Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problem z zatoką autobusową.

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.02.2017, 11:21 przez skawek.)

Witam

Bawię się w edytorze i próbuję stworzyć jakąś mapkę na własny użytek. Przerabiam standardowy Grundorf na bliższy polskim realiom. Ściągnąłem ostatnio dodatek, sa to zatoczki autobusowe pasujące do ulicy Seeburger 11m (podstawowego splina z Grundorfu). O ile w edytorze kolor tego obiektu jest odpowiedni, to gdy włączam grę coś nie gra, od razu na pierwszy rzut oka widać, że odcień asfaltu tej zatoczki różni się od standardowego splina. O co może chodzić? Myślałem, że to coś ze światłami na mapie, ale pomysły mi się kończą, może ktoś miał podobny problem?
Załączam screeny aby zobrazować ten problem.

Jak to wygląda w grze: https://zapodaj.net/757fe94557557.jpg.html
Jak to wyglada w edytorze map: https://zapodaj.net/9c1f39456b8ac.jpg.html
Odpowiedz

#2

Odcień tego obiektu zmienia się wraz z porą dnia? Jeśli tak, to o ile dobrze pamiętam, ktoś kiedyś miał podobny problem. Rozwiązaniem było ponowne nałożenie tekstury w programie do modelowania oraz zmiana tam niektórych ustawień podczas nakładania tekstury.
Pozdrawiam Przemo
Odpowiedz

#3

Zmienia się z porą roku a nie dnia. A jakie ustawienia trzeba było by zmienić. Można użyć do tego blendera czy nie bardzo?
Odpowiedz

#4

Znany błąd z Simple Street. Nie mogę sobie przypomnieć czy ten błąd został rozwiązany. Chyba niestety nie. :/

Nie mam komputera z OMSI, żeby sprawdzić, czy trzeba się bawić plikiem .sco, czy teksturą.
Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!

Odpowiedz

#5

Jeśli to obiekt o3d to najprawdopodobniej zbyt nisko ustawiony shader diffuse.
[Obrazek: fldoEhW.png]
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.02.2017, 08:43 przez zenek1000.)

Dziękuję za odpowiedź, tylko gdzie mogę zmienić ten nisko ustawiony "shader diffuse"?
Odpowiedz

#7

W programie do grafiki 3D.
[Obrazek: fldoEhW.png]
Odpowiedz

#8

No dobrze to wiem,że do tego potrzebny jest blender, ale gdzie mam zmienić te shader diffuse?
Odpowiedz

#9

Importujesz obiekt do Blendera i w zakładce materiałów to zmieniasz. Jeśli nie wiesz jak to zrobić to na YT są poradniki dotyczące podstaw.
[Obrazek: fldoEhW.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: