Problem z malowaniem terenu na własnej mapie | ||||||
Cześć, od jakiego czasu tworzę swoją własną mapę. Przyszedł czas na to aby dodać malowanie terenu i tu pojawia się problem. W edytorze wszystko działa tak jak chyba powinno, lecz gdy odpalam grę nagle całe to malowanie terenu magicznie znika. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w edytorze i być może problem leży po mojej stronie i to ja robię coś nie tak.
Tak wygląda to w edytorze: ![]() a dokładnie to samo miejsce w grze wygląda już tak: ![]() tak wyglądają dodane przeze mnie warstwy (o ile ma to jakieś znaczenie): ![]() W czym może tkwić problem? Na co powinien zwracać uwagę przy dodawaniu warstw?
Pierwsza moja myśl jest taka, że tekstura może nie mieć swojego właściwego odpowiednika dla każdej pory roku. Na pierwszym screenie jest zapewne czerwiec, na drugim pewnie styczeń - może tu tkwi problem.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Niezależnie od wybranej pory roku i pogody efekt jest dokładnie ten sam, czyli w zasadzie to żaden. Dodam jeszcze, że po otwarciu gry, a następnie ponownie edytora również w edytorze malowanie znika. Co jeszcze powinienem pokazać logfile, plik global mapy?
Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.
Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds". Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego. Idzie nowe
![]() Nie udzielam pomocy na PW!
Global również może być dobrym kierunkiem, niekiedy jeden błąd w tym pliku może powodować właśnie takie znikanie obiektów czy tekstur. Co stawiałeś przed wystąpieniem błędu? Jakieś kostki, entrypointy i inne tego typu rzeczy mogły zniknąć?
Ewentualnie można jeszcze pokombinować i w jakiś sposób „wyczyścić” jeden, ostatnio edytowany tile, bo być może tylko on coś krzaczy. Ile masz kopii zapasowych?
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
(12.01.2021, 12:00)mati555 napisał(a): Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.Właśnie chyba jest tak jak piszesz. Mimo, że zapisuje jakąkolwiek mapę, którą stworzyłem w swoim OMSI to folder automatycznie się nie tworzy. Jak teraz temu zaradzić? Co ciekawe problem występuje tylko na utworzonych mapach, bo na pobranych wcześniej z forum i mających folder map w folderze z teksturami wszystko działa tak jak powinno. Przykładowo utworzyłem kolejną mapę z NewMap i pomalowaniu jej losowymi teksturami w grze nic się nie pokazuje. Tak prezentuje się logfile po wczytaniu stworzonej przed chwilą nowej mapy. (uwaga, sam się zdziwiłem że aż tyle linijek tego wyszło link a tak jej plik global Kod: File created with OMSI-Editor on 12.01.2021 13:55:15 Spróbuję wykonać spójność plików gry, bo dość dawno tego nie robiłem, a logfile nie prezentuje się za ciekawie (masa błędów)
Problem po części sam się rozwiązał. Po wykonaniu spójności plików problem dalej występował. Zdecydowałem się na inny krok i po wykonaniu kopii zapasowej najbardziej kluczowych folderów w OMSI wykonałem reinstall OMSI. Wgrałem swoją mapę i obecnie wszystko działa tak jakbym chciał, malowanie terenu się zapisuje i pokazuje w grze. Dziękuję za naprowadzenie na to w którym miejscu może występować błąd.
| ||||||
Użytkownicy przeglądający ten wątek: |
1 gości |