[OMSI 2] Projekt Lublin | ||||||
Świetna mapa! Lublin bardzo dobrze odwzorowany. Jedynie jak dla mnie to trochę za ciche zapowiedzi przystanków słyszane w autobusie oraz na linii 55 mam zapowiedzi przystanków z opóźnieniem tj. wyjeżdżam z zatoczki i dopiero wskakuje zapowiedź przystanku z którego wyjeżdżałem chwilę później zapowiedź nastepnego ( i ta zapowiedź myślę że jest we właściwym miejscu). Poza tym czekam z niecierpliwością na kolejne linie:)
To przesunięcie zapowiedzi to jest ciekawa sprawa. Nie wiem dlaczego, ale czasami mimo że w oknie wyboru rozkładu pierwszy przystanek to np. Felin Europark, to po zatwierdzeniu jest nim Doświadczalna. Wtedy wystarczy po prostu albo anulować rozkład i ponownie go wybrać, albo przełączyć ręcznie jedną zapowiedź.
Zabierałem się do tego posta od wydania mapy/projektu (w wersji 2.0), ale wreszcie nadszedł ten dzień.
Zacznę od tego, że jako mieszkaniec Lublina jestem zachwycony i bardzo wdzięczny, że powstała ta mapa (wyślę Wam jakiś skromny "donejt"). Jednocześnie podziwiam autorów, że wybrali akurat linię 55 (i 156), gdzie od 2 lat trwa nieustanna przebudowa Drogi Męczenników Majdanka. Najpierw 2 nowe skrzyżowania przy Wrońskiej i Startowej, ostatnio przebudowa skrzyżowania Lotniczej. Teraz doszła (zakończyła się) przebudowa skrzyżowania Grabskiego i Sulisławskiej, a lada dzień zacznie się przebudowa ronda "pod Galą". Zatem dzięki Panowie za ciężką pracę którą włożyliście (i wciąż wkładacie) w ten projekt. Teraz pora przejść do problemów jakie napotykałem (i wciąż napotykam). Problemy te występują na 2 komputerach jakie posiadam (zarówno na czystej jak i "mojej wersji" gry z 4 GB patchem w wersji 2.2.32): 1. laptopie: i5 4200M, 16 GB RAM, 500 GB SSD, NVIDIA GeForce GT 755M 2. stacjonarka: i7 8700K, 32 GB RAM, GeForce GTX 1070Ti Oto problemy/błędy: 1. Po wyczyszczeniu pamięci mapy, gdy wybieram jako punkt startowy: Zajezdnie, Chodźki Szpital albo Felin Europark ładuje mi się pusta przestrzeń (mam wszystkie obiekty i spliny oraz zgodnie z instrukcją wykasowałem obiekty po projekcie Lublin 1.1). Zatem muszę wybierać pętle na Felinie lub na Choinach (wersja 2017) lub Majdanek (wersja 2013) i wówczas "teleportować się", gdy chcę wystartować z tych miejsc, które mi się nie ładują. 2. W dzień powszedni ( bo w niedzielę nic takiego się nie dzieje) na ul. Lubartowskiej na przeciwko hali "LSS BAZAR" (jadąc od Majdanka/Felina) zawsze trafiam na trolejbus stojący "pod prąd" (i robi się korek w przeciwną stronę), załączam screen: ![]() 3. Na pętli Felin samo "pojawienie się" jakiegoś MANa AI na skrajnym lewym "peronie" powoduje korek trolejbusowy (screen) ![]() Po usunięciu autobusu trolejbusy od razu ruszają (screen) ![]() Jeśli tylko przyjedzie kolejny autobus (AI), to sytuacja się powtarza (trolejbusy AI się zatrzymują( ![]() 4. Nie wiem czy to tylko u mnie, ale Dekutowskiego nie "styka się" ![]() ![]() 5. jak już kolega mnichlbn wspomniał (według mnie też) zapowiedzi są za cicho. Wyjątkiem są "Rondo Kilara" oraz "Galeria Labirynt" i to do ich poziomu głośności zrównałbym głośność pozostałych zapowiedzi. No i to tyle co mi w tej chwili przychodzi do głowy. na kilkanaście przejazdów zarówno 55 jak i 156. Raz jeszcze dziękuje Wam za ten projekt i życzę powodzenia w dalszych pracach (które jak widzę na Waszej stronie wciąż trwają) nad rozwojem projektu/mapy.
Dzięki za opinię
![]() ![]() 1. Nie wydaje mi się, żebym mógł cokolwiek na to poradzić. Raczej to mimo wszystko nie jest wina mapy, bo u mnie nic takiego się nie dzieje. 2. i 3. - przyjrzę się. 4. Dekutowskiego się nie styka i nie będzie się stykać, bo powstało zniekształcenie między dwoma rondami. I tak tamtędy nie przejeżdża żadna z planowanych linii. 5. Zapowiedzi jak dla mnie są dobre, nie lubię mieć ich za głośno, ale można je w jakimś stopniu podgłośnić w plikach konfiguracyjnych autobusu. Rondo Kilara i Galeria Labirynt są wyraźnie głośniejsze od innych w rzeczywistości, pewnie dlatego, że były dogrywane.
A może by się dało połączyć tak "na ślinę", żeby w ogóle dało się w miarę realistycznie przejechać?
![]() (Oczywiście ogólnie super robota!)
Mogę zrobić nierealistyczny zakręt na niej, wtedy się uda połączyć. Myślę, że zapytam o to w ankiecie, razem z kilkoma innymi drobnymi sprawami.
W wersji 2.0 nurtuje mnie kwestia plików ttl (odjazdy z pętli) zarówno dla linii grywalnych (55 i 156), jak i tych ujętych dla AI.
W wersji z 2013 rokiem rozkłady dla obu linii grywalnych, jak i dla linii 3, 7, 9, 13, 14, 15, 26, 34, 57 i 158 są poprawne dla tego roku. Linie 4, 6, 10, 17, 18, 23, 31, 39, 151, 153, 155, 160 i 161 (która wtedy nie istniała - w zamian była linia 28) mają rozkład poprawny dla 2017 roku. Za to linia 909 ma sam plik ttp bez pliku ttl. W wersji z 2017 rokiem poprawne są rozkłady tylko dla linii 34 i 158. Są też rozkłady poprawne dla 2013 roku dla obu linii grywalnych oraz linii 3, 9 (która miała już wtedy numer 159), 13, 14, 15, 26 i 57 oraz same pliki ttp (bez plików ttl) dla linii 31, 160 i 909. Różnica między poszczególnymi rocznikami rozkładów polega na zapisie numeru brygady (dla 2013 r. sama liczba rzymska, dla 2017 r. format linia-numer brygady dwucyfrową liczbą arabską). Kwestia ta może wydawać się skomplikowana i błaha, ale w miarę możliwości prosiłbym o jej wyjaśnienie.
Widzę jesteś bardzo wnikliwy
![]() ![]()
Dziękuję za wyjaśnienie.
Co ciekawe, w opisanym folderze znalazłem rozkład linii 7... tylko dla weekendów! Na dni powszednie pewnie nie ma ze względu na skomplikowane łączenia z linią 30 i trochę też z 2 - mam rację? I tak trochę poza tematem - jeśli masz więcej rozkładów dla Lublina niż to co zawarto w mapie, to przyślij mi proszę na PW (np. w jakimś txt).
Tak właśnie, rozkład 7 w dni powszednie to straszna sieczka, a nie chciało mi się specjalnie dla linii AI kombinować z obsługą łączeń. Podobna sprawa jest ze 158 i jej łączeniami ze 156 w wakacyjne soboty (ale w przyszłej wersji jest to już uwzględnione, bo obie linie są grywalne) i może z czymś jeszcze, czego nie pamiętam. Rozkłady mam w pliku .xls, postaram się niedługo wysłać.
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |