Strefa OMSI

Pełna wersja: LOTUS - informacje przedpremierowe i ogólne dyskusje
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Witam! To pytanie kieruję do moderów. Czy w Lotusie oczywiście w porównaniu z OMSI 2 łatwiej się robi pojazdy lub mapy? A i jak byś kiedyś tam robił stopiątke to masz tutaj bardzo dobre materiały: https://www.youtube.com/watch?v=3ym9m96tIGU. Pozdrawiam! Oczywiście sama stodwójka jest bardzo ładna.
To ja może lepiej odpowiem tutaj. W przypadku pojazdów struktura jest dość podobna (pomijając znacznie bardziej złożoną konstrukcję fizycznej bryły pojazdu), jednak narzędzia LOTUSa wychodzą naprzeciw największej bolączce OMSI: testowanie modelu praktycznie nie wymaga już uruchomienia gry. Podgląd w 3D znacznie ułatwia zarządzanie obiektami, jak i tworzenie animacji i właściwości materiałów, a znów widok debugowania skryptów pozwala w łatwy sposób testować funkcjonalność, z generowaniem wykresu wartości zmiennych włącznie.
Kolejny powód za którym przemawia kupno bądź co bądź drogiego modułu. Tak właśnie zajrzałem na kanał CaptnUnbrauchbara gdzie prezentuje ContentTool, i właśnie mnie zdziwiło że nie włączał Lotusa całego by testować to i owo. Bardzo imponujące.
[Screen 3D]
Całkiem przyjemne.
Pojawił się nowy patch oznaczony 1.EA.012

Zamieszczam tekst oryginalny oraz przetłumaczony w translatorze.

[EN]
- MapEditor: Ground polygons can be switched off (you have to recreate the tiles once after the patch in order to switch them off)
- MapEditor: Neighbored tiles can be displayed in high-res, as well
- MapEditor: Bugfix on refreshing the middle tile
- MapEditor: Probably solved the bug concerning a shifted middle tile when using high-res Aerials

- GT6N: Now with Dead Man's Switch (currently no warning sound)


[PL]

- MapEditor: można wyłączyć wielokąty terenu (w celu wyłączenia należy jednorazowo odświeżyć teren po patchu)
- MapEditor: Sąsiadujące kafle mogą być wyświetlane również w wysokiej rozdzielczości
- MapEditor: Bugfix przy odświeżaniu środkowego kafla terenu
- MapEditor: Prawdopodobnie rozwiązany został błąd dotyczący przesuniętej środkowego kafla podczas korzystania ze zdjęć satelitarnych o wysokiej rozdzielczości

- GT6N: Teraz z czuwakiem (obecnie brak dźwięku ostrzegawczego)

Nie jest to perfekcyjne tłumaczenie, dlatego wkleiłem też tekst oryginalny.

Pozdro
Przy takim tempie pracy to my zobaczymy moduł drogowy za 3 lata.
Wydany został kolejny patch oznaczony symbolem: 1.EA.013

[EN[
- Simulation: Bugfix: invisible polygons
- Simulation: Bugfix: Rendering order of the terrain changed, mainly concerns catenaries and ties

- MapEditor: Reference lines and subgrades can be colored
- MapEditor: Bugfix: 9th traffic light direction didn't work
- MapEditor: Bugfix: Change between 2D/3D was not possible during pan/tilt of the perspective
- MapEditor: Enabled save without pack (light blue floppy symbol) to encourage fast saving "inbetween". But the map will not be updated in LOTUS this way. Attention: Ctrl+S is now for saving only. You need to press Ctrl+P in order to "save and pack" and hence make the update visible in LOTUS.
- MapEditor: Information concerning current state of saving added, including warning color. In this first stage of the function please check if all changes lead to a "not saved" flag.

- Language File: New Entries!


[PL]
- Symulacja: Bugfix: niewidoczne wielokąty
- Symulacja: Bugfix: Zmieniono kolejność renderowania terenu, głównie dotyczy to sieci trakcyjnej i podkładów.

- MapEditor: Linie pomocnicze i elementy trasowania terenu można pokolorować(?)
- MapEditor: Bugfix: 9. kierunek sygnalizacji świetlnej nie działa
- MapEditor: Bugfix: Zmiana pomiędzy 2D / 3D nie była możliwa podczas panoramowania / pochylania perspektywy
- MapEditor: Możliwe zapisywanie mapy bez tworzenia nowego pakietu (jasnoniebieski symbol dyskietki), aby zachęcić do szybkiego zapisywania „w międzyczasie”. Ale mapa nie będzie aktualizowana w LOTUS w ten sposób. Uwaga: Ctrl + S jest teraz tylko do zapisywania. Musisz nacisnąć Ctrl + P, aby "zapisać i spakować", a tym samym uczynić aktualizację widoczną w grze.
- MapEditor: Informacje dotyczące aktualnego stanu zapisywania, w tym kolor ostrzegawczy. Na tym pierwszym etapie funkcji sprawdź, czy wszystkie zmiany prowadzą do flagi "niezapisane".

- Plik językowy: nowe wpisy!

Tym razem lepsze tłumaczenie w moim odczuciu ale ja się nie znam.
Tymczasem berlinofilii twórców LOTUSa wyszła naprzeciw firma ViewApp, wydając w formie wczesnego dostępu mapę Monachium zawierającą kompletne linie 27 jak i 28 oraz wagon tramwajowy R2.2b (będący w oryginale daleko idącą modernizacją GT6N, oznaczonego jako R2.2). Z punktu widzenia gracza objawia się ona przede wszystkim drzwiami odskokowo-przesuwnymi, zmienionym wyposażeniem wnętrza oraz całkowicie nowym pulpitem motorniczego wraz z nieco innym wygrodzeniem kabiny. Oprócz tego model od pojazdu z "podstawki" różni się także nieporównywalnie bardziej realnymi dźwiękami oraz zgodną z oryginałem informacją pasażerską sterowaną z poziomu interfejsu kierowcy Copilot.

Znacznie więcej do życzenia pozostawia jednak mapa - o ile Stachus i reszta terenów "śródmiejskich" bez problemu dają się rozpoznać jako realne miejsca, to standardowa roślinność w połączeniu z cukierkowymi teksturami terenu nie sprawiają najlepszego wrażenia, podobnie jak miejscowe braki w małej infrastrukturze w bezpośrednim sąsiedztwie trasy. Wymieciona z roślinności pętla Scheidplatz i Luitpoldpark będący gigantyczną dziurą w ziemi również zachęcają do zaczekania na dalszy rozwój mapy i wstrzymania się z wydawaniem 29€, czyli aktualnej ceny dodatku w Early Accessie - sam tramwaj, nawet jak na pierwszy dobrze wykonany pojazd do LOTUSa, nie obroni się w takiej cenie.




Gameplay autorstwa NordrheinTVPlay



Prezentacja działania gry wieloosobowej
Uzupełniając. Autorzy napisali że multiplayer jest praktycznie skończony. Zostanie dodany w jednej z najbliższych poprawek.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Przekierowanie