Łodziaki |
Jakoś się nie dziwię, że kierowcy MPK nie chcą jeździć po 58 - to linia dla miłośników takiego klimatu, wąskie, dziurawe, brukowane uliczki i skrzyżowania, jazda maksymalnie 30 km/h niskaczem (dziwne, że z NS nie wyjeżdżają same Jelcze, a z Limanki stare Volvo, tylko w większości nowiutkie Solarisy i Conecto). Poprawa tego stanu jest po stronie miasta, które powinno przeprowadzić niezbędne remonty ulic. Tak samo jest z tramwajami podmiejskimi, jeździ nimi wyłącznie wybrana grupa motorniczych, którzy znają dosłownie każdy metr toru i nie przeszkadza im dwugodzinna jazda po krzywych torach w jedną stronę (w przypadku linii 46). Dzięki temu te tramwaje w ogóle jeszcze jeżdzą... bo tu na remont torów raczej nie ma co liczyć...
Przełożenie przetargu na 201 i 202 spowodowane było przedłużającymi się rozmowami między Andrespolem a ZDiT, porozumienie zostało zawarte dopiero 13 grudnia, czyli na sam przetarg zostałoby 10 dni roboczych (w święta urzędy nie pracują), a ciężko byłoby w takim czasie znaleźć przewoźnika, który dysponuje 6 autobusami z zamontowanymi kasownikami oraz sterownikami R&G 5000P z modułem GPS - to są minimalne wymagania postawione przez ZDiT, a start MPK w przetargu jest wykluczony ze względu na umowę powierzenia komunikacji w Łodzi między MPK i ZDiT - wyklucza ona jakąkolwiek dodatkową działalność przewoźnika nieobjętą umową, właśnie z tego powodu MPK przestało remontować tory i tramwaje w innych miastach. Wracając do Andrespola - żeby Justynów i Bedoń nie zostały od 1 stycznia bez komunikacji, ogłoszono na szybko przetarg na starych zasadach, który wygral Kris-Tour, a teraz Andrespol ma 2 miesiące na ogłoszenie przetargu na nowych zasadach i znalezienie chętnego przewoźnika.
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
Jeśli tylko wygra Kris-Tour to pierwsze co zrobię to podsunę sugestię ZDiTowi/Andrespolowi by kazali im doprowadzić wozy do jakiegoś przyzwoitego stanu wizualnego a szczególnie Vogela który w drugich drzwiach ma powsadzane blachy zamiast szyb a w środku z tyłu wozu fotele są rozszarpane i walają się w nich różne śmieci.
W sumie taki Bursiak by mógł wystartować bo jak widać jakoś się znajdują chętni ludzie do pracy u nich no i mają sporo dobrych wozów i zakupy chyba wciąż jakieś robią bo jakoś w połowie Grudnia kupili sobie kolejne Citaro tyle że tym razem miejskie.
Uć dostaje nowe SWINGi
https://www.facebook.com/mpklodz/photos/...46/?type=3 napisał(a):Pierwsza nowa PESA SWING, wyprodukowana dla Łodzi, jest już prawie gotowa. PESA zapewnia, że tramwaj zostanie dostarczony do Łodzi w nocy z niedzieli na poniedziałek (noc 21/22 stycznia). ![]()
Nasza nowa PESA już w Łodzi
![]() ![]()
Już od 4 Lutego wchodzi reforma reformy komunikacji miejskiej a w niej:
Zmiany nazw pętli Kurczaki na St. Chojny - Kurczaki Karpacka na Piastów - Kurak Świtezianki na Radogoszcz Wschód 11 Listopada na Radogoszcz Zachód Zmiana trasy linii: 11A Z pl. Niepodległości pojedzie Rzgowską na Kurczaki 16 Zamiast na Kurczarki pojedzie na Pl. Niepodległości Likiwdacja 12A 12B zamiast tego: 12 po linii 12B oraz 18 Na trasie Retkinia - Telefoniczna przez Stajnie Jednorożców i dw. Łódź Fabryczna (Jadące o dziwo tylko w godzinach szczytu i dni powszednie) Z autobusowych linii Linie 54(A-D) zmiana wjazdu na pętle Wydawnicza Linie 60(A-D) Zmiana wjazdu na pętle Wydawnicza 56A/B Zlikiwdowane W zamian: 56 w relacji Karpacka <-> Rzgów Tuszyńska w wybranych kursach do C.T. Ptak Outlet 57 Wraca na trasę sprzed reformy Karpacka <-> Marysin Stadion 58A Będzie dawnym 58C 58B Będzie nie jeździć przez teren CKD. 60C w wybranych kursach zahaczy o jakąś wieś w Strykowie 63 Nie będzie jeździć Zaoleziańską - Karpacką lecz prosto Paderewskiego 64 dostaje 2 warianty A i B z czego Wariant A będzie jeździł z Zachodniej/Limanowskiego do US Łódź Widzew Wariant B będzie jeździł z Zachodniej/Limanowskiego do pętli Czajkowskiego na Widzewie 65 Dostaje 2 warianty Wariant A pojedzie jak dawne 65 tyle że bez podjazdu pod zaj. Nowe Sady Wariant B pojedzie prawie jak 88A/B czyt. Żeromskiego do WAMu, Mickiewicza do Dw. Łódź Kaliska, następnie wiaduktem i Maratońską aż do Waltera Janke i dalej na Lotnisko Obydwie linie wariantowo do Sortowni. 68 Dostaje 2 warianty Wariant A pojedzie jak obecne 68 Wariant B pojedzie do skrzyżowania Pabianicka - Dubois gdzie zrobi nawrotkę i wróci na Retkinię (Prawdopodobnierz w godzinach od 6 do 9) 73 zostaje przesunięte na ul. Pojezierską z ul. Liściastej 75A/B Zastąpi 95A/B na Chojnach i pojedzie na pętle Chocianowice Ikea. 78 Wraca na trasę sprzed reformy 2 kwietnia tj Z Aleksandrowa Łódzkiego do Pl. Wolności. 85A/B Pojedzie ulicami Franciszkańską i Inflancką do "pętli" Okopowa lub na Arturówek. 87A/B W kierunku Żubardzia pojedzie ul. Tamka - Pomorska - Rondo Solidarności Powstaje nowa wspaniała linia pracownicza jak dotychczasowe G/D/W czyt. H na trasie Dw. Łódź Chojny - Ustronna ( Po nowemu St. Chojny Graniczna) "W" Zmienia trasę, Pojedzie do Ronda Inwalidów a nie jak do tej pory do pętli Stadion Widzew. N1A/B Pojedzie obok dw. Łódź Widzew. N5A/B Pojedzie Rzgowską, Pl. Reymonta, Przybyszewskiego W zamian za tą reformę mamy likwidację linii: 95A/B 88A/B (Jedna ze słusznych decyzji) 79
OD 3 LUTEGO ZAWIESZENIE (czyt. likwidacja) LINII 45 I 46. Jak ktoś ma ochotę się przejechać, to już ostatni dzwonek. Więcej takiej okazji już prawdopodobnie nie będzie.
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
Nie pętli tylko krańcówki
![]() A czy przypadkiem 16 nie zaprzestaje jazdy do Helenówka? linia 16 - nowa trasa PLAC NIEPODLEGŁOŚCI – Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Politechniki, Kopernika, Włókniarzy, Limanowskiego, Aleksandrowska - DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka – PLAC NIEPODLEGŁOŚCI Ok, żyje jeszcze w diabelnie starym planie. 16 już od dawien dawna nie jeździ na Helenówek ![]() ![]()
O kurde
![]()
Helmuty idą na 4. Nie koniec tramwajów podmiejskich, bo pozostałe 2 linie póki co funkcjonują normalnie.
Jeżeli pomogłem, kliknij Rep+ pod postem
![]()
Damianie 11A pojedzie z Górniaka na Kurczaki przez Pabianicką-R.L.L.-Paderewskiego do Rzgowskiej.
A nasz nowy Swing był chwile temu widziany na Śmigłego-Rydza w kierunku Dąbrowy czyli pewnie sprawdzają czy da rade tam przejechać. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |