Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Pad GameSir T4 Cyclone Pro w Omsi 2 i innych symulatorach

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.03.2024, 22:40 przez adamets2.)

Kupiłem 2 dni tego pada:

GameSir T4 Cyclone Pro

https://www.gamesir.hk/products/gamesir-t4-cyclone-pro

I jestem zachwycony... Wcześniej używałem pada od xbox series x więc nie byle co i właściwie z miejsca przestawiłem się na GS.

Największe zalety tego pada to:

- efekt HALO na triggerach i analogach
- manetki z tyłu
- wibracje w triggerach (po konfiguracji)
- współpraca oprócz z PC jeszcze z telefonami i nintendo switch
- konfigurowanie niemal wszystkiego za pomocą aplikacji
- podręczne przypisywanie manetek do przycisków (trwające poniżej 5 sek.)
- podręczne przypisywanie funkcji turbo itp (nie przydatne w symulatorach, ale piszę jakby ktoś grał w jeszcze inne gatunki)
- mega lekki


ZASTOSOWANIE W OMSI 2


- kierowanie w Omsi 2 padem jest 2x bardziej czułe niż w innych grach. Oznacza to, że nawet niewielkie przesunięcie analogu w prawo albo lewo powoduje już, że pojazd skręca. Ten pad z analogami z efektem HALO jest precyzyjniejszy od np. xbox series x/ xbox one - oznacza to, że pozycja centralna jest idealna, a także znacznie bardziej precyzyjne jest samo sterowanie za pomocą tego analoga. Rzecz na potrzeby Omsi 2 bezcenna!

- w moim ustawieniu muszę cały czas kontrolować prawy analog (nie jak w innych grach gdzie może być w pozycji neutralnej) - oznacza to, że jednocześnie nie mogę np nie puszczając tego analogu wcisnąć RT odpowiadający za kierunek - na pomoc przychodzą bezcenne manetki z tyłu!:)

ZASTOSOWANIE W INNYCH SYMULATORACH

- wibracje na triggerach - WOW po prostu WOW - nie tylko wibracje w padzie, ale też na triggerach dają naprawdę fajne efekty - narazie przetestowane na ETS2, ale myślę, że to będzie wszędzie

- to co już pisałem przy okazji Omsi 2 - mega precyzyjne kierowanie co w przypadku symulatorów ma ogromne znaczenie

Czy ma jakieś wady?

- Osoby z dużymi dłońmi mogą czuć mniejszy komfort niż w przypadku padów od xboxa. Ja akurat mam małe dłonie więc ten pad idealnie mi pasuje. Dla osób z małymi dłońmi to akurat zaleta

- Wibracje wydają mi się trochę bardziej "sztuczne" niż w padach od xboxa

PODSUMOWANIE:

Pada kupiłem z myślą, że raczej potestuję na Omsi 2 i oddam... Nic z tego:) Zakochałem się w nim od pierwszego wejrzenia i kupię chyba jeszcze jednego. Nie wiem jak w innych gatunkach gier, ale w symulatorach to moim zdaniem sprawdza się wyśmienicie. Cena padów z podobnymi funkcjami jak manetki z tyłu czy efekt HALO jak w padach do xbox series x ELITE wynosi ok 2x, 3x tyle w zależności od wersji. Ja zapłaciłem za niego 199zł. Także cenowo nie jest źle. Ja osobiście POLECAM
 Podziękowania za post: Konduktor5-8(+1)
Odpowiedz

#2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2024, 22:25 przez adamets2.)

Pisałem to już w temacie dotyczącym obsługi pada od xboxa, ale mały spam (powtórzenie w tym temacie) jakby ktoś nie trafił na tamten temat , bo to ważne.

Niedziałający DPAD w tym padzie i każdym innym, możemy na potrzeby Omsi zmapować zewnętrznym programem o nazwie Xpadder. Do poszukania takiego rozwiązania skłoniła mnie sugestia Konduktor5-8 za co mu serdecznie dziękuję.
Odpowiedz

#3

Czy omsi potraktuje go jako osobny kontroler, czy "zepnie" z kierownicą?? Pytam, bo mógłbym rozważać go jako mini-buttonbox. Nie wszystkie funkcje byłyby wykorzystane (np. tylne manetki, tym bardziej że to analogi), ale przy pomocy xpaddera czy joy to key`a można by ogarnąć co nieco, "oszukując" przy tym trochę omsi. Jako że moja kierownica ma zalecane pady/joy`e od xboxa, to ceikaw jestem, co dodałyby do jej działania??:)
[Obrazek: Yun2YfX.jpeg]
Odpowiedz

#4

Do tego zastosowania co piszesz zdecydowanie polecam jakiś buttonbox lub jakąś dodatkową, małą klawiaturę bezprzewodową. Raczej użycie pada tylko do tego wg. mnie bez sensu.
Odpowiedz

#5

Tak myślałem, zwykł klawiaturka, nawet mała nie bardzo, bo zdubluje klawiaturę. Bardziej coś, co się z nią nie pokrywa, tylko nadaje do przypisania inne, nowe wartości
[Obrazek: Yun2YfX.jpeg]
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.11.2024, 02:29 przez adamets2.)

Jest już wątek dotyczący pada od xboxa: https://strefa-omsi.pl/Watek-Ustawienia-...light=xbox

 i tam podawałem ustawienia, ale jako, że teraz używam tego to napiszę tutaj.

UWAGA: wszystkie informacje zawarte w tym poście sprawdzą się również w przypadku padów od xbox/360/one/series x

EUREKA! A więc tak - po 1,5 roku grania w OMSI i niemal poddania się w kwestii lepszego ustawienia dzisiaj zupełnie przypadkowo odkryłem najlepsze ustawienia. Nie wiem jak to mogłem wcześniej ominąć mimo, że szukałem:)

Wszystko sprowadza się do:
1. Zmiany w menu głównym języka na angielski bo w polskiej wersji nie da się poprawnie ustawić
2. Ustawić jak na screenie poniżej:

[Obrazek: Epho1RD.jpg]]

Jak ktoś czytał w wątku o padzie od xboxa jak się męczyłem grając jednocześnie trigerami i prawym analogiem do przyśpieszania/zwalniania oraz czytał o tym na czacie:)  to wie jakie to było uciążliwe. Teraz wreszcie jest niemal jak w innych grach.

Druga ważna poprawka jaką musimy zrobić to ustawić właściwy promień skrętu (to pomaga w płynniejszym używaniu kierownicy). Niestety to wymaga ręcznego edytowania plików w każdym autobusie.
- Musimy odszukać plik odpowiedzialny za ustawienia np.: O 530.cfg ,który będzie się znajdował w katalogu: vehicles/AC O530/Model
- Następnie w trybie edycji znaleźć ciąg: Axle_Steering_0_L
- Zmienić z 1680 na 530 (zalecane do padów od xboxa)

Te poprawki, jak pisałem dadzą płynniejszą (mniej rwaną) kontrolę nad kierownicą.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości