Pad GameSir T4 Cyclone Pro w Omsi 2 i innych symulatorach | |||
Kupiłem 2 dni tego pada:
GameSir T4 Cyclone Pro https://www.gamesir.hk/products/gamesir-t4-cyclone-pro I jestem zachwycony... Wcześniej używałem pada od xbox series x więc nie byle co i właściwie z miejsca przestawiłem się na GS. Największe zalety tego pada to: - efekt HALO na triggerach i analogach - manetki z tyłu - wibracje w triggerach (po konfiguracji) - współpraca oprócz z PC jeszcze z telefonami i nintendo switch - konfigurowanie niemal wszystkiego za pomocą aplikacji - podręczne przypisywanie manetek do przycisków (trwające poniżej 5 sek.) - podręczne przypisywanie funkcji turbo itp (nie przydatne w symulatorach, ale piszę jakby ktoś grał w jeszcze inne gatunki) - mega lekki ZASTOSOWANIE W OMSI 2 - kierowanie w Omsi 2 padem jest 2x bardziej czułe niż w innych grach. Oznacza to, że nawet niewielkie przesunięcie analogu w prawo albo lewo powoduje już, że pojazd skręca. Ten pad z analogami z efektem HALO jest precyzyjniejszy od np. xbox series x/ xbox one - oznacza to, że pozycja centralna jest idealna, a także znacznie bardziej precyzyjne jest samo sterowanie za pomocą tego analoga. Rzecz na potrzeby Omsi 2 bezcenna! - w moim ustawieniu muszę cały czas kontrolować prawy analog (nie jak w innych grach gdzie może być w pozycji neutralnej) - oznacza to, że jednocześnie nie mogę np nie puszczając tego analogu wcisnąć RT odpowiadający za kierunek - na pomoc przychodzą bezcenne manetki z tyłu! ![]() ZASTOSOWANIE W INNYCH SYMULATORACH - wibracje na triggerach - WOW po prostu WOW - nie tylko wibracje w padzie, ale też na triggerach dają naprawdę fajne efekty - narazie przetestowane na ETS2, ale myślę, że to będzie wszędzie - to co już pisałem przy okazji Omsi 2 - mega precyzyjne kierowanie co w przypadku symulatorów ma ogromne znaczenie Czy ma jakieś wady? - Osoby z dużymi dłońmi mogą czuć mniejszy komfort niż w przypadku padów od xboxa. Ja akurat mam małe dłonie więc ten pad idealnie mi pasuje. Dla osób z małymi dłońmi to akurat zaleta - Wibracje wydają mi się trochę bardziej "sztuczne" niż w padach od xboxa PODSUMOWANIE: Pada kupiłem z myślą, że raczej potestuję na Omsi 2 i oddam... Nic z tego ![]()
Pisałem to już w temacie dotyczącym obsługi pada od xboxa, ale mały spam (powtórzenie w tym temacie) jakby ktoś nie trafił na tamten temat , bo to ważne.
Niedziałający DPAD w tym padzie i każdym innym, możemy na potrzeby Omsi zmapować zewnętrznym programem o nazwie Xpadder. Do poszukania takiego rozwiązania skłoniła mnie sugestia Konduktor5-8 za co mu serdecznie dziękuję.
Czy omsi potraktuje go jako osobny kontroler, czy "zepnie" z kierownicą?? Pytam, bo mógłbym rozważać go jako mini-buttonbox. Nie wszystkie funkcje byłyby wykorzystane (np. tylne manetki, tym bardziej że to analogi), ale przy pomocy xpaddera czy joy to key`a można by ogarnąć co nieco, "oszukując" przy tym trochę omsi. Jako że moja kierownica ma zalecane pady/joy`e od xboxa, to ceikaw jestem, co dodałyby do jej działania??
![]() ![]()
Do tego zastosowania co piszesz zdecydowanie polecam jakiś buttonbox lub jakąś dodatkową, małą klawiaturę bezprzewodową. Raczej użycie pada tylko do tego wg. mnie bez sensu.
Tak myślałem, zwykł klawiaturka, nawet mała nie bardzo, bo zdubluje klawiaturę. Bardziej coś, co się z nią nie pokrywa, tylko nadaje do przypisania inne, nowe wartości
![]()
Jest już wątek dotyczący pada od xboxa: https://strefa-omsi.pl/Watek-Ustawienia-...light=xbox
i tam podawałem ustawienia, ale jako, że teraz używam tego to napiszę tutaj. UWAGA: wszystkie informacje zawarte w tym poście sprawdzą się również w przypadku padów od xbox/360/one/series x EUREKA! A więc tak - po 1,5 roku grania w OMSI i niemal poddania się w kwestii lepszego ustawienia dzisiaj zupełnie przypadkowo odkryłem najlepsze ustawienia. Nie wiem jak to mogłem wcześniej ominąć mimo, że szukałem ![]() Wszystko sprowadza się do: 1. Zmiany w menu głównym języka na angielski bo w polskiej wersji nie da się poprawnie ustawić 2. Ustawić jak na screenie poniżej: ![]() Jak ktoś czytał w wątku o padzie od xboxa jak się męczyłem grając jednocześnie trigerami i prawym analogiem do przyśpieszania/zwalniania oraz czytał o tym na czacie ![]() Druga ważna poprawka jaką musimy zrobić to ustawić właściwy promień skrętu (to pomaga w płynniejszym używaniu kierownicy). Niestety to wymaga ręcznego edytowania plików w każdym autobusie. - Musimy odszukać plik odpowiedzialny za ustawienia np.: O 530.cfg ,który będzie się znajdował w katalogu: vehicles/AC O530/Model - Następnie w trybie edycji znaleźć ciąg: Axle_Steering_0_L - Zmienić z 1680 na 530 (zalecane do padów od xboxa) Te poprawki, jak pisałem dadzą płynniejszą (mniej rwaną) kontrolę nad kierownicą. | |||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
2 gości |