Odpowiedź 
Skalowanie obiektów
Autor Wiadomość

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #1
Skalowanie obiektów
Mam problem ze skalowaniem obiektu 3ds. Robię wszystko tak jak jest opisane wyżej ale obiekt jest w OMSI za mały. Skaluję więc go w Blenderze i eksportuję itd. ale w OMSI rozmiar dalej jest nie zmieniony. Macie jakieś rady?

03.08.2013 13:39
Szukaj postów Cytat

`
Zasłużeni
Liczba postów: 594
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 89
Post: #2
RE: Konwertowanie obiektów 3d - poradnik
Wyjdź z edytora OMSI, wejdź w niego jeszcze raz, na pytanie czy chcesz kontyunuować odpowiedz nie i wybierz swoją mapę, załaduj jeszcze raz obiekt scenerii w Edytorze. Jeśli nadal bez efektów powtórzyć proces. Zauważyłem, że podczas tego typu sytuacji występuje jakiś "efekt pamięci" - mimo, że obiekt został zmodyfikowany, to Edytor jak i OMSI wciąż wyświetlają jego starą wersję.

03.08.2013 13:44
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #3
RE: Konwertowanie obiektów 3d - poradnik
Samo przeładowanie mapy na nowo nie wystarczy?

//Edit: Niestety przeładowanie mapy, ani wyłączanie edytora nic nie daje. Obiekt powiększony 2x czy 650x w OMSI cały czas ma taki sam wymiar. Rozmiar pliku *.o3d czy *.x też się nie zmienia. Tak jakby blender tego nie zapisywał ;/

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.08.2013 14:01 przez Soap.)
03.08.2013 13:48
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 75
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 29
Post: #4
RE: Konwertowanie obiektów 3d - poradnik
Musisz coś źle robić bo to nie możliwe. Przekopiowałeś dobry plik do folderu model?


[Obrazek: t8ze.png]
03.08.2013 15:52
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #5
RE: Konwertowanie obiektów 3d - poradnik
Brat już rozkminił o co chodzi. Po przekonwertowaniu pliku *.x do *.o3d wycinałem go z pulpitu i wklejałem do odpowiedniego folderu podmieniając stary. Żeby nowo wyskalowany obiekt zadziałał należy skasować stary plik w folderze "model" ręcznie a dopiero wtedy wkleić nowy i przeładować mapę (ewentualnie zrestartować edytor).

03.08.2013 17:18
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #6
RE: Skalowanie obiektów
Witam!

Odkopie swój temat. Mam znów pytanie co do skalowania obiektów 3d z tym że tym razem chodzi o niewłaściwą skalę przy imporcie plików 3ds do Blendera. Jeżeli temat jest nieodpowiedni to serdecznie proszę Admina/Moda o wydzielenie posta.

Mam wykonany niewielki obiekt za pomocą Anim8ora. Jest on w A8 na 100 miliardów % dobrze wyskalowany (zgodnie z zasadami OMSI że tak powiem). Po wyeksportowaniu obiektu do 3ds i imporcie tego pliku w Blenderze obiekt gubi wcześniejszą skalę. Importując plik 3ds ponownie do A8 skala jest taka jaka powinna być. To samo jest gdy wykonam obiekt w 3ds Maxie.

Czemu Blender gubi zapisaną skalę przy imporcie w innym porgramie (1 na 10 robionych obiektów zachowuje swoją skale)? Jest jakaś rada na to? Zabawa w ręczne skalowanie (przycisk "S") jest męcząca i trochę irytująca ;/

03.10.2013 12:22
Szukaj postów Cytat

Oh Luczija!
Zasłużeni
Liczba postów: 643
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 1003
Post: #7
RE: Skalowanie obiektów
W ,,Blenderze'' podczas eksportu,obok przycisku OK masz liczbę,powiększ ją do 15 wtedy obiekt ci się wyskaluje.


Panie Areczku... Salus jest dla zarządu. Dla Pana są MANy z podstawki
03.10.2013 13:31
Szukaj postów Cytat

Użytkownik
Użytkownicy
Liczba postów: 2
Dołączył: 06-2013
Podziękowań: 1
Post: #8
RE: Skalowanie obiektów
O ile mi wiadomo to można kliknąć alt+s i enter. Skala powinna się wyzerować. Zaobserwowałem, że takie komedie dzieją się przy większych obiektach, ale "czyszczenie skali" i przy małych nie zaszkodzi.;)

03.10.2013 13:32
Szukaj postów Cytat

Kierowca zawodowy :)
Użytkownicy
Liczba postów: 133
Dołączył: 03-2013
Podziękowań: 11
Post: #9
RE: Skalowanie obiektów
Witam.

Aragok Miałeś na myśli importu tak? W moim przypadku 15 to za mało. 19-20 jest w miarę ok:)

Don Zorro Hmm.. Fajna opcja ale w moim wypadku bezużyteczna. Mając powiedzmy obiekt normalnie 4x mniejszy od autobusu to po zastosowaniu tej opcji obiekt robi się 4x większy od autobusu ;D A szkoda bo naprawdę byłoby to duże ułatwienie:)

Są może jeszcze jakieś inne sztuczki?

03.10.2013 16:35
Szukaj postów Cytat

OmnibussimulatorProjectsStudio
Zasłużeni
Liczba postów: 915
Dołączył: 12-2012
Podziękowań: 872
Post: #10
RE: Skalowanie obiektów
Prawidłowa liczba przy wyborze importu obiektów .3ds do blendera to 17.00 a nie żadne 15 czy 19 lub 20.


[Obrazek: 71972199532229830538.png]
06.10.2013 20:30
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: