej przyjazny w ręcznym malowaniu tekstury. Ze względu na ograniczenia silnika OMSI wypukłości w tej grze nie uświadczymy, ale skoro OMSI i tak umiera, wolę iść w stronę modelu, który dobrze będzie wyglądać (i działać) w OMSI, a jeszcze lepiej w LOTUSie względnie innych produkcjach. Kolejnymi nowościami będzie/jest przeniesienie herbu, piktogramów etc. na osobne siatki i tekstury z alphą, co w znaczącym stopniu przełoży się na poprawę jakości ich wyświetlania, odkąd rozmiar tekstur burt jest ograniczony (rozdzielczość 4K nadal nie gwarantuje dostatecznej ostrości), a wpływ tego rozwiązania na wydajność określiłbym jako nieznaczny. Ponadto dodane zostały dynamiczne numery taborowe korzystające z oryginalnej czcionki MPK odpowiadającej odwzorowywanemu końcowemu okresowi eksploatacji - koniec z nadmiarem zbędnych repaintów różniących się numerem. Edit, 2021: Ten post nie zestarzał się za dobrze. ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
[Dźwięk odkopywania ponadprzeciętnie starego i zakurzonego wątku]
[Odgłos charakterystyczny dla użytkownika który już wie że nie ucieknie od niewygodnych pytań] Enki powracają. A nawet w towarzystwie. Jako że eksperyment pod tytułem 105Na w żadnym aspekcie nie zakończył się powodzeniem i nie będzie kontynuowany, w manulowym warsztacie zwolniło się miejsce na coś elegancko dwuosiowego. W przygotowaniu aktualnie jest fabryczna wersja tramwaju N (prod. Konstal, i Sanocka Fabryka Wagonów, różniące się pomniejszymi detalami), KSW (wzorowany na późne lata 60. i Poznań), jak również niskopodłogowa doczepa szczecińska (prod. Waggonfabrik Wismar, 1930), również stylizowana na lata 60. na tyle, na ile pozwalają dość skąpe archiwalia. Aktualny status prac: N: wykonane pudło i podwozie wagonu, w toku wnętrze kabiny pasażerskiej KSW: model pudła, oczekujący na dopasowanie wnętrza z N Wismar: do wykonania w modelu pozostały drzwi wraz z klamkami, oświetlenie wnętrza, dzwonek oraz uchwyty na tablice. Równolegle powstają tekstury i testowy eksport do OMSI 2 (chwilowo jako obiekt statyczny) Skromna prezentacja w kolorze: Wismar: FAQ: Data wydania? - Planuję na lato tego roku. Proszę uprzejmie, wszyscy uczynni ludzie którzy będą musieli to zacytować jak złapię obsuwę. Szczególne znaki rozpoznawcze modelu? - Drzwi obsługiwane ręcznie przez pasażerów, w oparciu o systemowy rozkład gry. Materiały robiące pełny użytek z wątłego wizualnego potencjału oferowanego przez shadery OMSI. Znacząca poprawa w stosunku wydanych 4N pod względem jakości tekstur oraz poprawności wymiarów. Możliwość repaintowania? - Jako że nie spodziewam się szczególnego zainteresowania ze strony specyficznych grup użytkowników OMSI, nie będzie utrudnień znanych z poprzedniego dodatku, a raczej standardowe podejście do kwestii malowania. LOTUS? - Nie jest priorytetem, ponieważ nie opracowałem jeszcze zestawu narzędzi pozwalających na szybki import dodatku do tej gry. Plany na ewentualne dalsze wersje? - Fabryczne 4N oraz modernizacje N typu warszawskiego. Więcej lokalnych wersji KSW. Pierwszy w OMSI tramwaj wyposażony w odbierak rolkowy. ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Dach otrzymał wentylatory rotacyjne systemu Flettnera. Dostaną ładną animację również w modelach statycznych.
![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
S₂D: do dokończenia pozostały drzwi, ramy okien oraz uchwyty na barierki sprężyste pomiędzy wagonami.
![]() ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Już jako pojazd w OMSI.
Interaktywne animowane elementy w kabinie obejmują: 16 szt. otwieranych okien (4 przesuwne, 12 uchylnych) 2 szt. drzwi dwuskrzydłowych 1 szt. hamulca ręcznego. ![]() ![]() Przegląd kamer wewnętrznych: ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Dla subskrybujących ten wątek mogę nie być najlepszym kandydatem do romantycznego wieczoru przy świecach, ale nastrojowe oświetlenie zapewniam mimo wszystko:
![]() Ale jak on to zrobił: ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Wow. Nie mogę uwierzyć że w Omsi można tak zaawansowany skrypt dla pojazdu szynowego wykonać. Czapki z głów Panowie.
Bardziej poważny moduł hamulca ręcznego do przedwojennych wynalazków wszelkiego rodzaju:
![]() ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever ![]() Ktoś sobie pewnie życzył, albo ogółem całe te. Podwozie będzie jeszcze zmodyfikowane pod kątem zgodności z oryginałem. Planowane wersje: KSW silnikowy w malowaniu WVB biało-czerwonym, wąskie okno na tablicę kierunkową, podświetlane tarcze z numerem linii, pantograf nożycowy Siemens-Schuckert, gniazda ELIN; KSW silnikowy + doczepny w wersji fabrycznej (Fuchs Heidelberg), malowanie fabryczne (żółty piaskowy), szerokie (niesymetryczne) okno na tablicę kierunkową, odbierak rolkowy. Edit: podmiana obrazka na bardziej aktualny ![]() Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆ Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
| ||||||||||||||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |