Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Dysk M2 NVMe PCI

#1

Witam. Mam trochę może nie typowe pytanie. Czy ktoś z forumowiczów używa może do grania w Omsi w/w dysku?? Obecnie gram na zwykłym SSD i jakaś tam różnica jest w stosunku do dysków HDD. Zastanawiam się , czy kafle z mapy będą sie jeszcze szybciej wczytywać bo strasznie mnie to irytuje. Teoretycznie powinno być szybciej , niż na SSD , ale wolałbym to mieć potwierdzone , bo jak różnicy nie będzie to zainwestuje te pieniążki inaczej :) .Dzięki za jakieś odpowiedzi
Odpowiedz

#2

Ja posiadam w laptopie taki dysk
https://www.ceneo.pl/78720953?se=Q72bbKX...PMQAvD_BwE. Miałem wcześniej OMSI na zwykłym HDD i była to mordęga pomimo dobrego sprzętu. Teraz lagi się zdarzają ale mapy wczytują się dużo szybciej i na mniejszych mapach mam 60 fps a przy większych np FS to 30 w centrum.
[Obrazek: 4056679372.png]
Odpowiedz

#3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.11.2019, 09:38 przez piotrek017.)

Dzięki za odpowiedź. Ja ostatnio modernizowałem komputer , i teraz walcze na Ryzen 5 2600 przy 4.1ghz , 16gb ramu , i Radeonem 5700xt , i po przesiadce dalej mam te irytujące doczytywania kafli. Jednak SSD pod PCIe jest zdecydowanie szybszy niż klasyczny SSD , ale widzę że nawet najlepszy dysk bedzie mieć problemy , a myślałem sobie że właśnie MNve rozwiąże ten problem bo o plynność się nie musze martwić , tylko te doczytywanie tekstur itp.
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.11.2019, 10:27 przez KMSzczecin.)

Sprawę mocno może poprawić włączenie opcji wczytywania całej mapy przy starcie, wtedy te ścinki są ograniczone do minimum.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#5

Niestety to wina robiących mapy. Dziesiątki tysięcy teksturek często o bardzo małej wielkości - od kilkunastu do kilkuset kB będą się wolno wczytywać - nawet na mega szybkich dyskach. Ja do najnowszej odsłony mapy Lublin zaproponowałem i zacząłem wdrażać inne rozwiązanie - na 10 megabajtowej teksturze o wymiarach 4k x 4k zawarłem multum tekstur do ponad pół kilometrowego kawałka mapy. Jestem pewien że jedna taka tekstura wczyta się szybciej niż kilkadziesiąt mini teksturek.
Odpowiedz

#6

Sprostuję - nie robiących mapy, tylko robiących obiekty;) No chyba że autor mapy równocześnie je robi, to wtedy się zgodzę, ale to jest akurat mniejszość;)
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#7

No tak masz rację - mapa z dedykowanymi obiektami może sobie pozwolić na mega tekstury gdzie na takiej teksturze 4k x 4k można wstawić 64 ściany w bardzo dobrej rozdzielczości 512x512. Jednak pobierać takie tekstury do wykorzystania jednego budynku to też nie jest zbyt rozsądne.
Odpowiedz

#8

Z tym wczytywaniem całych map , to mimo zinstalowania 4GB Patch , OMSI mi się wysypuje przy końcu wczytywania. Bawiłem się jeszcze w STOREMI , ale tam też żadejn różnicy nie było. Trzba poczekać , może LOTUS będzie lapeszy.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości