Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 6 Głosów - 3 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Autor Wiadomość

Volvo!
Użytkownicy
Liczba postów: 174
Dołączył: 02-2018
Podziękowań: 145
Post: #1
Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
[Obrazek: vFZnFM4.png]
Witam serdecznie, dziś chciałbym zaprezentować wam moją mapę Krakowa, a raczej skrawek Krakowa. Mapa jest robiona z pomocą podkładów satelitarnych, a znajdować się będzie na niej linia okrężna 121 i 421. Będą to linie fikcyjne Po tamtych rejonach jeżdżą bowiem linie 124 i 424, które trasę rozpoczynają daleko (jak na tworzenie tego w OMSI) w mieście, na Os. Podwawelskim. Wracając jednak do mapy; linie będą miały takie trasy:

121
TAURON Arena Kraków Wieczysta
Meissnera
Pszona
Rondo Młyńskie*
Akacjowa
Spadochroniarzy
Ugorek
TAURON Arena Kraków Wieczysta

* - Przystanek fikcyjny, w rzeczywistości przystanki na tym rondzie znajdują się w innych miejscach. Utworzony po to, żeby linia 121 zatrzymywała się na Rondzie Młyńskim.

421
Ugorek
Spadochroniarzy
Akacjowa
Rondo Młyńskie
Pszona
Meissnera
TAURON Arena Kraków Wieczysta
Ugorek

Linia 121 odpowiada linii 124, natomiast linia 421 odpowiada linii 424

Zrobiłem dla was dwa porównania: (Przystanek Ugorek)

[Obrazek: nB2ehuu.png]
[Obrazek: Eht49AA.jpg]

Wiele miejsc ma jeszcze same linie przerywane, lub sam trawnik. Proszę na to nie zwracać uwagi. Musicie wziąć pod uwagę to, że to jest pierwszy post wątku

No i to, co najlepsze:D (Screeny):
[Obrazek: 1cx5mRD.png]
[Obrazek: omG8W1B.png]
[Obrazek: cGPU5sN.png]
[Obrazek: HOukgj4.png]
[Obrazek: ZaJfSya.png]
[Obrazek: jKUWf0W.png]
[Obrazek: nWJqJny.png]
[Obrazek: zuKrQlO.png]
[Obrazek: 3wwBiLP.png]
[Obrazek: 8kByJq3.png]
[Obrazek: ERtkMzG.png]
[Obrazek: HPqcGtj.png]
[Obrazek: R0AVf2K.png]
[Obrazek: neCr8I0.png]
[Obrazek: hyqnej4.png]
[Obrazek: KcfaxBp.png]
[Obrazek: NmiUWo0.png]
[Obrazek: mY4yBYI.png]
[Obrazek: VHlTFNt.png]
[Obrazek: z528PS9.png]
[Obrazek: c5zJgeQ.png]
[Obrazek: 0osHEGW.png]

Film z jazdy po mapie, który będzie aktualizowany na bieżąco:
https://www.youtube.com/watch?v=HiJHGMQlS5w&t=273s

Miłej kwarantanny, pozdrawiam Was;)


Jeżeli pomogłem, daj +rep

Dzięki za 100 +Rep!:party:

[Obrazek: BFnBvGe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2020 12:29 przez Drivojd01.)
21.03.2020 12:27
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: bary_pv

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 653
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #2
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Fajnie, że pracujesz, ale mam prośbę, abyś pokazał przynajmniej screen z miejsca w 100% skończonego. Bo na tym etapie to mogę tylko powiedzieć, że ciągle ten sam asfalt od Marcela nudzi - i tyle. Pracuj więcej i dopiero potem pokaż efekty.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

21.03.2020 14:00
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: DonRemko , AdamAkaAndrzej , Drivojd01 , mati555 , Alex Simulations

bardziej Erol :D
Zasłużeni
Liczba postów: 269
Dołączył: 11-2014
Podziękowań: 631
Post: #3
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Fantastycznie to wszystko wygląda. Nigdzie pustek nie widać, no normalnie czuć tą magię Krakowa. Widać że wydanie tuż tuż


[Obrazek: fed8852c624b0df7med.png]
21.03.2020 14:02
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: DonRemko , Skwarkson1680 , VisonProjects

Volvo!
Użytkownicy
Liczba postów: 174
Dołączył: 02-2018
Podziękowań: 145
Post: #4
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
(21.03.2020 14:00)Ikarus 132 napisał(a):  Fajnie, że pracujesz, ale mam prośbę, abyś pokazał przynajmniej screen z miejsca w 100% skończonego. Bo na tym etapie to mogę tylko powiedzieć, że ciągle ten sam asfalt od Marcela nudzi - i tyle. Pracuj więcej i dopiero potem pokaż efekty.
Ok, postaram się popracować i dopiero wrzucić.;)


Jeżeli pomogłem, daj +rep

Dzięki za 100 +Rep!:party:

[Obrazek: BFnBvGe.png]
21.03.2020 14:38
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #5
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Dzień dobry, pora się wziąć za sprawdzenie kolejnej mapy, która wyskoczyła na mój monitor.

Widzę, że wziąłeś się za kolejny projekt, który pewnie skończy jak niemalże każdy inny. Bez problemu można zauważyć rozpoznawalne elementy Twoich map, w tym:
- monotonia obiektów, drzew i splinów
- pustki, zawsze i wszędzie fajnie będzie
- obiekty i spliny z spandau na każdym kroku
- linie poziome bez alphy, niepotrzebne one nikomu

Ogółem wszystko wygląda na zrobione na szybko, do licznych rad podanych przy starszych projektach ewidentnie się nie dostosowałeś, a film to idealne podsumowanie całości. Porównanie, które pierw podsumowałem takim samym ruchem, jak kierowca ze zdjęcia, ze szkoły mistrza Hong Painta, doprowadziło u mnie do fali niekontrolowanego śmiechu połączonego z żalem, szczególnie ten rozpikselizowany screen symulujący widok z bloku. O ile w ogóle jest co porównywać, bo zdjęcia mówią co innego.
Po screenach pierwsze skojarzenie jakie mi przyszło do głowy, to Projekt Szczecin - o wiele starsza mapa, zbudowana w bardzo podobny sposób, tyle że o wiele ładniej, jest bardziej ogarnięta, jak i wszystko tam trzyma się kupy.

(21.03.2020 12:27)Drivojd01 napisał(a):  Wiele miejsc ma jeszcze same linie przerywane, lub sam trawnik. Proszę na to nie zwracać uwagi. Musicie wziąć pod uwagę to, że to jest pierwszy post wątku

To takich miejsc się nie prezentuje. To, że "to jest pierwszy post tego wątku", to nie jest argument. Pierwszy post powinien właśnie przekonać odbiorcę do projektu, śledzenia postępów. Ten akurat skutecznie odrzuca. Dla porównania, przejrzyj sobie pierwsze posty Projektu Wrocław, Nikczewa, a nawet projektu Łódź Północ, pierwszej mapy jego autora. Pamiętaj, że wiele osób liczy dziś na jakość, a nie ilość, a w najlepszym wypadku na w miarę wyrównane stosunki jednego z drugim. Tu idzie zobaczyć tylko ilość, bo jakości zbyt wiele ujrzeć się nie da. O ile na wielu projektach, da się znaleźć chociaż jednego dobrego screenshota, którego można pochwalić, to tutaj nie jestem w stanie takiego wskazać. Błędów i rzeczy do poprawy na każdym screenie nawet nie będę wymieniał, bo siedziałbym z tym 3 dni i jeszcze bym pewnie wszystkiego nie opisał. Sam nieźle się głowiłem pisząc tego posta, by określić to w jak najlepszych słowach. @Ikarus 132 napisał zasadę, którą powinien znać każdy robiący tu wątek.

Troszkę się rozpisałem, może później coś dopiszę, póki co mi tego wystarczy. Mam nadzieję, że nie przejmę tytułu naczelnego hejtera od ekspertów tego działu, tym czasem zachęcam Cię do wzięcia się porządnie za ten projekt, szukania inspiracji w innych mapach, jak i podłapywania różnych rozwiązań, które mogą wpłynąć m.in. na wygląd mapy (np. robienie własnych splinów, wymiana tekstur czy malowanie terenu).

Pozdrawiam cieplutko.


21.03.2020 14:58
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Allison , mati555 , DonRemko , Alex Simulations , AdamAkaAndrzej

Volvo!
Użytkownicy
Liczba postów: 174
Dołączył: 02-2018
Podziękowań: 145
Post: #6
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Może i faktycznie masz rację. Mapa nie była robiona na szybko. Może na początku. Wywaliłem wszystkie poprzednie niedoskonałości i zacząłem robić dokładniej. Chciałbym jeszcze zaznaczyć, iż jest to pierwsza moja mapa doprowadzona do tego momentu, gdzie i tak jak wspomnieliście nie ma wiele. Jest to pierwsza moja mapa robiona na podkładach. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o tworzenie map. Mapę tą robię tylko ze względu ma mój sentyment do tego miejsca, ktore jest mi bardzo bliskie. To kilka osób, które napisały do mnie, że mapa im się podoba skłoniło mnie do jej wydania. Jak zrobię większość układu drogowego lub cały, dopiero wtedy pokażę. Rozumiem że Ci, co skomentowali post, są doświadczonymi mapperem, jednak ja dopiero zaczynam z poważniejszym projektem. Poprzednie robiłem na szybko, jednak do tego staram się podejść dokładnie, z zaangażowaniem. Może to prawda, że nie do końca mi to wychodzi, ale na razie nie mam na to wpływu. Dziękuję mimo wszystko za te wszystkie opinie, jednak wolę, żebyście już nie pisali o tym w kółko. Rozumiem, nie jestem doświadczony, dlatego staram się dostosować. Jeśli chodzi o te obiekty - tu się zgodzę. Powtarzają się na pewno, ale czy są ze Spandau :v Biorę je zazwyczaj z folderu Mega Polish Mod. Oczywiście zdarzają się raz na jakiś czas obiekty ze Spandau, ale co w nich jest złego? Drzewa z folderu Trees MC też wg mnie nie są brzydkie. Używam ich, ponieważ na wielu mapach się znajdują. Jeśli wam to jednak przeszkadza, to mogę się postarać, żeby nie znalazły się na mapie. Spróbuję wczytać przeróżne obiekty i używać różnorodnych obiektów.

Jeśli możecie, to zaproponujcie mi jakieś foldery z obiektami, z których będziecie bardziej zadowoleni na mojej mapie. Ja osobiście nie wiem co wam się podoba, a co nie. Mnie się podoba to co jest na mapie. Zdaję sobie jednak sprawę, że nie wszyscy będą z nich zadowoleni. Zdjęcie z 8-ego piętra jest takie jakie jest, ale zależało mi, żeby się znalazło.

Nie rozumiem również, co mam zmienić w stylu prowadzenia filmów na YT. Wolę, żeby trafiały do większej grupy osób, min. do tych, którym nie pasuje to, w jaki sposób prowadzę odcinki. Są one dla was, a nie dla mnie, dlatego się przystosuję.


Pozdrawiam, Drivojd01

P.S.: Jeśli jest ktoś chętny do pomocy, zapraszam na PV lub na FB Artur Wojdak:)


Jeżeli pomogłem, daj +rep

Dzięki za 100 +Rep!:party:

[Obrazek: BFnBvGe.png]
21.03.2020 16:54
Szukaj postów Cytat

"tfurca" od golczewa
Twórcy
Liczba postów: 1,754
Dołączył: 11-2013
Podziękowań: 1091
Post: #7
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
GigaPack, obiekty z Pragi czy obiekty mmikiego - jest wiele ciekawych obiektów.

Nie mówię o wyrzuceniu tych drzew, a o ograniczeniu ich używania, mieszania ich z drzewami MSTS czy Trees_From_Moskur.

Nt. filmu - nie chodziło mi o sposób prezentacji, a to, co on prezentuje - czyli pustkę (głównie).


21.03.2020 17:33
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Drivojd01

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 653
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #8
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Pierona. Nie można napisać, czy Tobie to wychodzi czy nie, bo mapa jest na zbyt wczesnym etapie. Krytykuję podejście "postawię spline'a, domek, drzewko i cyk fotka na strefę", bo jest moim zdaniem bezsensowne.

Natomiast co do drzew i obiektów - ja osobiście nie lubię trees MC, wolę MSTS-y, paczki od Heira, mmikiego i te od Moskura. Tym niemniej to moje subiektywne zdanie, grunt to używać ich w sposób różnorodny, tak, by kierowca nie widział ich powtarzalności. Jeśli robisz mapę realną - popatrz na Street View gdzie stoi jakie drzewo, takie dopasuj. Dokładnie tak samo należy postąpić z obiektami - znaleźć ten, który najlepiej odpowiada realnemu. Folderów jest dużo: Kostelec_T18, Walbrzych, GigaPack, Mega polish mod, Szczecin itd. Na każdej dużej mapie można znaleźć wiele ładnych i charakterystycznych budynków, wystarczy się przejechać i popatrzeć.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

21.03.2020 17:38
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Drivojd01

Volvo!
Użytkownicy
Liczba postów: 174
Dołączył: 02-2018
Podziękowań: 145
Post: #9
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Postaram się użyć bardziej pasujących obiektów. Drzewa dopasowuję nie tylko z pamięci, ale także ze StreetView. Są więc realne. Budynki połowicznie. Jutro wieczorem popracuję nad mapą i powymieniam budynki.


Jeżeli pomogłem, daj +rep

Dzięki za 100 +Rep!:party:

[Obrazek: BFnBvGe.png]
21.03.2020 18:37
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 6
Dołączył: 02-2020
Podziękowań: 1
Post: #10
RE: Kraków Ugorek by ArTUr v0.1
Jak dla mnie wielki + za chęci ,trzeba docenić ,że ktoś się stara małymi krokami i będzie coraz lepiej:)
Ogólnie widać ,że narazie to początek.

21.03.2020 20:45
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Drivojd01
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: