[OMSI 2] Jelcz M101I Salus | ||||||||||||||||||
Hej
![]() ![]() Co się działo w projekcie od ostatniego czasu? Po pierwszym rozbiorze Cieszyńskim model cały czas dostaje zmiany i poprawki jak również są tworzone skrypty przez niezastąpionego i utalentowanego Anonima17PL ![]() Modelowo została tylko kabina, dokonwertować brakujące elementy oraz dodać dla szyb Edge Splite'a celem likwidacji dziwnym załamań ![]() To jeszcze na koniec filmiki prezentujące skryptowanie ![]() ![]() To oczywiście tylko 2 elementy z wielu które znajdą się w modelu dzięki Anonimowi17PL ![]() Dajcie znać co sądzicie o takim oświetleniu wnętrza ![]() Pozdrawiam
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700 RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz MOBO: MSI B650 GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB D: 2 TB Kingston KC3000
Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wykonania - wygląda to bardzo dobrze. Całościowo model według mnie dorównuje Jelczom 120M i M125M, tekstury wnętrza wyglądają bardzo realistycznie. Jeżeli model wyjdzie (kiedyś) to chętnie nim pojeżdżę. Jedyne co to dopasowałbym lepiej kolorystycznie przyciski i kontrolki na pulpicie, żeby bardziej zgrywały się z całością. Poza tym wóz wygląda obiecująco. Życzę powodzenia w wydaniu
![]()
Czy przód w modelu jest wzięty z paczki 120-stek? Fajnie by było wymodelować nowy lub chociaż oteksturować go nieco lepiej
![]()
Cześc
![]() ![]() ![]() ![]() dzielcie się malowaniami na PW , najlepsze będę chciał umieścić w paczce Zakazuje się uzywania elementów bez zgody. Zapraszam do pobierania: https://drive.google.com/file/d/1n1ghzn1...sp=sharing @OMSI_MANIAK: Tak, dolna częśc przodu jest autorstwa Helvete z moimi zmianami. Ostatnio poprawiłem wyprofilowanie, zmieniłem delikatnie mapowanie oraz wrzuciłem poprawkę zderzaka która wykonał Olek ![]() Od siebie dodam, że staram się robić Salusa na tyle realnie na ile pozwalają moje umiejętności ![]() ![]() Z kolei co się dzieje z właściwym modelem?
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700 RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz MOBO: MSI B650 GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB D: 2 TB Kingston KC3000
Miał być rok bieżący. Niestety życie wie jak pokrzyżować plany
![]() ![]()
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700 RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz MOBO: MSI B650 GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB D: 2 TB Kingston KC3000
Powoli się tworzy 1.0 ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Najważniejsze zmiany? *Ogólna optymalizacja modelu - z 29 plików tekstur na 8 oraz pozbycie się zbędnych rzeczy z modelu *Dużo zmian w samym 3D jak i teksturach - wiele obiektów uzyska wygląd zbliżony do prawdziwego Salusa Pojazd w dużej mierze będzie wzorowany na Jelczu M101I #163 z Cieszyna oraz na materiałach ze Stalowej Woli http://phototrans.eu/14,20356,0,Jelcz_M101I3_163.html http://phototrans.pl/14,20357,0,Jelcz_M101I3_163.html Jest to jednocześnie rework a w międzyczasie wyjdzie patch od Anonima17PL który poprawi znacząco skrypty i doda nowe funkcje . Jeszcze krótko o samym modelu. Z zewnątrz do wykonania zostało: Jednocześnie proszę się powstrzymać od zbędnych komentarzy o ponownym składaniu tego modelu - robię to żeby poprawić ogólny model i zyskać na jakości . Pozdrawiam ![]()
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700 RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz MOBO: MSI B650 GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB D: 2 TB Kingston KC3000
Cześć!
Po dłuższym czasie braku informacji o Salusie, muszę napisać krótkie oświadczenie dla Was ![]() Otrzymałem dziś od Anonima ciut poprawioną wersje z nowymi skryptami, jednakże Anonim z braku czasu nie jest w stanie dalej pracować nad nią. Aktualna wersja posiada już poprawione drzwi, jednakże powstały teraz inne błędy takie jak: Ja sam skrypterem nie jestem, więc głosujcie tu co robimy: https://strawpoll.com/polls/NPgxkDYK4n2 I jednocześnie moja oficjalna prośba ]esteś skrypterem, ogarniasz temat i chciałbyś pomóc? Zgłoś się do mnie! ##### Jeżeli chodzi o model do wersji 1.0 : https://imgur.com/a/sEkITJa
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700 RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz MOBO: MSI B650 GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB D: 2 TB Kingston KC3000
Programowanie skryptów w OMSI jest łatwiejsze niż modelowanie, zatem twórca modelu będzie świetnym „skrypterem”. Optymalnym rozwiązaniem byłoby przyswojenie zasad pisania skryptów OMSI i zrobienie samemu. Jak pozna się podstawy, to ten język skryptowy jest prostszy od Basica. Dość poważnym utrudnieniem jest składnia, oparta na Odwrotnej Notacji Polskiej oraz brak niektórych standardowych struktur, np. pętli.
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
Witajcie.
Po dluższym czasie bez aktualizacji tematu śpieszę z krótkim postem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Co się już zmieniło względem bety 0.5? * Została drastycznie zmniejszona liczba tekstur *Większośc 3D została przejrzana, zmodyfikowana lub zrobiona od 0 i otrzymały tekstury zrobione od 0 - dzieki czemu są lżejsze od poprzednich a jednocześnie ciut lepiej wyglądające. Wyrzuciłem również komore silnika, akumulatorów, wlew paliwa *Obrałem sobie jednocześnie kierunek wzorowania: M101I #163 z ZGK Cieszyn Celem reworku jest przedewszystkim ogólna optymalizacja modelu oraz upiększenie go jeszcze bardziej ![]() Co do skryptów? Nie wiem. Być może postawie go na jakimkolwiek wozie z ukladem 1-2-0 Na ten moment to tyle , w nastepnej kolejności zamierzam ogarnąc ramy okien otwieralnych - tu też zmiana - będą klikalne oraz drzwi przednie i środkowe. A co bedzie dalej - czas pokaże ![]() Pzdr
| ||||||||||||||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |