Hm... Powiem tak
- Jak postanowiłem cokolwiek w tym modelu zrobić, to nie miałem w ogóle pojęcia o tym jak to mam zrobić. A chciałem tylko uzyskać dwupłatowe drzwi i okulary. Popatrzyłem w pliki i udało się i dla mnie to już było coś.
I patrząc na to w pewien sposób, to jest to główna modyfikacja tutaj, a reszta to już moje wariacje na tym modelu(dla mnie bardzo ważne, dla innych może niekoniecznie
), który po prostu jest taki jaki jest, innego nie ma. Osobna sprawa to dźwięki, na które też się czaiłem od początku.
Dla mnie Zemun to autobus dzieciństwa. Dziadkowie, wakacje, morze itd. To jest dla mnie coś czym w OMSI muszę jeździć. Dużo mogę mu wybaczyć przez to. Samo wykonanie nawet mnie jakoś nie denerwuje, przymykam na to oko, zresztą nie ma wielkiej tragedii, bywały gorsze.
. To że niekoniecznie wygląda jak 160P, nawet jako obrzyn już "denerwuje" trochę bardziej, ale jak siedzę za kółkiem, to części z tego nie widzę. Z drugiej strony i tak się cieszę, że ten autobus w takim stopniu przypomina IK-160P, że nie muszę np. cudować z jakimś MAN-em by go udawać.
Umiem się pobawić trochę photoshopem, trochę dźwiękami i czymś tam jeszcze, wiem że skoro mi to odpowiada, to nie jestem wyjątkiem i będzie się podobać jeszcze komuś, dlatego udostępniam.
Jeśli ktoś coś tam z takimi rzeczami robił ten wie, że nawet przy takim czymś można spędzić dłuuugie godziny. A to prosta kreska w programie graficznym nie jest prostą kreską na modelu w OMSI(proponuję zobaczyć tekstury, te ogólne z pasami na bokach i tyle autobusu, ale też dobrym przykładem jest logo na kierownicy, można porównać jak wygląda w grze, a jak wygląda tekstura w folderze i co trzeba było z nią robić i ile razy poprawiać, by w końcu uznać, że tak już będzie ok), a to okrągłe jest jajowate, a to narysowane w jednym miejscu, ukazuje się w drugim, a to ta sama tekstura obok ma inny odcień i trzeba ją zmieniać, metodą prób i błędów itp. Nie będą się rozpisywał, ale można się zdziwić ile takich czasochłonnych i dziwnych pierdół się pojawia.
A ja to co ruszam staram się już zrobić dokładnie. Nie zawsze to widać, a czasami może się wydawać, że jest nawet odwrotnie. A po prostu czegoś się nie dało zrobić lub trzeba było pójść na kompromis i jeszcze bardzo długo go szukać.
Inaczej mówiąc dla mnie te zmiany to już sporo, w sensie zrobienia ich przeze mnie, a modelowanie to dla mnie czarna magia. Coś będę jeszcze pewnie chciał zrobić, może czegoś się nauczę, tego nie wiem, chociaż na cuda nie liczę.
Zabrałem się za to, bo nikt inny tego nie zrobił i robię sobie ile potrafię. Teraz jeszcze raz przeczytam i się odniosę do pytań itp.
nikt123 napisał(a):Jako jednoosobowy zespół zabrałeś się do pracy i tą pracę widać.
No, coś tam widać, ale jeśli chodzi o pracę przy tym modelu, to więcej jest jej tam gdzie jej nie widać
, czyli uczenie się, poprawianie błędów na modelu, np. poprzez próbę prostowania linii pojedynczymi pikselami(dosłownie), prostowanie wszelkich napisów, czy też tworzenie ich. Np. niepozorny napis IK-160P z przodu, który pewnie nawet nie wszyscy zauważą(a to czarny, a to srebrny, a to niebieski bo zamalowany i próba uzyskania jakiegoś zadowalającego efektu tego, a to trochę inny... ) Dopasowanie wyglądu(chociażby obrotomierza do tego, który w autobusie już był) itd.
nikt123 napisał(a):Jeśli chodzi o sam model to chciałbym wiedzieć w jakim stopniu będziesz w niego ingerować tzn. czy kolejne zmiany będą obejmowały bryłę modelu, sprawy skryptowe, dodawanie nowych elementów, tekstury
Tekstury pewnie jakieś tak, a reszta, to jak napisałem wcześniej, to dla mnie czarna magia. O zmianie w bryle w ogóle nie myślałem, nie licząc dodania tych drzwi i załataniu "dziur" , które przy tym powstały. Nawet nie wiem co tu jest możliwe, by dało to upodobnienie do IK-160P. Próbuję uzyskać efekty swoimi skromnymi możliwościami. Coś będę umiał, to to zrobię, inaczej się nie da.
nikt123 napisał(a):Co do Twojej pracy nie można mieć zastrzeżeń.
To się cieszę. I niestety do tego się trzeba odnosić, bo jeśli coś się nie zmienia, to nie dlatego, że mi się nie chce.
nikt123 napisał(a):-główne niedopatrzenie pierwotnego autora to to, że tekstury bardzo się " świecą" i dotyczy to prawie całego modelu. Najbardziej jest to widoczne w fotelach pasażerów oraz metalowych rurkach i elementach, które moim zdaniem są do poprawy i wydają się troszkę paintowe.
Mi aż tak bardzo nie przeszkadza, chociaż oczywiście zauważyłem np. to, że pewne tekstury siedzenia , jak np. lakierowana decha są do zaakceptowania, ale już tak samo świecący się inny materiał niekoniecznie. Na razie udaję, że nie widzę, ale zobaczymy, może kiedyś zostanie to ruszone, jeśli ruszyć się da. Bardziej przeszkadza, że siedzenia nie są takie jakie być powinny, i to uważam za coś jako główne do przynajmniej teoretycznej zmiany, (czyli niekoniecznie przeze mnie) oprócz np. migaczy przednich. Ale tak jak napisałem udaję, że nie widzę, lub po prostu nie widzę, bo się im nie przyglądam. W lusterku widać... coś tam.
nikt123 napisał(a):- druga rzecz to tekstura deski rozdzielczej oraz fotela kierowcy. Moim zdaniem nie są najwyższej jakości. Tu podobna sytuacja troszkę paintowe.
Jeśli chodzi o same tekstury, to:
Tekstura deski ta w IK-160P, to moja robota i tam problem jest taki, że ona nie wygląda w autobusie jak na obrazku(w oryginale było to samo i wyglądało moim zdaniem na pewno nie lepiej
). Można porównać jej widok u góry i koło nóg, patrząc bardziej w lewo i prawo, to ta sama tekstura,, tylko, że w każdym miejscu wygląda inaczej, inaczej się układa, rozciąga czy tam ściska. Ja i tak ją rozciągałem(zachowując jakiś kompromis), żeby wyglądała tak jak wygląda. Próba jej dokładniejszego dopasowania polegająca na ściskaniu jej inaczej w różnych miejscach, to już będzie męczarnia, która w dodatku pozostawi ślady i niekoniecznie przyniesie lepszy efekt. Inna sprawa, że jest ona wykorzystywana też w innych miejscach kabiny. Zresztą wystarczy na niej zrobić jakieś paski i zobaczyć ,że się cudownie rozmnożą.
Można to porównać ze wspomnianym wcześniej logiem na kierownicy. Na razie jest to skaj, ale jeśli chodzi o te tekstury, to będę chciał je w pewnych autobusach zrobić inne(np. po prostu czarną). To już raczej będzie wyobraźnia podparta nielicznymi średniej jakości zdjęciami. Jakieś proste rzeczy. To samo tyczy się fotela kierowcy, który w ogóle jest jaki jest, ale tekstury prawdopodobnie w różnych repaintach będą inne. Też jedna z rzeczy, których w czasie jazdy nie widać, więc na razie zmieniona tylko w jednym repaincie.
nikt123 napisał(a):-jeśli chodzi o tekstury zmienił bym również tekstury dokumentów i papierów znajdujących się po lewej stronie z węgierskich np na polski dowód rejestracyjny itp. skoro autobus otrzymał polskie malowania np PPKS Kraśnik.
To jest możliwe,
na razie zostało uznane za sprawę drugorzędną.
nikt123 napisał(a):- poprawienie tekstur opon oraz tylnych felg
W sumie chyba jak wyżej, specjalnie się nie przyglądałem.
nikt123 napisał(a):Obiektowo skryptowe:
-nienaturalnie krzywo obracająca się kierownica
-brak animacji zmiany biegów
-brak małej pułeczki z prawej strony na wydawanie monet i biletów
-brak możliwości otworzenia górnych lufcików
-źle osadzona lewa górna lampa z przodu, która jest tak jakby wtopiona w bryłę, to samo tyczy się rury odprowadzającej spaliny
-brak możliwości ustawienia zapowiedzi przystankowych
Kierownica też coś głównego do zmiany, jeśli to kwestia wpisów, to prędzej czy później to zrobię, jeśli nie, to może być gorzej.
Animacje, to chyba coś trudniejszego. Półeczka, która była została usunięta celowo, jakoś mi tam nie pasowała, nie widziałem nigdzie takiej, a dawanie kasy na kasetkę mi wystarcza. Kwestia dodania wpisu(z autobusu, który ją ma) jeśli ktoś chce ją mieć. Nie wiem czy lampa to część przesuwalna czy nie.
Rura(i to co z nią związane), to w ogóle kwestia większa, może lepiej jakby jej wcale nie było widać.
A zapowiedzi praktycznie nie używam jakoś, w tym autobusie w szczególności. Jest to coś nad czym w ogóle się nie zastanawiałem. W okresie, który autobusowo najbardziej mnie interesuje, po prostu nie było takich wynalazków.
Ale to zapewne kwestia nie raz poruszana na forum.
nikt123 napisał(a):Bryła:
-do poprawy tylna część pojazdu
- dziury w pojeździe szczególnie np. pomiędzy sufitem a lufcikami
Jeśli to możliwe, to raczej już nie dla mnie. W zasadzie tu nie tyle poprawa wchodzi w grę, co przebudowa. I nie tylko tyłu. Chyba prędzej inny model powstanie niż z tego rzeczywisty 160P. Chociaż i to wątpliwe, ale może nas ktoś zaskoczy.
nikt123 napisał(a):Odkryłem także pewien bug z kamerą. Chodzi o tylną kamerę w środku pojazdu. Gdy obróci się kamerę odpowiednio w prawą stronę znika cały model.
Jeśli to kwestia ustawień kamery tak jak w przypadku widoków kierowcy lub będzie się to tym dało poprawić, to pewnie kiedyś spojrzę na to. Ja się jakoś musiałem nie obracać.
Dużą część z tego co chciałem ruszyć ruszyłem, a czy pozostałe się uda...
A tak poza tym, to ja się też staram nic nie zepsuć, ale na szczęście od tego są kopie.