Odpowiedź 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[OMSI 2] Performance relevant Settings By Oblong [tłumaczenie]
Autor Wiadomość

Endhaltestelle bitte aussteige
Zbanowani
Liczba postów: 100
Dołączył: 09-2020
Post: #1
Performance relevant Settings By Oblong [tłumaczenie]
Jest to tłumaczenie tego poradnika z angielskiego na polski.

Uwagi Autora:
Oblong napisał(a):To jest przetłumaczona wersja tego przewodnika. Zrobiłem, co mogłem, z tłumaczeniem, ale możliwe są błędy w tłumaczeniu i błędy gramatyczne.

Informacje ogólne
 W przeciwieństwie do większości innych gier, najnowsza i najpotężniejsza karta graficzna nie pomoże ci zbytnio w wydajności. OMSI potrzebuje szybkiego procesora, najlepiej dwurdzeniowego lub więcej, z co najmniej 3GHz (dla AMD, dla Intela może to być trochę mniej). Jeżeli chcesz poprawić wydajność, musisz poprawić wykorzystanie procesora. W Omsi procesor przygotowuje również prawie całą grafikę, dzięki czemu karta graficzna jest tylko do ostatecznego renderowania. Oznacza to, że ilość obiektów, a także ilość AI (samochody, autobusy i ludzie) należy ustawić zgodnie z mocą twojego procesora

Jeżeli uzyskasz mniej niż 7-10 FPS (klatek na sekundę) , silnik fizyki zaczyna się psuć (glitch'ować – przyp. tłum.), a autobus zaczyna podskakiwać.

„Patch 4 GB”
 Jeżeli szukasz pomocy dotyczącej problemów z wydajnością, możesz często przeczytać „użyj poprawki 4 GB”, ale z jakiego powodu? OMSI, jako aplikacja 32-bitowa, nie może używać więcej niż 4 GB pamięci RAM. 2 z 4 GB są zarezerwowane dla systemu, więc OMSI zwykle może używać tylko 2 GB pamięci RAM, ale w exe można ustawić oznaczenie, które zezwala aplikacji 32-bitowej na wykorzystanie całego 4 GB.

Pomaga to w OMSI z bardzo dużymi mapami, które wymagają dużo pamięci RAM. Ta poprawka technicznie pomaga tylko wtedy, gdy masz problemy z białymi teksturami.


Zaawansowane ustawienia
[Obrazek: attachment.php?aid=2982]

Najważniejsze rzeczy:
  • Autozapis
 Za każdym razem kiedy zatrzymuje się autobus, OMSI zapisuje bieżącą sytuację. Może to spowodować krótkie zawieszenie, zwłaszcza gdy wydajność jest już niska. Jeżeli cię to denerwuje, a OMSI działa dość stabilnie, możesz to tutaj dezaktywować, ale pamiętaj, że musisz ręcznie zapisać sytuację, gdy zamykasz OMSI, w przeciwnym razie nie będziesz mógł kontynuować w tym momencie i możliwe będzie rozpoczęcie tylko nowych sytuacji.
  • Zmniejszona wielowątkowość
 Ta opcja jest mniej więcej pozostałością po wczesnej erze Omsi 2, kiedy nowa wielowątkowość (oznacza użycie wielu rdzeni procesora) spowodowała pewne problemy. Dość mocno obniża wydajność; jeżeli nie masz problemów, wyłącz tę opcję.
  • Wczytaj całą mapę na starcie
 Użyj tego tylko wtedy, gdy twój komputer ma problemy z ładowaniem nowych kafelków. Dzięki tej opcji czas wczytywania nowych kafelków jest krótszy, ale ogólna wydajność może również nieco spaść, a duże mapy wymagają bardzo dużo czasu na załadowanie. Bardzo duże mapy mogą się nie załadować z powodu 32-bitowego ograniczenia użycia pamięci RAM.


Ustawienia grafiki
[Obrazek: attachment.php?aid=2978]
  • Docelowa liczba klatek
 Ogranicza maksymalną liczbę klatek na sekundę
  • Liczba sąsiednich bloków
 Ilość kafli w każdym kierunku. 1 oznacza, że załadowanych jest 9 kafli, a 2 oznacza, że wokół ciebie masz 25 kafli. Ta opcja ma dość duży wpływ na wydajność. Ciekawostką jest to, że Omsi ma dynamiczną redukcję liczby kafli. Więcej na ten temat w Grafice (zaawansowane).
  • Maks. zakres widoczności
 Gdy odległość między tobą a obiektem jest większa niż wartość (w metrach), to nie zostanie pokazany obiekt. Zmniejszenie tej wartości może poprawić wydajność. Jeżeli wartość będzie zbyt niska, to możesz zobaczyć obiekt odradzający się przed tobą i przegapić znaki oraz światła drogowe.
  • Min. rozmiar obiektu (% rozmiaru ekranu)
 Jeżeli obiekt jest mniejszy niż ta wartość, to nie zostanie wyświetlony. Ta opcja ma zapobiec renderowaniu zbyt małego obiektu. Nie mam dużego doświadczenia, jak duży ma to wpływ na wydajność.
  • ... dla odbić
 Jeżeli obiekt jest mniejszy niż ta wartość, to jego odbicia nie zostaną pokazane. Odbicia to przeważnie tylko niektóre tekstury, więc ta opcja nie powinna być bardzo ważna.
  • Odbicia w czasie rzeczywistym
 Brak: lusterka są wyłączone

 Ekonomiczne: W razie potrzeby lusterka są renderowane z mniejszą liczbą klatek na sekundę. Początkowo oznaczało to, że lusterka są renderowane jeden po drugim, więc przy 3 punktach lustrzanych każde z nich działałoby z prędkością 1/3 liczby klatek na sekundę, ale (tak myślę), że wersja 1.6 niewidoczne lustra i tak nie renderuje. Oznacza to, że możesz uzyskać lusterka, które zwykle nie zacinają się tak bardzo w tym ustawieniu

 Pełne: każde widoczne lustro jest renderowane z taką samą liczbą klatek na sekundę jak w grze. Nie polecam tego ustawienia, ponieważ może znacznie zmniejszyć wydajność.
  • Systemy cząsteczek
 Po moim doświadczeniu nie mają dużego wpływu na wykonanie, ale dodają kilka fajnych szczegółów. Układy cząsteczkowe to spaliny z samochodów, autobusów i kominów, tak samo jak woda rozbryzgowa na mokrych pasach. Powinieneś zmienić te ustawienia tylko jeśli inne ustawienia nie pomogły wystarczająco. W takim przypadku należy zacząć od zmniejszenia „Maks. Cząstki na emitera”.
  • Maks. złożoność obiektów
 Oznacza, ile szczegółów jest pokazanych na mapie. Może mieć ograniczoną funkcjonalność z zawartością freeware (ponieważ priorytet obiektu ustawia twórca obiektu). Ta opcja może pomóc zwiększyć wydajność lub kiedy otrzymujesz białe tekstury.
  • Maks. złożoność mapy
 Oznacza, jak daleko od głównego obszaru są pokazywane obiekty. Ponieważ priorytety są ustalane w edytorze map przez twórcę, może ono również mieć ograniczoną funkcjonalność. Zmniejszenie tego ustawienia powinno poprawić nieco wydajność.
  • Maks. złożoność mapy
 Cienie: Zawsze dezaktywuj tę opcję. Kosztuje znacznie więcej wydajności niż poprawia grafikę. Cienie mogą zmniejszyć liczbę klatek na sekundę do jednej trzeciej, a nawet połowy.

 Odbicia w deszczu: oznacza mokre ulice. Dodaje całkiem sporo do grafiki, wyłącz ją tylko wtedy, gdy masz duży spadek liczby klatek na sekundę na mokrych ulicach.

  Widoczni ludzie w odbiciach deszczu: nie mam doświadczenia z tą opcją, nigdy jej nie aktywowałem. Spróbuj sam.

Grafika (zaawansowane)
[Obrazek: attachment.php?aid=2979]
  • Tryb ekonomiczny
 Aktywny tylko wtedy, gdy odbicia w czasie rzeczywistym są ustawione na Pełne. Ta opcja ustawia odbicia w czasie rzeczywistym na ekonomiczne, gdy liczba klatek na sekundę spadnie poniżej górnej wartości i ponownie ustawia się na Pełne, gdy liczba klatek na sekundę przekroczy dolną wartość. Ustawienie obu wartości tak, aby były blisko siebie, może powodować duże wahania liczby klatek na sekundę, gdy OMSI oscyluje między obydwoma ustawieniami.
  • Dynamiczna redukcja bloków
 To bardzo przydatna opcja. Automatycznie zmniejsza liczbę sąsiadujących kafelków, gdy FPS (liczba klatek na sekundę – przyp. tłum.) spada poniżej górnej wartości i zwiększa ją, gdy FPS przekracza dolną wartość. Dzięki temu możesz mieć dobrą liczbę klatek na sekundę w mieście i dobry zasięg wizualny na mapach wiejskich.
  • Tekstury
 Dwie opcje mogą pomóc w przypadku starych sterowników graficznych z małą pamięcią VRAM (pamięć karty graficznej – przyp. tłum.). Wadą jest to, że OMSI wygląda jak gra N64 / PlayStation 1 z deaktywowanymi tymi opcjami.
  • Maksymalna pamięć tekstur dla tekstur o wysokiej rozdzielczości
 Maks. Tex. Mem. for high.res Tex load ("Maksymalna pamięć tekstur dla tekstur o wysokiej rozdzielczości": Mówi się, że powinieneś ustawić tę wartość tak, aby była nieco mniejsza niż ilość twojej pamięci VRAM (ale nie jestem pewien, czy to jest prawda, ponieważ OMSI zawsze całkowicie wypełnia moją pamięć VRAM).
  • Rozmiary tekstur odbić w czasie rzeczywistym
 Rozmiar tekstury odbić w czasie rzeczywistym: oznacza rozdzielczość lusterek, np. 512 oznacza, że ​​lustra mają rozdzielczość 512x512. Wartość między 256 a 512 jest w porządku, jeśli masz Wyświetlacz 4K niż prawdopodobnie 1024 jest lepszy. Nigdy nie ustawiaj tej wartości na wysoką (wyższą niż rozdzielczość ekranu), w przeciwnym razie lustra zepsują się i nie będą działać.

Dzwięk
[Obrazek: attachment.php?aid=2981]
 Tutaj najważniejsze: Maks. Liczba dźwięków
Zbyt mała wartość prowadzi do brakujących dźwięków, cichych pasażerów itp. Zbyt wysoka wartość może obniżyć wydajność, ponieważ dźwięki muszą być dekodowane przez procesor.

Ruch AI
[Obrazek: attachment.php?aid=2980]
  • Maks. liczba ruchu ulicznego: Niezaplanowane
 Określa, ile pojazdów (samochodów, ciężarówek ...) jeździ po mapie. Jest to jedno z najważniejszych ustawień, ponieważ pojazdy AI wymagają dużej mocy procesora. Aby uzyskać dobrą wydajność, utrzymuj niską wartość. Tutaj musisz znaleźć dobry kompromis między natężeniem ruchu wokół siebie a dobrą wydajnością.
  • Współczynnik ruchu drogowego
 OMSI ma natężenie ruchu zależne od pory dnia, dzięki tej opcji możesz wpływać na natężenie ruchu. Niższa wartość prowadzi do lepszej wydajności, ale także do bardziej pustych ulic.
  • Zaparkowane auta
 OMSI ma stałe miejsca parkingowe. Ta wartość określa, ile z nich jest używanych. Zaparkowane samochody nie zmniejszają wydajności tak, jak samochody jeżdżące, ale zwiększają liczbę obiektów, które należy renderować.
  • Maksymalna liczba ludzi
 Określa liczbę ludzi na mapie. Ogranicza również maks. Ilość pasażerów, jaką możesz mieć. Potrzebują również dużej mocy procesora (nie tak dużo jak pojazdy, ale wciąż dość dużo). Aby uzyskać dobrą wydajność, nie ustawiaj tej wartości na wysoką.
  • Pasażerowie na przystankach
 W zależności od pory dnia na autobus czeka mniej lub więcej pasażerów. Dzięki tej wartości możesz mieć na to wpływ.
  • Planowe
 Ustawia liczbę autobusów, tramwajów, pociągów itp. Jeżdżących po mapie. Aby uzyskać dobrą wydajność, utrzymuj tę wartość na niskim poziomie, wynoszącym 10 lub mniej.
  • Priorytet rozkładu
 Różne linie autobusowe mają różne priorytety. Podczas gdy główne linie autobusowe mają bardzo wysoki priorytet, inne linie wyłącznie AI są mniej ważne. Jeśli ustawisz to niżej, zobaczysz coraz mniej innych autobusów, tramwajów, pociągów itp. Aby uzyskać dobrą różnorodność, utrzymuj tę wartość na 4 i zmniejsz „Maksymalny ruch drogowy. Planowe ”.
  • Użyj zredukowanej listy AI
 Nie jestem pewien, czy ta opcja naprawdę ma jakąkolwiek zaletę. Spróbuj sam ...


Jak poprawić wydajność (podsumowanie najważniejszych rzeczy)

  • Zmniejsz liczbę sąsiadujących płytek (1-2)
  • Wyłącz cienie
  • Ustaw maksymalny ruch drogowy Licznik: nieplanowany poniżej 100
  • Ustaw maksymalny ruch drogowy Licznik: zaplanowany poniżej 10
  • Ustaw Maks. liczbę ludzi poniżej 150
  • Zmniejsz współczynnik ruchu drogowego
  • Ustaw maks. Liczba dźwięków od 250 do 400
  • Zmniejsz maksymalną złożoność obiektów i map
  • Zmniejsz maks. Obj. Widoczność Odległość
 Następnie wypróbuj inne ustawienia. Znalezienie najlepszego ustawienia zajmuje trochę czasu. Ponieważ każdy komputer jest nieco inny, nie ma ogólnego rozwiązania.

Uwagi końcowe

Mam nadzieję, że ten przewodnik pomoże ci znaleźć najlepsze ustawienia dla twojego komputera. Muszę przyznać, że nie mam doświadczenia ze wszystkimi ustawieniami, ale myślę, że omówiłem najważniejsze rzeczy.


Wszystkie oświadczenia bez gwarancji. Baw się dobrze z OMSI!
┌──────────────────┐
│Licencja: CC0 1.0 Universal │
└──────────────────┘


Załączone pliki Miniatury
                   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.12.2020 20:54 przez Anonim17PL.)
26.12.2020 23:48
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: skrzypek , Pro123
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: