RE: Golczewo 1.0.1.
Nie ukrywam, że czekałem na tę mapę, ale niestety...
Ta mapa jest dla mnie idealnym przykładem dlaczego nie lubię fikcyjnych projektów. Jest naprawdę ładna - screeny nie kłamią. Wszystko jest wykonane zgodnie ze współczesnymi standardami. Ale...
Nie wiem, może nie umiem dostrzec Twojej koncepcji, może to wszystko w Twojej głowie jest logiczne i ma sens, ale ja tego totalnie nie widzę.
Pętla w Barkach - nie wiem po co jest tak duża i dlaczego dojeżdża tu aż tyle często kursujących linii. Cała miejscowość ogranicza się do kilku, niezbyt zresztą dużych bloków. A na centralnym placu, między blokami, znajduje się pętla, która spokojnie wystarczyłaby do obsłużenia ogromnego osiedla mieszkaniowego. A obsługuje... małą miejscowość. Sam wjazd do Golczewa od tej strony też jest dość dziwny. Otóż Barki i Golczewo dzieli jakieś 100-200 m lasu. Zaraz za lasem znajduje się wielkie centrum przesiadkowe z tramwajem, a niedaleko znajduje się coś, co wygląda jak centrum miasta. Zaraz koło lasu, za którym znajduje się już inna miejscowość (!). Domyślam się, że nie jest to centrum Golczewa, a Koranowa - czyli pewnie dzielnicy - ale wygląda to dość dziwnie. Pętla przy Galerii Północ - sam nie wiem co się tam dzieje. Mamy naprawdę małe centrum handlowe koło - przypuszczam - całkiem sporego osiedla mieszkaniowego gdzieś na obrzeżach miasta. I to jest spoko. Ale znowu - pętla jest ogromna, dwuperonowa, wyremontowana, z bajerancką infrastrukturą, a znajduje się przy drodze, która zaraz... zmienia się w drogę wyłożoną jakimś tłuczniem, czy kij wie co to jest, która wjeżdża do lasu, na której na dodatek obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h. Przy takiej prędkości na takiej drodze można sobie urwać zawieszenie. Zresztą w ogóle nie wiem czemu linia autobusowa, zamiast wjeżdżać do centrum osiedla omija je przez jakieś lasy i podjeżdża wyłącznie do, skądinąd, małej galerii handlowej. Za to pętla przy Dworcu PKP, która - wydaje się - że powinna być ogromna, albo w ogóle powinna być jakimś dworcem autobusowo-tramwajowym, jest... malutka. Zresztą w ogóle co do samej linii kolejowej, przy której znajduje się dworzec... jakoś dziwnie urywa się w stronę południową i nie ma po niej śladu przy ul. Kluczborskiej (chyba tak się nazywa), mimo że, zgodnie z logiką, ulica ta powinna ją przecinać. Sama mapa zresztą sprawie wrażenie strasznie klaustrofobicznej - ulice są wąskie, zabudowania znajdują się tuż przy nich (i to gęsto), a większość obszaru niezabudowanego to naprawdę gęsty las.
Kurde, na bank jest w tym jakiś zamysł i jakaś logika, ale ja tego totalnie nie widzę. Mam wrażenie, że na tę mapę składają się naprawdę fajne miejsca (zakłady przy ul. Kluczborskiej są super!), ale połączone z sobą totalnie bez żadnego ładu i składu. Odnoszę wrażenie, że w miejscach, które nie wiedziałeś jak ze sobą połączyć, po prostu wstawiłeś drogę i ścianę drzew po lewej i po prawej. W końcu poszczególne dzielnice mogą być przedzielone lasem. Faktycznie - mogą - ale nie co paręset metrów. Widać, że inspirowałeś się realnymi terenami, ale nie umiałeś ich z sobą jakoś fajnie połączyć.
Ale żeby nie było, że się tylko czepiam - mimo wszystko, szacun. Mapa jest duża i naprawdę ładna. Widać, że bardzo się przy niej napracowałeś. I myślę, że każdemu, kto nie ma takich chorych skłonności do analizowania fikcyjnych terenów jak ja, mapa się spodoba. Jest dużo fajnych, długich linii, jest zajezdnia, jest linia tramwajowa, są dedykowane malowania - i wszystko to wizualnie jest naprawdę w porządku. Ruch AI momentami jest trochę głupi - ale to OMSI, nie oczekujmy cudów.
W sumie jestem naprawdę ciekaw w jaki sposób byś tę mapę rozbudował w hipotetycznych przyszłych wersjach. Być może po prostu dostaliśmy zbyt mało, żeby ujrzeć to miasto, które sobie gdzieś w głowie wyobraziłeś. Chociaż mapa raczej nie zagości na moim dysku na dłużej, to - jeżeli postanowisz kontynuować swój projekt - z ciekawością będę to obserwować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.07.2019 11:43 przez omega44.)
|