Witaj na Forum! Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania. Stwórz konto  


Problem z malowaniem terenu na własnej mapie

#1
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.01.2021, 20:15 przez Jakuba.)

Cześć, od jakiego czasu tworzę swoją własną mapę. Przyszedł czas na to aby dodać malowanie terenu i tu pojawia się problem. W edytorze wszystko działa tak jak chyba powinno, lecz gdy odpalam grę nagle całe to malowanie terenu magicznie znika. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w edytorze i być może problem leży po mojej stronie i to ja robię coś nie tak.
Tak wygląda to w edytorze:
[Obrazek: zC1PNCL.jpg]
a dokładnie to samo miejsce w grze wygląda już tak:
[Obrazek: YFFzyo0.jpg]
tak wyglądają dodane przeze mnie warstwy (o ile ma to jakieś znaczenie):
[Obrazek: 9sdDoxL.jpg]

W czym może tkwić problem? Na co powinien zwracać uwagę przy dodawaniu warstw?
Odpowiedz

#2

Pierwsza moja myśl jest taka, że tekstura może nie mieć swojego właściwego odpowiednika dla każdej pory roku. Na pierwszym screenie jest zapewne czerwiec, na drugim pewnie styczeń - może tu tkwi problem.
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
Odpowiedz

#3

Niezależnie od wybranej pory roku i pogody efekt jest dokładnie ten sam, czyli w zasadzie to żaden. Dodam jeszcze, że po otwarciu gry, a następnie ponownie edytora również w edytorze malowanie znika. Co jeszcze powinienem pokazać logfile, plik global mapy?
Odpowiedz

#4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021, 12:00 przez mati555.)

Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.
Idzie nowe
[Obrazek: Yj88rpM.png]

Nie udzielam pomocy na PW!

 Podziękowania za post: Jakuba(+1)
Odpowiedz

#5
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021, 12:08 przez Ikarus 132.)

Global również może być dobrym kierunkiem, niekiedy jeden błąd w tym pliku może powodować właśnie takie znikanie obiektów czy tekstur. Co stawiałeś przed wystąpieniem błędu? Jakieś kostki, entrypointy i inne tego typu rzeczy mogły zniknąć?

Ewentualnie można jeszcze pokombinować i w jakiś sposób „wyczyścić” jeden, ostatnio edytowany tile, bo być może tylko on coś krzaczy. Ile masz kopii zapasowych?
Zanim cokolwiek napiszesz, przeczytaj koniecznie REGULAMIN
Jeśli masz problem techniczny, zapoznaj się z ZASADAMI DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Jeśli chcesz podzielić się dodatkiem, zapoznaj się z REGULAMINEM DZIAŁU POBIERALNIA
 Podziękowania za post: Jakuba(+1)
Odpowiedz

#6
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12.01.2021, 14:02 przez Jakuba.)

(12.01.2021, 12:00)mati555 napisał(a): Dosyć nietypowy błąd. Wygląda jakbyś nie zapisywał mapy.

Zapisz mapę i nie zamykając edytora sprawdź czy w folder mapy/texture/map pojawił się plik "tile_numer kafla.map.numer tekstury z edytora.dds".

Możesz też podesłać logfile, ale wątpię, czy w nim będzie coś ciekawego.
Właśnie chyba jest tak jak piszesz. Mimo, że zapisuje jakąkolwiek mapę, którą stworzyłem w swoim OMSI to folder automatycznie się nie tworzy. Jak teraz temu zaradzić?

Co ciekawe problem występuje tylko na utworzonych mapach, bo na pobranych wcześniej z forum i mających folder map w folderze z teksturami wszystko działa tak jak powinno. Przykładowo utworzyłem kolejną mapę z NewMap i pomalowaniu jej losowymi teksturami w grze nic się nie pokazuje. Tak prezentuje się logfile po wczytaniu stworzonej przed chwilą nowej mapy. (uwaga, sam się zdziwiłem że aż tyle linijek tego wyszło
link
a tak jej plik global
Kod:
File created with OMSI-Editor on 12.01.2021 13:55:15

[name]
Name

[friendlyname]
Name

[description]
<Description>
[end]

[version]
14

[NextIDCode]
1

[backgroundimage]
0

299.999995292025
299.999995292025
0
0

[mapcam]
0
0
140.347625583935
0.951278699934646
84.858678780153
-1.71428534378562
-26.0000002791703
233.026439941718

[moneysystem]
Money\DM\DM.cfg

[ticketpack]
TicketPacks\Berlin_1\Berlin_1.otp

[repair_time_min]
10.000

[years]
1988
2000

[standarddepot]
Hof Spandau

[groundtex]
texture\gras.bmp
texture\gras_det.bmp
0
1
60

[groundtex]
Texture\str_k_kopfstein.bmp
Texture\noise_low.bmp
9
20
1

[groundtex]
Texture\trylinka - Kopia.bmp
Texture\noise.bmp
9
70
40

Winter (snow):
[addseason]
4
0
38

Winter:
[addseason]
3
38
79

Spring:
[addseason]
1
79
172

Autumn:
[addseason]
2
264
355

Winter:
[addseason]
3
355
370

[trafficdensity_road]
12.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
0.000
0.200

[trafficdensity_passenger]
4.000
0.000

[trafficdensity_passenger]
6.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
7.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
8.000
1.000

[trafficdensity_passenger]
10.000
0.600

[trafficdensity_passenger]
15.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
16.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
17.000
1.200

[trafficdensity_passenger]
20.000
0.800

[trafficdensity_passenger]
24.000
0.200

[entrypoints]
0

[map]
0
0
tile_0_0.map

Spróbuję wykonać spójność plików gry, bo dość dawno tego nie robiłem, a logfile nie prezentuje się za ciekawie (masa błędów)
Odpowiedz

#7

Problem po części sam się rozwiązał. Po wykonaniu spójności plików problem dalej występował. Zdecydowałem się na inny krok i po wykonaniu kopii zapasowej najbardziej kluczowych folderów w OMSI wykonałem reinstall OMSI. Wgrałem swoją mapę i obecnie wszystko działa tak jakbym chciał, malowanie terenu się zapisuje i pokazuje w grze. Dziękuję za naprowadzenie na to w którym miejscu może występować błąd.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości