Odpowiedź 
Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Autor Wiadomość

Konto zdezaktywowane
Użytkownicy
Liczba postów: 148
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 351
Post: #1
Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Cześć, od jakiego czasu tworzę swoją własną mapę. Przyszedł czas na to aby dodać malowanie terenu i tu pojawia się problem. W edytorze wszystko działa tak jak chyba powinno, lecz gdy odpalam grę nagle całe to malowanie terenu magicznie znika. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w edytorze i być może problem leży po mojej stronie i to ja robię coś nie tak.
Tak wygląda to w edytorze:
[Obrazek: zC1PNCL.jpg]
a dokładnie to samo miejsce w grze wygląda już tak:
[Obrazek: YFFzyo0.jpg]
tak wyglądają dodane przeze mnie warstwy (o ile ma to jakieś znaczenie):
[Obrazek: 9sdDoxL.jpg]

W czym może tkwić problem? Na co powinien zwracać uwagę przy dodawaniu warstw?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2021 20:15 przez Jakuba.)
11.01.2021 20:13
Szukaj postów Cytat

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #2
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Pierwsza moja myśl jest taka, że tekstura może nie mieć swojego właściwego odpowiednika dla każdej pory roku. Na pierwszym screenie jest zapewne czerwiec, na drugim pewnie styczeń - może tu tkwi problem.


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

11.01.2021 20:18
Szukaj postów Cytat

Konto zdezaktywowane
Użytkownicy
Liczba postów: 148
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 351
Post: #3
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Niezależnie od wybranej pory roku i pogody efekt jest dokładnie ten sam, czyli w zasadzie to żaden. Dodam jeszcze, że po otwarciu gry, a następnie ponownie edytora również w edytorze malowanie znika. Co jeszcze powinienem pokazać logfile, plik global mapy?

12.01.2021 10:41
Szukaj postów Cytat

VIP
Zasłużeni
Liczba postów: 550
Dołączył: 01-2013
Podziękowań: 848
Post: #4
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.


Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021 12:00 przez mati555.)
12.01.2021 12:00
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Jakuba

Hejter przodowy
Super Moderatorzy
Liczba postów: 652
Dołączył: 06-2014
Podziękowań: 702
Post: #5
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Global również może być dobrym kierunkiem, niekiedy jeden błąd w tym pliku może powodować właśnie takie znikanie obiektów czy tekstur. Co stawiałeś przed wystąpieniem błędu? Jakieś kostki, entrypointy i inne tego typu rzeczy mogły zniknąć?

Ewentualnie można jeszcze pokombinować i w jakiś sposób „wyczyścić” jeden, ostatnio edytowany tile, bo być może tylko on coś krzaczy. Ile masz kopii zapasowych?


Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021 12:08 przez Ikarus 132.)
12.01.2021 12:06
Szukaj postów Cytat
 Podziękowania za post: Jakuba

Konto zdezaktywowane
Użytkownicy
Liczba postów: 148
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 351
Post: #6
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
(12.01.2021 12:00)mati555 napisał(a):  Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.
Właśnie chyba jest tak jak piszesz. Mimo, że zapisuje jakąkolwiek mapę, którą stworzyłem w swoim OMSI to folder automatycznie się nie tworzy. Jak teraz temu zaradzić?

Co ciekawe problem występuje tylko na utworzonych mapach, bo na pobranych wcześniej z forum i mających folder map w folderze z teksturami wszystko działa tak jak powinno. Przykładowo utworzyłem kolejną mapę z NewMap i pomalowaniu jej losowymi teksturami w grze nic się nie pokazuje. Tak prezentuje się logfile po wczytaniu stworzonej przed chwilą nowej mapy. (uwaga, sam się zdziwiłem że aż tyle linijek tego wyszło
link
a tak jej plik global
Kod:
File created with OMSI-Editor on 12.01.2021 13:55:15

[name]
Name

[friendlyname]
Name

[description]
<Description>
[end]

[version]
14

[NextIDCode]
1

[backgroundimage]
0

299.999995292025
299.999995292025
0
0

[mapcam]
0
0
140.347625583935
0.951278699934646
84.858678780153
-1.71428534378562
-26.0000002791703
233.026439941718

[moneysystem]
Money\DM\DM.cfg

[ticketpack]
TicketPacks\Berlin_1\Berlin_1.otp

[repair_time_min]
10.000

[years]
1988
2000

[standarddepot]
Hof Spandau

[groundtex]
texture\gras.bmp
texture\gras_det.bmp
0
1
60

[groundtex]
Texture\str_k_kopfstein.bmp
Texture\noise_low.bmp
9
20
1

[groundtex]
Texture\trylinka - Kopia.bmp
Texture\noise.bmp
9
70
40

Winter (snow):
[addseason]
4
0
38

Winter:
[addseason]
3
38
79

Spring:
[addseason]
1
79
172

Autumn:
[addseason]
2
264
355

Winter:
[addseason]
3
355
370

[trafficdensity_road]
12.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
0.000
0.200

[trafficdensity_passenger]
4.000
0.000

[trafficdensity_passenger]
6.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
7.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
8.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
10.000
0.600

[trafficdensity_passenger]
15.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
16.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
17.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
20.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
24.000
0.200

[entrypoints]
0

[map]
0
0
tile_0_0.map

Spróbuję wykonać spójność plików gry, bo dość dawno tego nie robiłem, a logfile nie prezentuje się za ciekawie (masa błędów)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021 14:02 przez Jakuba.)
12.01.2021 14:02
Szukaj postów Cytat

Konto zdezaktywowane
Użytkownicy
Liczba postów: 148
Dołączył: 07-2017
Podziękowań: 351
Post: #7
RE: Problem z malowaniem terenu na własnej mapie
Problem po części sam się rozwiązał. Po wykonaniu spójności plików problem dalej występował. Zdecydowałem się na inny krok i po wykonaniu kopii zapasowej najbardziej kluczowych folderów w OMSI wykonałem reinstall OMSI. Wgrałem swoją mapę i obecnie wszystko działa tak jakbym chciał, malowanie terenu się zapisuje i pokazuje w grze. Dziękuję za naprowadzenie na to w którym miejscu może występować błąd.

12.01.2021 22:20
Szukaj postów Cytat
Odpowiedź 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Forum Strefa-OMSI.pl

Tematyczne Forum dotyczące najpopularniejszego symulatora autobusu - OMSI. Zapraszamy do rejestracji i aktywnego udziału w Społeczności.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki.

Współpracujemy z:

Polecamy także: