Odpowiedź 
Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Autor Wiadomość

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 80
Dołączył: 09-2018
Post: #1
Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Witam serdecznie, tak jak w temacie, szukam osoby która pomoże mi lub napisze krok po kroku instrukcję jak przekonwertować dowolny model autobusu na wersje DDS tak jak była ona w MAN-ach od Sobola. Była ona bardzo przydatna osobom które mają słabszy sprzęt, gdyż wersja DDS się w ogóle nie tnie, chodzi bardzo płynnie. Dlatego proszę o pomoc lub o szczegłową instrukcje jak przerobić dowolny model na wersje DDS. Można na przykładzie Citybus O405, bo właśnie on jest najbardziej FPS-o żerny. Proszę o pomoc.

11.07.2019 19:53
Szukaj postów Cytat

Nazywam się N'Avoie
Super Moderatorzy
Liczba postów: 104
Dołączył: 09-2013
Podziękowań: 178
Post: #2
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Zainstalować dowolny program obsługujący format dds i wyeksportować pliki w tym formacie. Przykładowo Gimp od wersji 2.10.10 natywnie obsługuje ten format.


Ja będę zdrów z pewnością lecz nie dziś
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

12.07.2019 00:22
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 80
Dołączył: 09-2018
Post: #3
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
No dobra.. zeby pozmieniać np z tga na dds to nie bede miał problemu. Chodzi mi o to żeby pozmieniać jeszcze w skryptach czy tam w pliku model żeby to w grze działało. Co dokładnie muszę zmienić?

12.07.2019 10:49
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 210
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 73
Post: #4
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Oprócz nazw plików w plikach *.cfg modelu należałoby edytować pliki źródłowe modelu (te, z których w trakcie tworzenia pojazdu powstały pliki *.o3d) i zmienić rozszerzenie nazw tekstur, którymi oteksturowano mesh-e. W przeciwnym razie część tekstur program w dalszym ciągu wczyta z oryginalnych plików graficznych).


Rżnij karabinem w bruk ulicy, Twoja jest krew, a ich jest nafta!
— z: Julian Tuwim, „Do prostego człowieka”.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019 12:21 przez Sartorius.)
12.07.2019 12:19
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #5
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Wczyta bez tego. Wystarczy usunąć oryginalne pliki tekstur i pozostawić same dds, wtedy OMSI powinno je znaleźć.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
12.07.2019 13:03
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 80
Dołączył: 09-2018
Post: #6
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Aha, czyli nie trzeba zmieniać nic w pliku .cfg? Wystarczy tylko pozapisywac tekstury w formacie .dds? Dobrze zrozumiałem? Bo odpalając model.cfg i pod linijką Texture-change są rozszerzenia .bmp to nie trzeba ich zmieniać na .dds?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019 13:40 przez busman84.)
12.07.2019 13:39
Szukaj postów Cytat

Manul
Użytkownicy
Liczba postów: 219
Dołączył: 05-2013
Podziękowań: 628
Post: #7
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Teoretycznie nie, przynajmniej dla części wpisów w cfg. Możesz być pierwszą osobą, która to sprawdzi i da znać.;)

Ja zaobserwowałem tylko takie zachowanie OMSI, że jeśli znajdzie tekstury w formacie dds, ładuje je ignorując rozszerzenie podane w modelu.


[Obrazek: MydO7iC.jpg]
Miejsce na Twoją sygnaturę! Zadzwoń: 0-k̸̟͆i̷̗̿ͅe̶͙̥̊ ̴̖̻͊̀d̴͇̪̆y̴̝̩̅̎ŵ̶͍͜ ̶̣͂y̶̟͘d̸̛͙̪͑a̷̩̳͆
Dlaczego manul przebrał się za kota /bad4ever
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.07.2019 14:38 przez MichauSto.)
12.07.2019 14:36
Szukaj postów Cytat

Ekspert ds. A21
Super Moderatorzy
Liczba postów: 1,939
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 985
Post: #8
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Moje OMSI zwariowało po wgraniu Twojej paczki DDS z Wiadomymi Lajonsami i na to patcha, zmieniającego wpisy w modelu z powrotem na tga. Pomogło otwarcie wszystkiego notatnikiem i użycie Ctrl+H.


Towarzystwo GórnośląskiegoOkręguPontonowoPrzemysłowyEnklaLubuska
PC: Procesor: Intel Xeon E5-2680V3 3.2GHz, Karta graficzna: Inno3D RTX 3060Ti 8GB, RAM: 64GB OS: Windows 10 64-bit
Laptop: Procesor: Intel Core i7 10750H 2.6GHz, Karta graficzna: NVidia GeForce GTX1650Ti, RAM: 16GB OS: Windows 10 64-bit

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

12.07.2019 20:10
Szukaj postów Cytat

Zbanowany
Zbanowani
Liczba postów: 80
Dołączył: 09-2018
Post: #9
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Sprawdzilem i samo pozmienianie plików na .dds wystarczylo, teraz wozy chodzą bardzo płynnie. Jednak autobus jest cały czarny.. tekstura całego autobusu z wyjątkiem kół zrobiła się czarna.

12.07.2019 20:26
Szukaj postów Cytat

w porzadalu
Super Moderatorzy
Liczba postów: 2,140
Dołączył: 08-2013
Podziękowań: 1255
Post: #10
RE: Przerobienie modelu autobusu na model z wersją DDS
Wejdź w plik model pojazdu notatnikiem, kliknij wspomniany już skrót ctrl+H lub cmd+H, wyszukaj
Kod:
.jpg
Kod:
.bmp
Kod:
.tga
Kod:
.png
i zamień na
Kod:
.dds


Specyfikacja komputera: [Link]
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN!
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH!
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA!

12.07.2019 20:37
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: