Regulacja wysokości i sprężystości zawieszenia |
Witam.
Mam następujący problem. Stworzyłem pojazd. W blenderze buda i koła są jak trzeba. Po przewaleniu wszystkich części do omsi koła stoją na asfalcie tak jak powinny ale za to buda opada i ociera o asfalt. W pliku *.bus edytowałem linijki Kod: achse_feder Próbowałem również dodać do pliku *.cfg linijkę Kod: Axle_Springfactor_x_x Jak więc i gdzie mam ustawić aby buda nie opadała i nie opierała się podwoziem o asfalt i jak ustawić odpowiednią sprężystość zawieszenia. Jakkolwiek nie zmienię "achse" dla każdej osi to pojazd albo jest sztywny albo skacze jak debil ;/ Z góry dzięki za info ![]()
Tyle razy już się to powtarzało. W Blenderze buda i koła nie mają być "jak trzeba", tylko na maksymalnym rozciągnięciu sprężyn, tak jakby nie było grawitacji. Potem w OMSI model siada pod ciężarem i regulujesz zawieszenie ustawieniami, które wymieniłeś.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Niestety podniesienie modelu w Blenderze nic nie dało. Zamiast Poloneza Atu+ zrobił mi się Polonez Atu Analog a model nadal ociera się o asfalt. No chyba że uda się rozpędzić auto powyżej 70km/h. Wtedy buda przestaje skakać.
A jaka jest masa pojazdu? Bo OMSI nie najlepiej reaguje na pojazdy lżejsze niż 8 ton i potwornie ciężko jest wyregulować masę. Ogólnie dobranie masy i odpowiedniej sprężystości zawieszenia w OMSI (o ile nie korzystasz z ustawień bazowych SD'ków) jest bardzo trudne i trzeba się bawić metodą prób i błędów.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
Zmiana wagi na 10 ton rzeczywiście pomogła. Model już nie podskakuje i nie ociera o asfalt. Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować. Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama).
(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): [...]Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować.[...]To też raczej jest ciężkie do wyregulowania. Bujanie i przechylanie przy skrętach/hamowaniu jest naturalną rzeczą w autobusach, standardowe ustawienia zawieszenia odwzorowują to dość dokładnie, jednak jeśli je znacznie przestawisz od bazowych wartości model zaczyna nienaturalnie skakać, zapadać się pod ziemię i różne ciekawe rzeczy. Niestety OMSI nie jest przystosowane do osobówek. Może spróbuj skopiować ustawienia zawiasu i masy z jakiegoś samochodu AI (o ile mają jakąkolwiek animację zawieszenia), aczkolwiek takiego zabiegu nie próbowałem. (27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama). Na to chyba już osobny termat, bo to nijak nie podchodzi pod temat Twój.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!
PCB: Gigabyte GA-970A-DS3 CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss RAM: 8GB RAM DDR3 GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB PSU: Corsair TX850M OS: Windows 10 Pro x64 Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA Find me on: fb.me/mattezpl
(27.11.2013, 14:04)Mattez napisał(a):Ja za to próbowałem i efekt jest tragiczny w skutkach. Auto nie stoi na ziemi tylko odbija się jak piłeczka kauczukowa. Pisałem o tym wyżej. Zażegnałem też problem z tymi przechyłami. W pliku *.bus zmieniłem wartość w linijce "schwerpunkt" z 1.ileś tam na 0.02.(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): [...]Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować.[...]To też raczej jest ciężkie do wyregulowania. Bujanie i przechylanie przy skrętach/hamowaniu jest naturalną rzeczą w autobusach, standardowe ustawienia zawieszenia odwzorowują to dość dokładnie, jednak jeśli je znacznie przestawisz od bazowych wartości model zaczyna nienaturalnie skakać, zapadać się pod ziemię i różne ciekawe rzeczy. Niestety OMSI nie jest przystosowane do osobówek. Może spróbuj skopiować ustawienia zawiasu i masy z jakiegoś samochodu AI (o ile mają jakąkolwiek animację zawieszenia), aczkolwiek takiego zabiegu nie próbowałem. (27.11.2013, 14:04)Mattez napisał(a):(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama). Bardzo być może. Ja tylko informuję że po zwiększeniu masy autko zaczęło duuuuużo wolniej jeździć. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |