No cóż, trochę czasu minęło, więc przemierzyłem wzdłuż i wszerz Internet, więc przedstawię tutaj kilka najważniejszych inwestycji realizowanych w warszawskiej komunikacji miejskiej. Pewnie jest tu wiele bzdur, ale cóż
Sprawa rozbudowy II linii metra (
Źródło)
Jak już pewnie większość z was wie, w budowie są dwa odcinki II linii metra: na Bemowie oraz na Bródnie. Na Bródnie tarcza TBM "Anna" skończyła drążyć tunel 24 lutego. Prace na stacjach również trwają - jak mówi strona warszawskiego metra,
(...)w tym miejscu można poczuć się niemal jak na gotowym peronie..
Nie zapomnijmy również o odcinku bemowskim - stacje Bemowo i Ulrychów zaczynają nabierać powoli nowych kształtów. O pozostałych rzeczach przeczytajcie w artykule na stronie, ponieważ trochę tego jest
Nowe pociągi Varsovia dla warszawskiego metra (źródło to samo co wyżej)
Być może nie wszyscy wiedzą (ale wydaje mi się, że tak nie jest
), ale jesienią tego roku do Warszawy przyjadą nowe pociągi metra. Są one produkcji czeskiej Skody, a produkcja wagonów przechodzi w najważniejszy etap - pojazdy zostaną przetransportowane do Pilzna, gdzie zostaną przemalowane. Liczba pociągów metra wzrośnie o prawie 50%. Niestety zakup wagonów przybliży koniec najstarszych radzieckich wagonów serii 81 produkowanych przez rosyjski Mietrowagonmasz.
Nowe tramwaje Hyundaia dla Warszawy (
Źródło)
O tej rzeczy wie już każdy warszawiak i nie tylko - Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z południowokoreańskim Hyundai Rotem na dostawę 123 niskopodłogowych tramwajów. Niestety dostawy te zostaną przesunięte, a to za sprawą pandemii koronawirusa. Producent zakończył już budowę nadwozi dwóch pierwszych wagonów - są one przemalowane w warszawskie barwy, wklejono również szyby, zamontowano fotele z charakterystycznym wzorem itp. Tramwaje posiadają również skrętne wózki, które mają eliminować hałas przy skręcaniu. Koreańskie tramwaje obsłużą trasy na Winnicę, Gocław i Wilanów, co do reszty linii, to niestety nie wiem
Przez dostawę tramwajów Hyundaia z ulic zniknie duża część "stopiątek". Nie muszę chyba mówić o jakie tramwaje chodzi.
Nowe autobusy Solarisa dla Warszawy (źródło: Fanpage MZA na Facebooku)
70 karton zasilany gazem ziemnym już w produkcji. Dostawa podzieli los "szarpaków", czyli Urbino o numerach taborowych 11xx, 18xx oraz starszych 15xx. Z warszawskich ulic znikną również NGty, czyli MANy NG313, ale to za sprawą dostawy kolejnych autobusów elektrycznych oraz instalacji ładowarek elektrycznych na wielu pętlach. Nic więcej mi nie wiadomo.
Co do NGt (info od @misterce17) - prawdopodobnie pojazd #3322 zostanie zachowany jako zabytek, ponieważ przeżył pożar na Modlińskiej oraz wypadek. Ale co dalej, nie wiadomo!
No cóż, to tyle ode mnie. Informujcie, gdy napiszę jakąś bzdurę, wtedy poprawię. I zachęcam gorąco do dyskusji!
nominujcie mnie do Złotej Łopaty 2021 proszę...