Strefa OMSI

Pełna wersja: Autobusy elektryczne w Warszawie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Wszyscy się śmiali z Solbusa, że SM18 dla Warszawy to prototypy. To ja teraz powiem, że ta elektryczna zabawka Solarisa to prototyp. Co to za doświadczenie produkcyjne skoro złożyli tylko 11 autobusów. Już seria Urbino to pożarisy. Już nie mogę się doczekać kiedy spali się ten prototyp w Krakowie. W wielu europejskich miastach jeżdżą BYDy i nie było żadnego pożaru. A Solaris to nawet autobusu o napędzie disela nie może złożyć, aby się nie palił. Jescze w tych swoich gorzkich żalach piszą, że cena nie moża być najważniejszym kryterium przetargów. A to przepraszam bardzo, ile przetargów wygrał Solaris dzięki niskiej cenie. Jescze chcą bronić polską gospodarkę. Jescze czego. BYD wygrał przetarg w uczciwej konkurencji? Wygrał, więc nie widzę sensu robienia z tego wielkiej afery. Czy nadal będziecie bronić firmę spod znaku kundla?8|
Ktoś słusznie zauważył, że BYD ma dużo większe doświadczenie produkcyjne. Solaris wyprodukował zaledwie kilka egzemplarzy tego modelu, a BYD kilka tysięcy. Nie rozumiem waszego toku myslenia. Solbus wygrał przetarg z pierwszymi modelami to było " o jezu, co oni zrobili.." a teraz Solaris przegrał w podobnej sytuacja, to jest "Czemu oni tego nie wygrali?". No i gdzie tu w sumie jest logika?
@Invis Żyjemy w Polsce, więc się nie dziw.:P Poza tym Solarisa zbawi te 10 elektryków? Tu chodzi o popisanie się, że ,,Pierwszy dostawca autobusów elektrycznych w Europie Środkowej" czy coś w tym stylu. Czyli popisywanie się, o tyle w tym chodzi. A to ,,dbanie o polską gospodarkę" to tylko wymówka Solarisa, aby się obrazić na cały świat ,,Że jak to nie wygraliśmy?! Tam to jakaś tania chińńszczyzna, a nasze polskie, dobre." I to jest cała prawda. Ot co.8)
Mnie to najbardziej zastanawia oburzenie, dlaczego zasilamy obcy budżet i okradamy polską gospodarkę. To przepraszam, i tak biedny ZTM, ma przepłacać za coś, tylko dlatego, że jest polskie? Jak pieniądze z dofinansowań UE przeciekają nam przez palce, bo roboty się ciągną i wszystko idzie po znajomości, po rodzinie, nie ważne, czy taniej, czy drożej, to marudzimy, że marnujemy pieniądze. Jak teraz ZTM wybrał (na pewno) bardziej ekonomiczne rozwiązanie, to marudzimy, bo nie pompują kasy w swoich, tylko w chińczyków. Czy nasz naród potrafi tylko marudzić?
Nie wiem, czy w tym przypadku wybór padł z powodów ekonomicznych, czy ktoś przelał pewną kwotę komuś ważnemu, ale jedno, czego jestem pewien, to że trzeba by być idiotą, by w przypadku tak poważnej inwestycji decydować się na droższe polskie, bo polskie...
Dodając jeszcze parę info co do "wyższości" Solarisa nad BYD-em, to Solaris zastosował w swoim modelu baterie Panasonica, które wydaje mi się, że są lepsze od autorskich BYDa. Zwłaszcza dlatego, że chociaż BYD zastosował we wszystkich swoich dotychczas wyprodukowanych autobusach autorskie baterie, to baterie Panasonica znajdują się w każdym europejskim autobusie elektrycznym (MAN, Volvo etc.), czyli argument baterie BYD-a > baterie Solarisa chyba odpada nie? Ciekawy jest także fakt, że Warszawa i tak planowała wydać na ten cel 23 mln zł czyli Solaris spokojnie by się zmiecił, no ale w naszych czasach, czasach dofinansowań z Unii Europejskiej, stawia się na ilość i cenę a nie na jakość (choć w przypadku Solarisa i tak brzmi to śmiesznie:D). Mało jest firm w Polsce, które z dofinansowań kupią autobus ze względu nie na cenę a jakość wykonania.
Więc to będzie pierwszy zakup niska cena+wmiarę dobra jakość. Ja wolę BYDa, bo mają doświadczenie produkcyjne. BYD także produkuje własne części dzięki czemu nie trzeba zamawiać części zamiennych u 167497634( lol) producentów.
Za sam kraj produkcji byd powinien być skreślony. Jak może się opłacać sprowadzać jakieś złomy z chin (skoro tylu producentów w kraju i Europie)?
Byd wygląda jak autobus z epoki PeeR ubrany w tandetne chińskie plastiki (chodzi o wnętrze), a Solaris wygląda chociaż nowocześnie.
Skoro Solaris jako firma z małym doświadczeniem z budową elektrycznych autobusów jest na bardzo podobnym poziomie jak byd z ogromnym doświadczeniem to świadczyć to może o jakże słabej jakości byda, a o jakim potencjale Solarisa. Oficjalne wystąpienie Polskiego producenta może faktycznie jest zbyt mocne, ale na pewno wybór chińskiego czegoś jest nie na miejscu.
@Alek pisze się "w miarę"

I nie zgodzę się z tobą Alek. BYD to nie jest jakość, BYD to jest coś co pod sufitem ma śmiercionośną broń (o wiele cięższe od baterii Panasonica). Nie dość, że produkowaną przez nich to jeszcze bez żadnych homologacji bezpieczeństwa! Obstawiam 2 lata i to będzie koniec przygód Warszawy z Chińskim "doświadczonym" producentem, przy okazji z wielką katastrofą (choć tego nie życzę).
@Drake To jest pewien artykuł, który jest sprzeczny z Twoją wypowiedzią:http://www.flota.v10.pl/Elektryczny,BYD,...98130.html
BYD K9 jest dostępny w 2 wersjach
a)baterie nad pierwszą osią+ zabudowana cała tylnia ściana
b)baterie nad obiema osiami

I tu bym się o bezpieczeństwo w Solarisie, bo tam są baterie na dachu.
A to artykuł dla wszystkich, którzy boją się chińskiej jakości tego autobusu: http://www.flota.v10.pl/Chinski,BYD,wygr...11640.html
Czy jest się czego bać? Według mnie nie. A Wy macie coś na obronę swojego zielonego rozwścieczonego kundla? 8|
Alku chyba mylisz baterie z silnikami, fakt BYD ma możliwość montaż SILNIKÓW nad osiami ale baterie są dalej na dachu.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie