Tworzenie przystanku ,,dla wysiadających" |
Cześć,
Ostatnimi czasy bawię się w edytowanie istniejących map na własny użytek. Tworzę głównie nowe linie i to z tym jest powiązane mój problem. Zależy mi na stworzeniu przystanku dla wysiadających, na którym wysiadają wszyscy pasażerowie, a następnie pusty autobus odjeżdżałby z niego i stawał na swoim stanowisku. Problem w tym, że przy różnych kombinacjach kostek i ich ustawień dzieją się dwie rzeczy: 1) autobus staje na przystanku dla wysiadających, ale wyłącza tam silnik i czeka na godzinę odjazdu 2) (dając przystanek dla wysiadających jako "on demand" i tworząc "pustą kostkę" na stanowisku jako "always") autobus pomija przystanek dla wysiadających i kieruję się z pasażerami na swoje stanowisko. Mam wrażenie, że przetestowałem już większość wariantów kostek i nic nie działa w odpowiedni sposób, dlatego zaczynam wierzyć, że "przystanek dla wysiadających" nie jest możliwy do zrobienia. Dlatego też postanowiłem zapytać się w tej sprawie tutaj, bo może zna ktoś sposób jak takie coś zrobić, bądź jednoznacznie powie mi, że coś takiego nie jest możliwe. Wszystko powyższe oczywiście odnosi się do ruchu AI, ponieważ kierując autobusem wszystko działa OK. Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi ![]()
11 godzin(y) temu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11 godzin(y) temu przez smolarzp@interia.pl.)
Chyba najprościej wpisać w kostce w części, która nazywa się jakoś pasażerowie wysiadający albo coś takiego wartość "100". Następnie tworząc linię zrobić by autobus jechał dalej do kolejnej kostki, czyli tej, która jest przystankiem technicznym, na której już mogą być wszystkie wartości "0", ale ważne by ten autobus miał jakby kolejny przystanek, bo inaczej się zatrzyma na tym dla wysiadających i będzie tam stał. Może rozpiszę to jeszcze na moim przykładzie:
Autobus dojeżdża do przystanku "Plac Solidarności" i tam jest kostka dla wysiadających, wszyscy pasażerowie opuszczają wóz, ale dla autobusu kurs się nie kończy, ma jeszcze do obsłużenia kolejną kostkę 500m dalej "Jana z Kolna", do której jedzie już bez pasażerów i tam odbywa przerwę.
Nie, nie, nie. Sposób @smolarzp@interia.pl jest całkowicie przeciwskuteczny i niezgodny z rzeczywistym funkcjonowaniem tej gry.
Prostując, jeśli wpiszesz wartość 100 w wysiadających pasażerach, to rzeczywiście wszyscy wysiądą na tym przystanku, ale tylko na tym. Wysiadający pasażerowie działają na zasadzie systemu wag, co najlepiej opisał @mati555 w tym poście. Powinieneś więc zrobić odwrotnie, tzn. na przystanku technicznym wpisać wartość 0, przy odpowiednio dobranych wagach na całej trasie przejazdu. Dla ustawienia stanowiska postojowego, odrębnego od przystanku końcowego, zrób co następuje: 1) miejsce postojowe musi być zarówno ostatnim pathem kursu przyjeżdżającego, jak i pierwszym kursu odjeżdżającego, 2) utwórz dwie kostki przystankowe: końcowego i postoju, 3) kostka ostatniego przystanku powinna być zaprogramowana zgodnie z systemem wag wysiadających, a kostka postojowa powinna mieć wyzerowane wartości pasażerów, 4) terminus powinien zadziałać w obu przypadkach: jeśli przyjmiemy nazwę przystanku dla wysiadających albo jeśli przyjmiemy nazwę przystanku postojowego (ale to przetestuj, bo jeszcze takiego przypadku nie przerabiałem), 5) autobus będzie stał prawym przednim narożnikiem przy kostce postojowej.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 niewidocznych użytkowników, 2 gości |