Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Regulacja wysokości i sprężystości zawieszenia

#1

Witam.

Mam następujący problem. Stworzyłem pojazd. W blenderze buda i koła są jak trzeba. Po przewaleniu wszystkich części do omsi koła stoją na asfalcie tak jak powinny ale za to buda opada i ociera o asfalt. W pliku *.bus edytowałem linijki
Kod:
achse_feder
achse_maxforce
achse_daempfer
achse_antrieb
i nie za wiele to dało. Ok. Buda się podniosła nieco ale jest totalne zero amortyzacji. Wjazd w dziurę na drodze czy krawężnik kończy się odbijaniem pojazdu od ziemi niczym piłeczka kauczukowa ;/

Próbowałem również dodać do pliku *.cfg linijkę
Kod:
Axle_Springfactor_x_x
ale też nic to nie dało.

Jak więc i gdzie mam ustawić aby buda nie opadała i nie opierała się podwoziem o asfalt i jak ustawić odpowiednią sprężystość zawieszenia. Jakkolwiek nie zmienię "achse" dla każdej osi to pojazd albo jest sztywny albo skacze jak debil ;/

Z góry dzięki za info:)
Odpowiedz

#2

Tyle razy już się to powtarzało. W Blenderze buda i koła nie mają być "jak trzeba", tylko na maksymalnym rozciągnięciu sprężyn, tak jakby nie było grawitacji. Potem w OMSI model siada pod ciężarem i regulujesz zawieszenie ustawieniami, które wymieniłeś.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#3

Niestety podniesienie modelu w Blenderze nic nie dało. Zamiast Poloneza Atu+ zrobił mi się Polonez Atu Analog a model nadal ociera się o asfalt. No chyba że uda się rozpędzić auto powyżej 70km/h. Wtedy buda przestaje skakać.
Odpowiedz

#4

A jaka jest masa pojazdu? Bo OMSI nie najlepiej reaguje na pojazdy lżejsze niż 8 ton i potwornie ciężko jest wyregulować masę. Ogólnie dobranie masy i odpowiedniej sprężystości zawieszenia w OMSI (o ile nie korzystasz z ustawień bazowych SD'ków) jest bardzo trudne i trzeba się bawić metodą prób i błędów.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#5

Zmiana wagi na 10 ton rzeczywiście pomogła. Model już nie podskakuje i nie ociera o asfalt. Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować. Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama).
Odpowiedz

#6

(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): [...]Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować.[...]
To też raczej jest ciężkie do wyregulowania. Bujanie i przechylanie przy skrętach/hamowaniu jest naturalną rzeczą w autobusach, standardowe ustawienia zawieszenia odwzorowują to dość dokładnie, jednak jeśli je znacznie przestawisz od bazowych wartości model zaczyna nienaturalnie skakać, zapadać się pod ziemię i różne ciekawe rzeczy. Niestety OMSI nie jest przystosowane do osobówek. Może spróbuj skopiować ustawienia zawiasu i masy z jakiegoś samochodu AI (o ile mają jakąkolwiek animację zawieszenia), aczkolwiek takiego zabiegu nie próbowałem.

(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama).

Na to chyba już osobny termat, bo to nijak nie podchodzi pod temat Twój.
!NIE POMAGAM NA PW - OD POMOCY JEST FORUM!

PCB: Gigabyte GA-970A-DS3
CPU: AMD FX-8350 @ 8x4.4GHz + Raijintek EreBoss
RAM: 8GB RAM DDR3
GPU: Sapphire Radeon RX480 Nitro+ 8GB
PSU: Corsair TX850M
OS: Windows 10 Pro x64

Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA



Find me on: fb.me/mattezpl
Odpowiedz

#7

(27.11.2013, 14:04)Mattez napisał(a):
(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): [...]Teraz za to nienaturalnie przechyla się na boki przy skręcaniu i hamowaniu ale to już jakoś chyba uda mi się wyregulować.[...]
To też raczej jest ciężkie do wyregulowania. Bujanie i przechylanie przy skrętach/hamowaniu jest naturalną rzeczą w autobusach, standardowe ustawienia zawieszenia odwzorowują to dość dokładnie, jednak jeśli je znacznie przestawisz od bazowych wartości model zaczyna nienaturalnie skakać, zapadać się pod ziemię i różne ciekawe rzeczy. Niestety OMSI nie jest przystosowane do osobówek. Może spróbuj skopiować ustawienia zawiasu i masy z jakiegoś samochodu AI (o ile mają jakąkolwiek animację zawieszenia), aczkolwiek takiego zabiegu nie próbowałem.
Ja za to próbowałem i efekt jest tragiczny w skutkach. Auto nie stoi na ziemi tylko odbija się jak piłeczka kauczukowa. Pisałem o tym wyżej. Zażegnałem też problem z tymi przechyłami. W pliku *.bus zmieniłem wartość w linijce "schwerpunkt" z 1.ileś tam na 0.02.
(27.11.2013, 14:04)Mattez napisał(a):
(27.11.2013, 12:58)Soap napisał(a): Kolejną wadą jest to że auto nie jedzie szybciej niż ~65km/h, a model z którego są skrypty jedzie ponad 100km/h (a waga jest taka sama).

Na to chyba już osobny termat, bo to nijak nie podchodzi pod temat Twój.

Bardzo być może. Ja tylko informuję że po zwiększeniu masy autko zaczęło duuuuużo wolniej jeździć.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: