Odpowiedź 
Wyświetlanie napisów w .osc
Autor Wiadomość

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #1
Wyświetlanie napisów w .osc
Witam,

Co należy napisać w pliku .osc aby wyświetlił się tekst np. Na sterowniku? Jakie pliki dodatkowo muszę zmienić w przypadku dodawania nowej czcionki? (Tworzę nowa czcionkę i plik .oft, gdzie w plikach pojazdu dodać tą czcionkę i jak ją wyświetlić?)

Pozdrawiam
_SJaso

29.07.2019 09:55
Szukaj postów Cytat

Spór o charakterze cywilnym
Zasłużeni
Liczba postów: 213
Dołączył: 10-2013
Podziękowań: 734
Post: #2
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Czcionkę dodajesz w pliku model.cfg, wpisem u góry z oznaczeniem [texttexture] (w modelu który modyfikujesz powinny już jakieś być)

Kod:
12
[texttexture]
cockpit_temperatur1
LCD_7-Segment
256
64
0
50
50
50

Pierwsza cyfra to numer kolejny (bardzo ważny), musisz wpisać ją zgodnie z już istniejącymi w modelu (jeśli ostatnia jest z numerem 11 to Twoja powinna znaleźć się po niej i mieć numer 12).
Następnie mamy słowo kluczowe [texttexture], potem nazwa naszej tekstury, pod jaką chcemy z niej korzystać w skrypcie (czyli w plikach .osc, tutaj mamy: cockpit_temperatur1). Nazwa ta powinna być dopisana do któregoś z plików stringvarlist. Posługując się tą zmienną przypisujesz konkretny tekst, który sobie zaprogramujesz w skrypcie.
Następnie masz nazwę czcionki z pliku .oft (nazwę czcionki, nie nazwę pliku; tutaj: LCD_7-Segment). Dalej jest to bodajże rozdzielczość, a 3 ostatnie linijki to kolor (w RGB).

Żeby skorzystać z niej (obok działającego skryptu) musimy dopisać pod modelem .o3d (oczywiście w model.cfg) na którym tekst ma się wyświetlać linijki:

Kod:
[useTextTexture]
12

Gdzie liczba to numer naszej texttexture zdefiniowany wyżej. Do wyświetlania trzeba stworzyć sobie osobny plane i nasunąć go w miejsce, gdzie chcemy mieć tekst.

W skrypcie wykorzystujemy to, używając wcześniej zdefiniowanej nazwy zmiennej (u nas cockpit_temperatur1). Po tekście, który chcemy wyświetlić dajemy komendę (S.$.cockpit_temperatur1) i to tyle.

Na przykład zapisanie w linijce:
Kod:
"STOP" (S.$.test)
spowoduje wyświetlenie napisu STOP na miejscu, do którego przypisano czcionkę nazwaną test.

29.07.2019 11:12
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: mati555 , _Sjaso

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #3
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Tylko uzupełnię z pamięci

Cytat:Dalej jest to bodajże rozdzielczość, a 3 ostatnie linijki to kolor (w RGB).

Pierwsza to szerokość tekstu, druga to wysokość, a trzecia to zmienna włączająca/wyłączjąca [1/0] kolorową bitmapę czcionki.


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
29.07.2019 11:18
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: _Sjaso

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #4
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Dzięki za odpowiedzi! A jest jakiś szybki sposób na wycentrowanie tekstu?

Pozdrawiam
_SJaso

29.07.2019 12:23
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #5
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
wszystko masz tutaj:
https://strefa-omsi.pl/Watek-OMSI-1-2-Sy...eorii--509
W szczególności w dziale o operacjach na łańcuchach


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
29.07.2019 12:25
Szukaj postów Cytat

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #6
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Czyli rozumiem że jeśli wycentruje czcionkę w łańcuchu (np. W przypadku 16 znaków będzie 4 [......test......]) napisz wyświetli się na środku?)

Jeszcze co do przypisywania czcionki do obiektu, jak to się robi?

Pozdrawiam
_SJaso

29.07.2019 12:30
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #7
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
W teorii chyba tak, najlepiej jak sam sprawdzisz.

Jak jak to się robi? Pablo Ci napisał:
Cytat:Żeby skorzystać z niej (obok działającego skryptu) musimy dopisać pod modelem .o3d (oczywiście w model.cfg) na którym tekst ma się wyświetlać linijki:

Kod:
[useTextTexture]
12

Gdzie liczba to numer naszej texttexture zdefiniowany wyżej. Do wyświetlania trzeba stworzyć sobie osobny plane i nasunąć go w miejsce, gdzie chcemy mieć tekst.


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
29.07.2019 12:31
Szukaj postów Cytat

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #8
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Faktycznie, dzięki za pomoc :E

Jeszcze co do tego co dodał @mati555
Cytat:zmienna włączająca/wyłączjąca [1/0] kolorową bitmapę czcionki

Jeśli będzie 0, czcionka będzie takiego koloru jakiego jest bitmapa, a jeśli będzie 1 kolor mogę ustalić kolejnymi trzema zmiennymi?

Pozdrawiam
_SJaso

29.07.2019 12:49
Szukaj postów Cytat

Technik Amator
Zasłużeni
Liczba postów: 922
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1159
Post: #9
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Tak mniej więcej


Bądź miły dla osoby która próbuje Ci pomóc na forum, tym bardziej, że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.
29.07.2019 13:09
Szukaj postów Cytat

serwus
Użytkownicy
Liczba postów: 125
Dołączył: 04-2015
Podziękowań: 21
Post: #10
RE: Wyświetlanie napisów w .osc
Dobra, kolejne pytania: jak przeczytać w pliku .osc informacje z pliku hof (chodzi mi o to jak zdobyć informacje o tym co jest w pierwszej linijce kierunku i drugiej - oddzielnie)?

Jakie są skróty oprócz np. S.L, S.$ I co one oznaczają (możliwie wszystkie)?

Jak przypisać zmiennej x wartość zmiennej y?

Pozdrawiam
_SJaso

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.07.2019 13:57 przez _Sjaso.)
29.07.2019 13:21
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: