Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


[OMSI 2]  Kuszynek - wersja 2.0

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.11.2014, 22:40 przez misiak.)

Dear All,

jakiś czas temu Skiv wrzucił na forum fikcyjną mapę o wdzięcznej nazwie Kuszynek zastrzegając, że nie będzie prowadził nad nią dalszych prac. Jako, że mapa była lekka i nie miałem nic do stracenia, pobrałem ją i stwierdziłem, że warto ją poprawić, rozbudować, dołożyć trochę typowo polskich obiektów, rozplanować nowe linie, a niewielkim nakładem pracy powstanie całkiem przyjemna mapa :-)

Okazało się jednak inaczej - zarysowałem koncepcję tras na mapie i uzyskałem 6 tras (4 dzienne i 2 nocne). W toku rozbudowywania mapa rozrosła się z 14 kafli terenu do 43 i prawdopodobnie będę musiał dołożyć jeszcze minimum dwa. Ponadto w przypływie ambicji postanowiłem stworzyć własne spline'y oparte na teksturach szczecińskich, paczce tekstur Italien83 oraz na własnych, które dopiero miałem pozyskać. Nowe spline'y oznaczały konieczność modyfikacji istniejących skrzyżowań i stworzenia nowych, opartych na cudownych kostkach sterujących ruchem. I tak dalej, i tak dalej... Na szczęście nie umiem modelować obiektów, bo wtedy pogrążyłbym się chyba na kilka lat ;)

Szczególną uwagę przykładam do ruchu AI, aby nie zaskakiwały nas dziwne zachowania innych samochodów. Doradźcie mi też proszę, na ile jest sens rozbudowywać mapę wokół ulic, którymi autobusy liniowo nie będą jeździć (czy ktoś zjeżdża z wyznaczonych tras i ogląda mapę? Mam niestety fioła na tym punkcie, a FPS-y lecą na łeb na szyję). Mapę tworzę na OMSI 2 pod OMSI 2. Nie wiem, czy zadziała na OMSI 1.

Mapę robię w wolnym czasie, którego po odjęciu czasu pracy i czasu na obowiązki rodzinne nie pozostaje wiele, dlatego też postępy są dość powolne. Postanowiłem wrzucić tu kilka screenów z tworzącej się mapy, aby:
1) usłyszeć od Was uwagi i ewentualne oczekiwania wobec mapy;
2) zmobilizować się do jej dokończenia.

Pozdrawiam, misiak

01. [Obrazek: 67542814600489918364_thumb.png] 02. [Obrazek: 73445268603271329174_thumb.png] 03. [Obrazek: 84284932740654131911_thumb.png]
04. [Obrazek: 06764973340445748327_thumb.png] 05. [Obrazek: 12822583678984148699_thumb.png] 06. [Obrazek: 11530954081818272268_thumb.png]
07. [Obrazek: 79383151871736591906_thumb.png] 08. [Obrazek: 29346764675437494742_thumb.png] 09. [Obrazek: 48954841861623207681_thumb.png]
10. [Obrazek: 68142117467421140528_thumb.png] 11. [Obrazek: 80877687888905252755_thumb.jpg] 12. [Obrazek: 78380487674931200566_thumb.jpg]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.
 Podziękowania za post: MAZak(+1)
Odpowiedz

#2

Bbbbardzo ładnie wygląda. Nie grałem w starą wersję ale wierzę że będzie lepsza.
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#3

No super po prostu! Nie poddawaj się kończ mapę dalej:-) czuć polski klimat co najważniejsze. Zauważyłem też że stworzyłeś swoje repainty to też na plus i dodaje klimatu. Powodzenia i pozdrawiam.
Podsumowanie mojej działalności w OMSI:

Zwiększanie liczby pobrań w dodatkach/modach.
Odpowiedz

#4

Mapa zapowiada się genialnie. A jak sprawka z FPS? Myślę, że ten statyczny pociąg jest zbędny, i niepotrzebnie będzie pożerał klatki. Już lepiej wprowadzić normalny ruch kolejowy, np. wziąć ze Szczecina lokomotywy i wagony, ale najpierw się mpawa zapytaj.
[Obrazek: sYPhfuv.png]
Moje projekty: Golczewo, Szczecin Prawobrzeże

[Obrazek: tbAFzek.png]
Zakład Północny w Gdyni, S.H. w Szczecinie
Odpowiedz

#5

Brawo. Wygląda to bardzo apetycznie, widać, że nabyłeś umiejętności w edytorze. Podoba mi się to, co stworzyłeś do tego pory, choć mam wrażenie, że jest zbyt mało znaków drogowych umieszczonych na mapie. http://hostmat.eu/images/29346764675437494742.png Widać to chociażby po tym screenie, przed skrzyżowaniem nic (chyba, że wcześniej jest znak informujący o pasach ruchu), na słupach sygnalizacjnych również ani informacji o pierwszeństwie ani o przejściu dla pieszych. Rozbudowywać mapę na terenach, po których nie kursuje żadna linia nie ma kompletnie sensu. Uwierz mi, mówię to z doświadczenia. Chyba, że droga prowadziła by do zajezdni to wtedy ok. FPSy są jednak bardzo ważne i wpływają na ocenę każdego dodatku. Ogólnie rzecz biorąc życzę powodzenia, czekam na dalsze informacje i tak jak napisałem, wygląda to ciekawie i będę śledzić wątek:P
[Obrazek: 1gif_qaahpan.gif]
Odpowiedz

#6

Dziękuję za pozytywne opinie i konstruktywne uwagi. Jeżeli chodzi o statyczny pociąg - słuszna uwaga. Usunąłem go i z rejonie dworca udało się odzyskać 1-2 FPS-y. Jeżeli chodzi o same FPS-y - na razie trudno to jednoznacznie określić (z jednej strony mam tekstury zbyt wysokiej jakości, tj. po 2,5 - 3 MB na plik, z drugiej strony brakuje jeszcze wielu obiektów na mapie). Wraz z dokładaniem kolejnych obiektów będę sukcesywnie zmniejszał tekstury aż do uzyskania akceptowalnego poziomu FPS (mam 3-letni laptop, więc będzie on dobrą maszyną do testów wydajnościowych). Jeżeli chodzi o niedostatki znaków - w rejonie stadionu miejskiego jest jeszcze wiele do zrobienia, ale dzięki za spostrzegawczość. Uzupełnię to w pierwszej kolejności.

Jak już będę znał ostateczny układ drogowy, wrzucę schemat linii to będzie łatwiej określać postępy prac :)
Odpowiedz

#7
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03.12.2014, 11:56 przez misiak.)

Witam Was ponownie,

minęło parę dni, Kuszynek nieco urósł, ogłoszone zostały wzory i ceny biletów, przez miasto zaczęły jeździć pociągi i ukształtował się wreszcie ostateczny układ drogowy. Dorzucam zatem kilka nowych screenów.

Liczę na Wasze opinie i komentarze:)

Pozdrawiam, misiak

Screeny:
01. [Obrazek: 29657419795581667819_thumb.jpg] 02. [Obrazek: 90478997164091631210_thumb.jpg] 03. [Obrazek: 50887553481627485260_thumb.jpg]
04. [Obrazek: 61467651696664669800_thumb.jpg] 05. [Obrazek: 33567353369317851779_thumb.jpg] 06. [Obrazek: 33338800755875318526_thumb.jpg]
07. [Obrazek: 35460221068720701966_thumb.jpg] 08. [Obrazek: 00639098572056673124_thumb.jpg] 09. [Obrazek: 25809498254760440914_thumb.jpg]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.
Odpowiedz

#8

Proponowałbym umieścić tutaj jako autobusy AI Jelcze 120m autorstwa Nicka. Są mało zasobożerne.
Procesor: -
RAM: -
Karta Graficzna: -
System Operacyjny: -

https://www.youtube.com/watch?v=-VRtaqCh-08
Odpowiedz

#9
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.11.2014, 09:30 przez misiak.)

DA,

poniżej wrzucam kilka świeżych screenów obrazujących postępy w tworzeniu mapy.

Jeżeli chodzi o autobusy AI, to z uwagi na spolaryzowane zdania użytkowników Jelcze 120m raczej nie znajdą się w podstawowych listach. Na chwilę obecną planuję wydanie dwóch AI-list: jedną z MAN-ami od M&R, a drugą z Jelczami M125M i Mercedesami Citaro. Oczywiście później będziemy rozważać kolejne.

01. [Obrazek: 87252330382354872180_thumb.png] 02. [Obrazek: 13281544454022530045_thumb.png]
03. [Obrazek: 84898446740976030881_thumb.png] 04. [Obrazek: 79689175525588883604_thumb.png]
05. [Obrazek: 39276983762909946300_thumb.png] 06. [Obrazek: 33063623857337608007_thumb.png]

Thanks to HostMat.eu - Darmowy hosting obrazków i zdjęć.

EDIT: Chociaż, patrząc na screeny z Jelczem 120m, jeżeli zostanie on wydany przed tą mapą, poważnie rozważę stworzenie AI-listy z jego udziałem.
Odpowiedz

#10

Fajna ta mapa. Taka odskocznia od realnych. Jestem na tak! Ile będzie dokładnie km, zaplanowałeś coś już wstępnie? Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości