Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS

#1

Witam serdecznie, tak jak w temacie, szukam osoby która pomoże mi lub napisze krok po kroku instrukcję jak przekonwertować dowolny model autobusu na wersje DDS tak jak była ona w MAN-ach od Sobola. Była ona bardzo przydatna osobom które mają słabszy sprzęt, gdyż wersja DDS się w ogóle nie tnie, chodzi bardzo płynnie. Dlatego proszę o pomoc lub o szczegłową instrukcje jak przerobić dowolny model na wersje DDS. Można na przykładzie Citybus O405, bo właśnie on jest najbardziej FPS-o żerny. Proszę o pomoc.
Odpowiedz

#2

Zainstalować dowolny program obsługujący format dds i wyeksportować pliki w tym formacie. Przykładowo Gimp od wersji 2.10.10 natywnie obsługuje ten format.
Ja będę zdrów z pewnością lecz nie dziś
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz

#3

No dobra.. zeby pozmieniać np z tga na dds to nie bede miał problemu. Chodzi mi o to żeby pozmieniać jeszcze w skryptach czy tam w pliku model żeby to w grze działało. Co dokładnie muszę zmienić?
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019, 12:21 przez Sartorius.)

Oprócz nazw plików w plikach *.cfg modelu należałoby edytować pliki źródłowe modelu (te, z których w trakcie tworzenia pojazdu powstały pliki *.o3d) i zmienić rozszerzenie nazw tekstur, którymi oteksturowano mesh-e. W przeciwnym razie część tekstur program w dalszym ciągu wczyta z oryginalnych plików graficznych).
Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
Odpowiedz

#5

Wczyta bez tego. Wystarczy usunąć oryginalne pliki tekstur i pozostawić same dds, wtedy OMSI powinno je znaleźć.
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019, 13:40 przez busman84.)

Aha, czyli nie trzeba zmieniać nic w pliku .cfg? Wystarczy tylko pozapisywac tekstury w formacie .dds? Dobrze zrozumiałem? Bo odpalając model.cfg i pod linijką Texture-change są rozszerzenia .bmp to nie trzeba ich zmieniać na .dds?
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019, 14:38 przez MichauSto.)

Teoretycznie nie, przynajmniej dla części wpisów w cfg. Możesz być pierwszą osobą, która to sprawdzi i da znać.;)

Ja zaobserwowałem tylko takie zachowanie OMSI, że jeśli znajdzie tekstury w formacie dds, ładuje je ignorując rozszerzenie podane w modelu.
[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
Odpowiedz

#8

Moje OMSI zwariowało po wgraniu Twojej paczki DDS z Wiadomymi Lajonsami i na to patcha, zmieniającego wpisy w modelu z powrotem na tga. Pomogło otwarcie wszystkiego notatnikiem i użycie Ctrl+H.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

Odpowiedz

#9

Sprawdzilem i samo pozmienianie plików na .dds wystarczylo, teraz wozy chodzą bardzo płynnie. Jednak autobus jest cały czarny.. tekstura całego autobusu z wyjątkiem kół zrobiła się czarna.
Odpowiedz

#10

Wejdź w plik model pojazdu notatnikiem, kliknij wspomniany już skrót ctrl+H lub cmd+H, wyszukaj
Kod:
.jpg
Kod:
.bmp
Kod:
.tga
Kod:
.png
i zamień na
Kod:
.dds

:spi:
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości