Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  PKS Węglin

#21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04.04.2025, 19:31 przez adamets2.)

Drodzy forumowicze mam wielką prośbę. Nie zaśmiecajcie tego wątku "pustym niebem" i "brakami w paczce". Paczka jest kompletna i wszystko działa. Jak macie problem to stwórzcie wątek w dziale problemów technicznych i tam przede wszystkim dawajcie logi z gry, które pokazują 90% problemów. Szkoda tego całego trudu Twórców bo zrobili fajną mapkę i warto o niej rozmawiać, a nie, że nie działa coś co działa:)

Jak już napisałem to dodam coś na temat mapki. Jak wczoraj pisałem zmieniłem autobusy na jakieś PKSowskie z Pomorza i Wałbrzycha i nie zauważyłem u siebie jakiś spadków optymalizacji. Dodałem też pogotowie na sygnale i policję.

I mam takie pytanie do Ciebie @kacper_2000 za co dokładnie odpowiadają sekcje w Ailist:  NormalCars, podstawa, Poranny szczyt, Popoludniowy szczyt, Wiesniaki i Stacja paliw. Jak możesz to napisz. Na mój chłopski rozum to Normal cars i podstawa to pojazdy jeżdżące losowo o każdej porze dnia i wszędzie, poranny i popołudniowy szczyt to większe prawdopodobieństwo pojawienia się tych pojazdów z tej sekcji w określonych godzinach, a Wiesniaki i Stacja Paliw to dodatkowe natężenie pojazdów  z tych sekcji. Ale to tylko moje domysły, a autor będzie wiedział na 100%:)
Odpowiedz

#22

Ogólnie mapa jest fanstastyczna, w wielu miejscach czuć bardzo ocny polski klimat małych miasteczek oraz wsi co moim zdaniem dodaje mapie mega fajnego uroku.
Optymalizacja ogólnie jest na dobrym poziomie ale w okolicach zajezdni oraz dworca w Węglinie fpsy-y spadają mi do około 10.
Czy dało by się to jakoś naprawić?bo w innych miejscach mam w wiekszosci stale plynna gre tylko w tym jednym miejscu jest slabo.
Ogółem mówiąc mapa jest najlepszą bo względem PKS tylko to miejsce co napisalem powyzej gdzie mi fpsy mocno spadaja mnie troche meczy.
Ocenka 9/10 Pozdrawiam
Odpowiedz

#23

(04.04.2025, 19:30)adamets2 napisał(a): Drodzy forumowicze mam wielką prośbę. Nie zaśmiecajcie tego wątku "pustym niebem" i "brakami w paczce". Paczka jest kompletna i wszystko działa. Jak macie problem to stwórzcie wątek w dziale problemów technicznych i tam przede wszystkim dawajcie logi z gry, które pokazują 90% problemów. Szkoda tego całego trudu Twórców bo zrobili fajną mapkę i warto o niej rozmawiać, a nie, że nie działa coś co działa:)

Drogi forumowiczu, mam wielką prośbę. Nie zaśmiecaj tego wątku niesprawdzonymi informacjami. Od tego m. in. jest ten wątek, żeby autor mapy mógł uzyskać od graczy informację zwrotną odnośnie zauważonych przez nich nieprawidłowości i mógł na jej podstawie wydać swój dodatek w stanie grywalnym, pozbawiony błędów. Nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że paczka jest kompletna ale mylisz się, bo brakuje w niej trzech obiektów. To niewiele ale jednak przez to zgłosiły się tu osoby, którym mapa nie wczytuje się poprawnie i "urywa się" w połowie trasy. Proponuję abyś następnym razem, przed zabraniem głosu, zbadał sprawę dokładnie.

Brakujące obiekty:

Sceneryobjects\Generic\Fuel.sco
Sceneryobjects\Trees_MC\Buttercup_01.sco
Sceneryobjects\Trees_MC\tree_large_01 (2).sco

Podrzucam do pobrania tutaj.

Co do mojej pierwszej recenzji, zwracam honor, pospieszyłem się nieco z krytyczną opinią, po dokładniejszym zapoznaniu, wgraniu poprawki i brakujących obiektów, pojeździłem trochę dłużej i stwierdzam, że mapa jest bardzo fajna. Niektóre błędy zostały naprawione, pojazdy AI poruszają się normalnie. Co do wymienionych przeze mnie uwag:
Problem ze sterownikiem: Miałem na myśli ten w Manie Standardbus, ma on taką funkcję, że przed dojazdem do ostatniego przystanku, sam zmienia kierunek na kolejny przejazd zgodnie z rozkładem. Na innych mapach działa to bez zarzutów a tutaj z nieznanej mi przyczyny zmienia kierunek wcześniej. Ale w sumie nie jest to duży problem, można tę funkcję wyłączyć i ustawiać sobie kierunek ręcznie.
Infrastruktura przy jeziorze: Chodziło mi o to, że woda jest bardzo blisko drogi, nie ma tam nic i wygląda to kiepsko ale po wgraniu poprawki pojawiły się tam jakieś krzaczki i teraz jest dużo lepiej. Może wcześniej coś się nie wczytywało.
Brakujące oznakowanie: Brak słupków przy niektórych odcinkach dróg między miejscowościami, chyba że jest to zamierzone.

Urywające się drogi z krzakami na środku:
[Obrazek: Zrzut-ekranu-2025-04-05-124923.png]
[Obrazek: Zrzut-ekranu-2025-04-05-124850.png]

Niestety, po wgraniu poprawki, tekstury podłoża na niektórych tile'ach się zepsuły:
[Obrazek: Zrzut-ekranu-2025-04-05-125056.png]
[Obrazek: Zrzut-ekranu-2025-04-05-125012.png]

Poza tym jest świetnie.
 Podziękowania za post: Kierowca_MPK_Andrzej(+1) , uink_2(+1) , Konduktor5-8(+1)
Odpowiedz

#24

Przecież to co jest w generic należy do obiektów z podstawki gry. Trees_MC też do nich należą, o ile sie nie myle. No chyba, że ma sie pirata, albo usunęło podstawowe pliki - wtedy pomoże spójność plików.
 Podziękowania za post: adamets2(+1)
Odpowiedz

#25
Information 

Gra nie może znaleść pliku Sceneryobjcts ... . Można link do pobrania brakujących plików?
Odpowiedz

#26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.04.2025, 21:45 przez KMSzczecin.)

(05.04.2025, 17:27)mistersix napisał(a): Przecież to co jest w generic należy do obiektów z podstawki gry.

Chyba, że ktoś dorzuci tam bonus od siebie. Fuel.sco nie jest obiektem zawartym w podstawce.

(05.04.2025, 17:27)mistersix napisał(a): Trees_MC też do nich należą, o ile sie nie myle. No chyba, że ma sie pirata, albo usunęło podstawowe pliki - wtedy pomoże spójność plików.

Chyba, że ktoś dorzuci tam bonus od siebie. Buttercup_01.sco nie jest obiektem zawartym w podstawce. tree_large_01 (2).sco to użyta kopia obiektu podstawowego, a że dubli w podstawce też nie ma - no to tego pliku nie ma.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1)
Odpowiedz

#27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.04.2025, 20:45 przez adamets2.)

Ja jeszcze co do mapki. Wczoraj sobie znów pojeździłem i mam takie pytanie: czy stanie na przejeździe kolejowym ok 4 min. było zamierzone czy nie? Generalnie fajnie sobie tak stać i najpierw przejedzie jeden pociąg, potem po 2 min. drugi:) Wyłączyłem nawet silnik:) Tylko, że potem ma się 4 min. opóźnienia zwiększające się do 6 min. bo sznur pojazdów Ai potem w stronę Potoku zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych gdzie jest duży ruch. Może szlaban powinien się otwierać zaraz jak przejedzie pierwszy pociąg? A potem zamknąć jak ma pojechać drugi? Bo obecnie szlaban jest zamknięty aż przejadą obydwa.

A mapka szczególnie wieczorem przepiękna!
Odpowiedz

#28

Nie wiem czy było zamierzone czy nie, ale nie ma to większego znaczenia w kontekście tego co chcę przekazać. A mianowicie sytuacja, którą opisujesz jest całkowicie normalna w rzeczywistości, więc w omsi tak samo nie powinno być to dziwne. Tym bardziej przy mapie mającej oddawać taki a nie inny klimat.
Ja będę zdrów z pewnością lecz nie dziś
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

 Podziękowania za post: adamets2(+1) , Konduktor5-8(+1) , Jakuba(+1)
Odpowiedz

#29

To ja też się może wypowiem, mapa moim zdaniem jest zrobiona idealnie, jazda na tych " obiegach " nie potrafi się znudzić:D
Modyfikacja dodająca bileterkę emar to kolejne cudo, mapa sztos
Odpowiedz

#30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2025, 15:05 przez adamets2.)

[Obrazek: oY8Q0A5.jpg]

Mieszkańcy tego bloku to chyba mają zatrudnionego egzorcystę na etacie  :D To nowa wersji filmu Duch? Tylko tym razem nie domki, a cały blok zbudowano na cmentarzu?  :D

A tak na poważnie: czy istnieje gdziekolwiek w Polsce blok przylegający bezpośrednio do cmentarza?  :D Jedno jest pewne - horrorów nie muszą tam oglądać...  :D

Dobra - teraz już całkowicie na poważnie - cmentarz naprawdę fajnie i szczegółowo zrobiony. Są nawet różne nagrobki. Fajnie, że nawet takie drobiazgi są dopracowane na mapce tylko to nieszczęsne usytuowanie...  :D

Dodam jeszcze, że zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami odległość budynków mieszkalnych od cmentarza musi wynosić co najmniej 150m. W uzasadnionych przypadkach 50m. Tutaj od balkonu na parterze do cmentarza są może 2m
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości