[OMSI 2] Ikarus IK-115 Zemun - Dwupłatowe drzwi w manualu,"okulary"+ mod na IK-160P.Wer. 3.1.2 | ||||||
Widoków z kabiny nie ruszałem. Kiedyś była jakaś poprawka tu na forum, ale ona chyba aż tak bardzo ich nie zmieniała. Mogłeś ją mieć i stąd ewentualne wrażenie zmiany, bo ja jej nie instalowałem. A fakt, że przydałoby się te widoki poprawić. Ja się cały czas przymierzam.
![]() ![]()
Ok, to się w końcu przymierzyłem do tych widoków.
![]() ![]() Nie wiem, czy będzie to wszystkim pasować, ale wyrównałem wysokość głowy we wszystkich widokach, a wysokość spojrzenia(np. w lewe lusterko) wyregulowałem kątem podniesienia/opuszczenia głowy i przede wszystkim poprawiłem widok na wprost, tak żeby ogólnie był lepszy, ale w taki sposób, aby było widać wszystkie przyrządy, np. żeby ci, którzy otwierają drzwi myszką nie musieli przesuwać widoku (i wycentrowałem go, bo był lekko przesunięty). W pierwszym widoku na prawo zależało mi na tym samym, oraz na tym, żeby było widać pasażerów w lusterkach(i same lusterka oczywiście ![]() Jakby ktoś jednak coś chciał zmienić, a miał z tym problem, to dokładam poradnik jak to się robi. U góry cała zaktualizowana paczka, a tutaj link do samej aktualizacji, który jakiś czas tu powisi, tak żeby nie trzeba było ściągać całości. W pierwszym poście jeszcze screeny jak te dwa najważniejsze widoki wyglądają. Download 3.1.1: Link P.S. Zapomniałem dopisać, że zmiana widoków tylko dla autobusu oznaczonego jako IK-160P (co prawda widać to po tym, że jest jeden plik, ale...). Oczywiście ewentualne skopiowanie do reszty autobusów nie powinno być problemem, jeśli te widoki odpowiadają i ktoś tych autobusów używa.
Dopiero w nocy zauważyłem na screenie czarne lusterko wewnętrzne w widoku na wprost, a uzyskanie takiego nie było moim zamiarem(chociaż ma swoje plusy i zostaje jako opcja), więc mała poprawka. W pierwszym poście cała zaktualizowana paczka, a wyżej zmieniony link do samej aktualizacji oznaczonej jako:
************************************************* Wersja 3.1.1 ************************************************* - dodane dwie opcje widoku kierowcy i podmiana domyślnego(dotychczasowy jako opcja)
Witaj. Już od jakiegoś czasu śledzę wątek. Powiem szczerze, że prezentowana przez Ciebie modyfikacja moim zdaniem stoi na wysokim poziomie. Z każdą wersją pojawiają się nowe rzeczy dzięki czemu Ikarus "nabiera rumieńców" i z bardzo przeciętnego modelu staje się coraz lepszy. Oczywiście na pewno Ty i inni forumowicze widzicie jedno- jest jeszcze bardzo dużo do zmiany. Bardzo szanuję takich Twórców jak Ty. Jako jednoosobowy zespół zabrałeś się do pracy i tą pracę widać. Jeśli chodzi o sam model to chciałbym wiedzieć w jakim stopniu będziesz w niego ingerować tzn. czy kolejne zmiany będą obejmowały bryłę modelu, sprawy skryptowe, dodawanie nowych elementów, tekstury. Jest to o tyle ważne bo siadłem troszkę i pojeździłem tym modelem. Co do Twojej pracy nie można mieć zastrzeżeń. Należy Cię pochwalić za same chęci tworzenia i za udane efekty. Do udanych efektów chciałbym tutaj zaliczyć moim zdaniem bardzo dobre ustawienie kamery kierowcy ( w przypadku oryginału była to porażka i tak naprawdę wszystko było widać i nic) ponadto na uwagę zasługują ładne wyraźne tekstury malowań oraz elementów np obrotomierz. Oczywiście na duży plus traktuję spolszczenie deski rozdzielczej oraz moim zdaniem dobre dźwięki.
Tak jak już wspomniałem wcześniej Ikarus posiada wiele wad, które na pierwszy rzut oka nie wydają się być kary godne. Podkreślam są to wady pierwotnego autora. Twoja modyfikacja stoi na bardzo wysokim poziomie. Jeśli chodzi o takie małe sugestie to pozwoliłem sobie podzielić pewnie niedoróbki na grupy: Moim zdaniem powinieneś zwrócić uwagę na te elementy przy tworzeniu kolejnych wersji. Teksturowe -główne niedopatrzenie pierwotnego autora to to, że tekstury bardzo się " świecą" i dotyczy to prawie całego modelu. Najbardziej jest to widoczne w fotelach pasażerów oraz metalowych rurkach i elementach, które moim zdaniem są do poprawy i wydają się troszkę paintowe. - druga rzecz to tekstura deski rozdzielczej oraz fotela kierowcy. Moim zdaniem nie są najwyższej jakości. Tu podobna sytuacja troszkę paintowe. -jeśli chodzi o tekstury zmienił bym również tekstury dokumentów i papierów znajdujących się po lewej stronie z węgierskich np na polski dowód rejestracyjny itp. skoro autobus otrzymał polskie malowania np PPKS Kraśnik. - poprawienie tekstur opon oraz tylnych felg Obiektowo skryptowe: -nienaturalnie krzywo obracająca się kierownica -brak animacji zmiany biegów -brak małej pułeczki z prawej strony na wydawanie monet i biletów -poprawienie wyglądu tylnych felg -brak możliwości otworzenia górnych lufcików -źle osadzona lewa górna lampa z przodu, która jest tak jakby wtopiona w bryłę, to samo tyczy się rury odprowadzającej spaliny -brak możliwości ustawienia zapowiedzi przystankowych Bryła: -do poprawy tylna część pojazdu - dziury w pojeździe szczególnie np pomiędzy sufitem a lufcikami Odkryłem także pewien bug z kamerą. Chodzi o tylną kamerę w środku pojazdu. Gdy obróci się kamerę odpowiednio w prawą stronę znika cały model. Podsumowując jeśli chodzi o modyfikacje to wypada ona bardzo dobrze. Należy docenić starania i trud jaki włożyłem w ten model. Moja ocena to zasłużone 9/10 ![]()
Hm... Powiem tak
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Umiem się pobawić trochę photoshopem, trochę dźwiękami i czymś tam jeszcze, wiem że skoro mi to odpowiada, to nie jestem wyjątkiem i będzie się podobać jeszcze komuś, dlatego udostępniam. Jeśli ktoś coś tam z takimi rzeczami robił ten wie, że nawet przy takim czymś można spędzić dłuuugie godziny. A to prosta kreska w programie graficznym nie jest prostą kreską na modelu w OMSI(proponuję zobaczyć tekstury, te ogólne z pasami na bokach i tyle autobusu, ale też dobrym przykładem jest logo na kierownicy, można porównać jak wygląda w grze, a jak wygląda tekstura w folderze i co trzeba było z nią robić i ile razy poprawiać, by w końcu uznać, że tak już będzie ok), a to okrągłe jest jajowate, a to narysowane w jednym miejscu, ukazuje się w drugim, a to ta sama tekstura obok ma inny odcień i trzeba ją zmieniać, metodą prób i błędów itp. Nie będą się rozpisywał, ale można się zdziwić ile takich czasochłonnych i dziwnych pierdół się pojawia. ![]() Inaczej mówiąc dla mnie te zmiany to już sporo, w sensie zrobienia ich przeze mnie, a modelowanie to dla mnie czarna magia. Coś będę jeszcze pewnie chciał zrobić, może czegoś się nauczę, tego nie wiem, chociaż na cuda nie liczę. ![]() ![]() nikt123 napisał(a):Jako jednoosobowy zespół zabrałeś się do pracy i tą pracę widać. No, coś tam widać, ale jeśli chodzi o pracę przy tym modelu, to więcej jest jej tam gdzie jej nie widać ![]() nikt123 napisał(a):Jeśli chodzi o sam model to chciałbym wiedzieć w jakim stopniu będziesz w niego ingerować tzn. czy kolejne zmiany będą obejmowały bryłę modelu, sprawy skryptowe, dodawanie nowych elementów, tekstury Tekstury pewnie jakieś tak, a reszta, to jak napisałem wcześniej, to dla mnie czarna magia. O zmianie w bryle w ogóle nie myślałem, nie licząc dodania tych drzwi i załataniu "dziur" , które przy tym powstały. Nawet nie wiem co tu jest możliwe, by dało to upodobnienie do IK-160P. Próbuję uzyskać efekty swoimi skromnymi możliwościami. Coś będę umiał, to to zrobię, inaczej się nie da. ![]() nikt123 napisał(a):Co do Twojej pracy nie można mieć zastrzeżeń. To się cieszę. I niestety do tego się trzeba odnosić, bo jeśli coś się nie zmienia, to nie dlatego, że mi się nie chce. ![]() nikt123 napisał(a):-główne niedopatrzenie pierwotnego autora to to, że tekstury bardzo się " świecą" i dotyczy to prawie całego modelu. Najbardziej jest to widoczne w fotelach pasażerów oraz metalowych rurkach i elementach, które moim zdaniem są do poprawy i wydają się troszkę paintowe. Mi aż tak bardzo nie przeszkadza, chociaż oczywiście zauważyłem np. to, że pewne tekstury siedzenia , jak np. lakierowana decha są do zaakceptowania, ale już tak samo świecący się inny materiał niekoniecznie. Na razie udaję, że nie widzę, ale zobaczymy, może kiedyś zostanie to ruszone, jeśli ruszyć się da. Bardziej przeszkadza, że siedzenia nie są takie jakie być powinny, i to uważam za coś jako główne do przynajmniej teoretycznej zmiany, (czyli niekoniecznie przeze mnie) oprócz np. migaczy przednich. Ale tak jak napisałem udaję, że nie widzę, lub po prostu nie widzę, bo się im nie przyglądam. W lusterku widać... coś tam. ![]() nikt123 napisał(a):- druga rzecz to tekstura deski rozdzielczej oraz fotela kierowcy. Moim zdaniem nie są najwyższej jakości. Tu podobna sytuacja troszkę paintowe. Jeśli chodzi o same tekstury, to: Tekstura deski ta w IK-160P, to moja robota i tam problem jest taki, że ona nie wygląda w autobusie jak na obrazku(w oryginale było to samo i wyglądało moim zdaniem na pewno nie lepiej ![]() ![]() nikt123 napisał(a):-jeśli chodzi o tekstury zmienił bym również tekstury dokumentów i papierów znajdujących się po lewej stronie z węgierskich np na polski dowód rejestracyjny itp. skoro autobus otrzymał polskie malowania np PPKS Kraśnik. To jest możliwe, ![]() nikt123 napisał(a):- poprawienie tekstur opon oraz tylnych felg W sumie chyba jak wyżej, specjalnie się nie przyglądałem. nikt123 napisał(a):Obiektowo skryptowe: Kierownica też coś głównego do zmiany, jeśli to kwestia wpisów, to prędzej czy później to zrobię, jeśli nie, to może być gorzej. ![]() ![]() ![]() ![]() nikt123 napisał(a):Bryła: Jeśli to możliwe, to raczej już nie dla mnie. W zasadzie tu nie tyle poprawa wchodzi w grę, co przebudowa. I nie tylko tyłu. Chyba prędzej inny model powstanie niż z tego rzeczywisty 160P. Chociaż i to wątpliwe, ale może nas ktoś zaskoczy. ![]() nikt123 napisał(a):Odkryłem także pewien bug z kamerą. Chodzi o tylną kamerę w środku pojazdu. Gdy obróci się kamerę odpowiednio w prawą stronę znika cały model. Jeśli to kwestia ustawień kamery tak jak w przypadku widoków kierowcy lub będzie się to tym dało poprawić, to pewnie kiedyś spojrzę na to. Ja się jakoś musiałem nie obracać. ![]() Dużą część z tego co chciałem ruszyć ruszyłem, a czy pozostałe się uda... A tak poza tym, to ja się też staram nic nie zepsuć, ale na szczęście od tego są kopie. ![]()
Robiąc nowe malowania trochę w nich zmieniłem i tak samo zmieniłem te dostępne w paczce, przy okazji likwidując pewne niedopatrzenie, które było tylko w dwóch pierwszych, dlatego do paczki dorzucam małe uaktualnienie i nazwałem ją 3.1.2.
![]() | ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |