Odpowiedź 
Blender v2.71 - szyby oraz "Flip normal" (6.09.16r)
Autor Wiadomość

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #1
Blender v2.71 - szyby oraz "Flip normal" (6.09.16r)
Pytanko mam. Jakimi ustawieniami należy się pobawić aby:
1. Góra była górą.
2. Model nie robił się (czasami - bo zdarza się losowo) wersją "lewostronną".
3. Tekstury pojazdu i ścian (dokładnie karoserii) są wywrócone kompletnie. Czyli wszystko jest widoczne w środku i od środka, zamiast na zewnątrz...

W blenderze tekstura karoserii jest i w środku i na zewnątrz.

Tak wygląda to w OMSI2 - mniej więcej:
[Obrazek: Screen.png]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.09.2016 20:46 przez raper782.)
05.09.2016 20:05
Szukaj postów Cytat

Naczelny hejter czegokolwiek
Użytkownicy
Liczba postów: 116
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 110
Post: #2
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
1. Nie rozumiem pytania.
2. Robi lustrzane odbicie wzdłuż osi odciętych? Dziwne, nie spotkałem się z tym jeszcze.
3. Po zaznaczeniu całości karoserii dajesz Tab -> W -> Flip normals i powinno działać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.09.2016 20:17 przez Mrozard.)
05.09.2016 20:16
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #3
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
[Obrazek: Screen.png]

Dalej to samo. No prawie. Prócz tego że model jest do góry nogami... I tylko kilka ścian zrobiło się widocznych z tej strony, co należy.

05.09.2016 20:50
Szukaj postów Cytat

Naczelny hejter czegokolwiek
Użytkownicy
Liczba postów: 116
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 110
Post: #4
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
Odznacz opcję flip z przy eksportowaniu.

Z resztą jak masz Blendera 2.71 to są chyba jakieś poradniki w necie na YT. Ogólnie to polecam przejście na starszego blendera, 2.49 np.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.09.2016 20:55 przez Mrozard.)
05.09.2016 20:53
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #5
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
Problematyczne jest z tym 2.71 jedynie ustawienie tego dziadostwa odpowiednio do konwertu. Nie ważne jakbym kliknął na opcję i w blenderze i w OMSIconv, efekt ciągle ten sam.
Albo stoi na baczność jak rano, albo jest kompletnie do góry nogami.

[Obrazek: Screen.png]

A co do ścian i ich odpowiedniej widoczności... Dzięki, flip zadziałał perfekcyjnie:)

05.09.2016 21:30
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Grzesiu++

Naczelny hejter czegokolwiek
Użytkownicy
Liczba postów: 116
Dołączył: 03-2014
Podziękowań: 110
Post: #6
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
http://strefa-omsi.pl/Watek-Sposob-na-ek...2-71--6828 Spróbuj coś przy pomocy tego tematu zrobić, powinno zadziałać.

05.09.2016 21:37
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: raper782

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #7
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
Problem leżał po stronie "ręki". Mianowicie... Format x był włączony - ok. Ale tutaj
İmage

koordynaty były źle ustawione. Miałem "left" a musi być "right". Reszta bez zmian jeżeli chodzi o całą tą serię która się odbywa po przekazaniu na format x.

Temat do zamknięcia - problem rozwiązany. Dziękuję!;)

pause1 w dniu 06.09.2016 o 05:52 edytował tego posta. Powód zmian / notatka moderatorska:

Post lekko poprawiony. Jednocześnie zamykam. /skawek
Otwieram na prośbę autora wątku..


05.09.2016 22:02
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #8
RE: Blender v2.71 - konwert, pozycja, ściany
Witam. Mam jednak mały problem z tym całym flipem oraz szybami. Wstawiając wczoraj koła, zaznaczyłem cały element, zrobiłem flip i niektóre elementy poodwracały się nie tak jak należy. A co do szyb. Używając poradnika z tego forum (fonetycznie - kula) szyby są elementem 3d bez przezroczystości czy też deszczu itp. Oczywiście tekstury zostały nałożone, skala itp, renderowanie i przez blendera i "game"... Nic to nie daje.

1. Czy jest jakaś opcja koloru czy czegokolwiek do tego flipa żeby ogarnąć co jest "od środka" a co "na zewnątrz"?
2. O co chodzi z tymi cholernymi szybami?!

06.09.2016 20:45
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #9
RE: Blender v2.71 - szyby oraz "Flip normal" (6.09.16r)
Jakie renderowanie... Tekstrujesz teksturą alph i w omsi w .cfg dajesz odpowiedni wpis z alphą.


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
09.09.2016 18:35
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 37
Dołączył: 01-2016
Podziękowań: 5
Post: #10
RE: Blender v2.71 - szyby oraz "Flip normal" (6.09.16r)
No to tłumaczę wyraźnie że po nałożeniu tekstury na szyby i skopiowany wpis do cfg, szyby nie dość że nie są przezroczyste to i nawet nie czyta tekstury. Wygląda to tak, jakbym dał zwykły surowy model, bez tekstury.

*************************************************************************
Szyby
*************************************************************************
[mesh]
nazwapliku.o3d | Oczywiście zmieniam nazwę na swoją "szyby.o3d"
-----------------------------
[matl]
Regen.tga // nazwa tekstury deszczowej | Używam tekstury z Solarisów i nadałem jej swoją nazwę "deszcz.tga"
0

[matl_alpha]
2

[alphascale]
Rain_Window_Norm_Wetness

[matl_noZwrite]

I niezależnie czy tekstura w blenderze będzie przezroczysta (w widoku po nałożeniu) czy taka jak w screenie na samym dole. Model szyby jest goły i wesoły:)

[Obrazek: Screen.png]

10.09.2016 14:32
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: