Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Jelcz M101I Salus

#31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13.06.2021, 11:48 przez Aragok.)

Hej:) Jak wspominałem, tak robię. Co dalej z Salusem? Projekt nieustannie zbliża się ku wydaniu, które planuje na POCZATEK PAŹDZIERNIKA:)
Co się działo w projekcie od ostatniego czasu? Po pierwszym rozbiorze Cieszyńskim model cały czas dostaje zmiany i poprawki jak również są tworzone skrypty przez niezastąpionego i utalentowanego Anonima17PL:) Pora na screeny i parę filmików:

[Obrazek: 8ad0b6fce26bd.png]
[Obrazek: bb02299c044aa.png]
[Obrazek: 8ab7668634c25.png]
[Obrazek: bd16ab1a350d3.png]
[Obrazek: e047292dbc230.png]
[Obrazek: 6dc246f4747e4.png]
[Obrazek: 0931b9c02801d.png]
[Obrazek: c3dc3a76f0de3.png]

Modelowo została tylko kabina, dokonwertować brakujące elementy oraz dodać dla szyb Edge Splite'a celem likwidacji dziwnym załamań:)

To jeszcze na koniec filmiki prezentujące skryptowanie:) Nie sugerujcie się brakiem elementów poniewaz mamy delikatnie inne wersje, ale dodanie ich to kwestia 5 sekund bo są zaznaczona w cfg:)




To oczywiście tylko 2 elementy z wielu które znajdą się w modelu dzięki Anonimowi17PL:)
Dajcie znać co sądzicie o takim oświetleniu wnętrza:)

Pozdrawiam
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700
RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz
MOBO: MSI B650
GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB
D: 2 TB Kingston KC3000
 Podziękowania za post: Jakuba(+1) , Ikarus 132(+1) , Midhuiw(+1) , Pro123(+1) , Jelczyk2019(+1) , AdamAkaAndrzej(+1) , Tymek(+1) , Sebal29(+1) , Sartorius(+1)
Odpowiedz

#32

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem wykonania - wygląda to bardzo dobrze. Całościowo model według mnie dorównuje Jelczom 120M i M125M, tekstury wnętrza wyglądają bardzo realistycznie. Jeżeli model wyjdzie (kiedyś) to chętnie nim pojeżdżę. Jedyne co to dopasowałbym lepiej kolorystycznie przyciski i kontrolki na pulpicie, żeby bardziej zgrywały się z całością. Poza tym wóz wygląda obiecująco. Życzę powodzenia w wydaniu;)
 Podziękowania za post: Aragok(+1)
Odpowiedz

#33

Czy przód w modelu jest wzięty z paczki 120-stek? Fajnie by było wymodelować nowy lub chociaż oteksturować go nieco lepiej;)
Odpowiedz

#34
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.12.2021, 22:06 przez Aragok.)

Cześc:P Od ostatniego posta sporo się w moim życiu zmieniło, koniecznośc zmiany mieszkania, brak czasu... Dzisiejszego wieczoru pragnę Wam przedstawić szablon do malowań:P
[Obrazek: e1bc0aae5df50.png]
[Obrazek: 6f8bdf49d1eff.png]
dzielcie się malowaniami na PW , najlepsze będę chciał umieścić w paczce

Zakazuje się uzywania elementów bez zgody.
Zapraszam do pobierania:

https://drive.google.com/file/d/1n1ghzn1...sp=sharing

@OMSI_MANIAK:
Tak, dolna częśc przodu jest autorstwa Helvete z moimi zmianami. Ostatnio poprawiłem wyprofilowanie, zmieniłem delikatnie mapowanie oraz wrzuciłem poprawkę zderzaka która wykonał Olek;) Przód jest aktualnie najbardziej zbliżony do oryginału.
Od siebie dodam, że staram się robić Salusa na tyle realnie na ile pozwalają moje umiejętności:P
[Obrazek: ed019a4059ce8.jpg]

Z kolei co się dzieje z właściwym modelem?
[Obrazek: 5372e5546381f.png]
[Obrazek: 8f5360594c1ea.jpg]
[Obrazek: f9d3f2f9d1ebf.png]
Model broń Boże nie jest tworzony od 0. Zmiany w przodzie wymusiły konieczność dostosowania zabudowy przodu . Korzystając z okazji porządkowane jest cfg, a jak można zauważyć zmianie uległy dodatkowo felgi . Stare elementy są też na bieżąco rewidowane , urealniane i przywracane;) ale o tym w następnym poście, gwarantuje Wam że będziecie mile zaskoczeni;)

OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700
RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz
MOBO: MSI B650
GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB
D: 2 TB Kingston KC3000
 Podziękowania za post: Jakuba(+1) , ostatni87(+1) , uzytkownikbezsensu(+1) , Pro123(+1) , NarutoMan(+1) , DonRemko(+1) , tevelis(+1)
Odpowiedz

#35

(13.06.2021, 11:45)Aragok napisał(a): Projekt nieustannie zbliża się ku wydaniu, które planuje na POCZATEK PAŹDZIERNIKA:)

A jak to się ma do planów? I którego roku ten październik?:P
Odpowiedz

#36

Miał być rok bieżący. Niestety życie wie jak pokrzyżować plany;) powiem tylko tyle, że razem z mamą odzyskaliśmy spokój w życiu;) Będę dożyć do tego aby Salus wyszedł do końca tego roku lub w styczniu . Pozdrawiam
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700
RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz
MOBO: MSI B650
GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB
D: 2 TB Kingston KC3000
 Podziękowania za post: Mervin(+1) , ryszard(+1) , NarutoMan(+1)
Odpowiedz

#37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.06.2022, 14:28 przez Aragok.)

Powoli się tworzy 1.0 ...;)

[Obrazek: e0XImlk.png]
[Obrazek: NTrbWgK.png]
[Obrazek: doRHRZp.png]
[Obrazek: fP3CiwX.png]

Najważniejsze zmiany?

*Ogólna optymalizacja modelu - z 29 plików tekstur na 8 oraz pozbycie się zbędnych rzeczy z modelu
*Dużo zmian w samym 3D jak i teksturach - wiele obiektów uzyska wygląd zbliżony do prawdziwego Salusa

Pojazd w dużej mierze będzie wzorowany na Jelczu M101I #163 z Cieszyna oraz na materiałach ze Stalowej Woli
http://phototrans.eu/14,20356,0,Jelcz_M101I3_163.html
http://phototrans.pl/14,20357,0,Jelcz_M101I3_163.html

Jest to jednocześnie rework a w międzyczasie wyjdzie patch od Anonima17PL który poprawi znacząco skrypty i doda nowe funkcje .

Jeszcze krótko o samym modelu.

Z zewnątrz do wykonania zostało:
[Obrazek: a22c74ba5e8f6.jpg]

Jednocześnie proszę się powstrzymać od zbędnych komentarzy o ponownym składaniu tego modelu - robię to żeby poprawić ogólny model i zyskać na jakości .

Pozdrawiam:)
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700
RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz
MOBO: MSI B650
GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB
D: 2 TB Kingston KC3000
 Podziękowania za post: Solaris1999(+1) , Jakuba(+1) , K7A(+1) , Pro123(+1)
Odpowiedz

#38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.08.2022, 20:27 przez Aragok.)

Cześć!


Po dłuższym czasie braku informacji o Salusie, muszę napisać krótkie oświadczenie dla Was:)

Otrzymałem dziś od Anonima ciut poprawioną wersje z nowymi skryptami, jednakże Anonim z braku czasu nie jest w stanie dalej pracować nad nią.

Aktualna wersja posiada już poprawione drzwi, jednakże powstały teraz inne błędy takie jak:

Nie działają szyberdachy, otwierane szyby pasażerów, kołpaki,klapy,maski, prawa wycieraczka, NŻ w pierwszych drzwiach, włącznik akumulatorów, przyklęk, kluczyk od stacyjki, i zawory drzwi

Ja sam skrypterem nie jestem, więc głosujcie tu co robimy:
https://strawpoll.com/polls/NPgxkDYK4n2


I jednocześnie moja oficjalna prośba
]esteś skrypterem, ogarniasz temat i chciałbyś pomóc? Zgłoś się do mnie!


#####

Jeżeli chodzi o model do wersji 1.0 :
https://imgur.com/a/sEkITJa
OS: Windows 11 Pro 64-bit
CPU: AMD Ryzen 7 7700
RAM: 32 GB Kingston Fury 6000 MHz
MOBO: MSI B650
GPU: AMD Radeon RX 7800XT 16 GB
D: 2 TB Kingston KC3000
Odpowiedz

#39

Programowanie skryptów w OMSI jest łatwiejsze niż modelowanie, zatem twórca modelu będzie świetnym „skrypterem”. Optymalnym rozwiązaniem byłoby przyswojenie zasad pisania skryptów OMSI i zrobienie samemu. Jak pozna się podstawy, to ten język skryptowy jest prostszy od Basica. Dość poważnym utrudnieniem jest składnia, oparta na Odwrotnej Notacji Polskiej oraz brak niektórych standardowych struktur, np. pętli.
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
 Podziękowania za post: Aragok(+1)
Odpowiedz

#40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.02.2023, 20:29 przez Aragok.)

Witajcie.

Po dluższym czasie bez aktualizacji tematu śpieszę z krótkim postem:P Od dluższego czasu Salus nie był robiony, zastanawiałem sie swoją drogą czy kontynuować pracę nad reworkiem z racji komentarzy na ww temat - jednakże postanowiłem go robić;)


[Obrazek: Avd4n9p.png]
[Obrazek: 0h0HLzo.png]
[Obrazek: pC1WNC5.png]
[Obrazek: fSVuvVM.png][Obrazek: Fuxel8G.png]

Co się już zmieniło względem bety 0.5?

* Została drastycznie zmniejszona liczba tekstur
*Większośc 3D została przejrzana, zmodyfikowana lub zrobiona od 0 i otrzymały tekstury zrobione od 0 - dzieki czemu są lżejsze od poprzednich a jednocześnie ciut lepiej wyglądające. Wyrzuciłem również komore silnika, akumulatorów, wlew paliwa

*Obrałem sobie jednocześnie kierunek wzorowania: M101I #163 z ZGK Cieszyn

Celem reworku jest przedewszystkim ogólna optymalizacja modelu oraz upiększenie go jeszcze bardziej:P

Co do skryptów? Nie wiem. Być może postawie go na jakimkolwiek wozie z ukladem 1-2-0


Na ten moment to tyle , w nastepnej kolejności zamierzam ogarnąc ramy okien otwieralnych - tu też zmiana - będą klikalne oraz drzwi przednie i środkowe. A co bedzie dalej - czas pokaże;)


Pzdr
 Podziękowania za post: Ikarus 132(+1) , NarutoMan(+1) , Midhuiw(+1) , Solaris1999(+1) , Pro123(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: